1394/10/22 - 7 : 49
کد خبر: 10332
با حضور گرم اصحاب رسانه
همايش قلم و رسانه در اردبيل برگزار شد
احرار خبر: همايش قلم، رسانه و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در حالي در اردبيل برگزار شد که از صاحبان برترين آثار به شکل عجيب و با داوري‌هاي تامل‌برانگيز برگزار شد.

به گزارش احرار خبر، در همايش قلم، رسانه و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي که شامگاه دوشنبه در سالن ولايت سپاه اردبيل برگزار شد رئيس سازمان بسيج رسانه استان اردبيل اظهار کرد: مطبوعات و رسانه‌ها در عصر پيچيده ارتباطات نقش مهم هدايت افکار عمومي را بر عهده دارند و قطعا هيچ جامعه‌اي نبايد خود را‌ بي‌نياز از تاثيرگذاري رسانه‌ها و اطلاعات تبادل شده ببيند.

ايمانعلي لطفي تصريح کرد: آگاهي و بصيرت دادن به گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه وظيفه اصلي رسانه‌ها است که قطعا با ايده‌هاي جديد و توجه به ظرفيت‌هاي مطلو‌ب‌تر رسانه‌ها مي‌توانند در اين عرصه پرچمدار انديشه‌هاي بلند امام راحل و انقلاب آرماني اين کشور باشند که امروز حامي مستضعفان بوده و زمينه حرکت تحولي را فراهم کردند.

وي با بيان اينکه در سال 57 نظامي بر سر کار آمده که بعد از قرن‌ها توانسته ارزش‌ها و مباني انقلابي را احيا کند و جمهوري اسلامي ايران را به عنوان يک گفتمان تاثيرگذار در عرصه‌هاي مختلف نقش‌آفريني داشته باشد، افزود: در فضاي رسانه‌اي امروز بايد به سمتي حرکت کنيم که با ترفندها و شيوه‌ها يک حرکت خوب و تاثيرگذاري را از سوي رسانه‌هاي کشورشان شاهد هستيم تا بتواند الگويي براي ساير جوامع و ملت‌ها باشد.

رئيس سازمان بسيج رسانه استان اردبيل با يادآوري اينکه براي اولين همايش قلم و رسانه بيش از 745 اثر شامل 361 اثر نوشتاري و 384 اثر عکس به دبيرخانه همايش ارسال شده بود، بيان کرد: حضور اصحاب رسانه و ارائه آثار متفاوت در حوزه‌هاي تعيين شده زمينه‌اي را فراهم کرده تا توليد شايسته آثار را شاهد و ناظر باشيم.

لطفي محورهاي اين همايش را دولت و ملت و همدلي و همزباني، آثار امر به معروف و نهي از منکر در ارتقاي سلامت اخلاقي جامعه و ... اعلام کرد و گفت: مقاله‌نويسي، گزارش‌نويسي، يادداشت، سرمقاله، تيتر و عکس خبري از جمله بخش‌هاي مهم اين همايش بود.

حاشيه‌هايي که اعتراض اصحاب رسانه را به همراه داشت

اما اين همايش که با پخش کليپ‌هايي فاقد يک ساختار مشخص به همراه سخنراني‌هاي بسيار طولاني اسباب خستگي را براي حاضران به همراه داشته بود بيشترين اعتراض‌ها به نحوه داوري آثار بود به طوري که هيئت داوران با يک ديدگاه خاص از يک رسانه مشخص سعي کرده بودند تا اکثر آثار منتخب از جمع اين رسانه‌ انتخاب شود در حالي که در هيچ کجاي دنيا مرسوم نيست که از بين هيئت داوران آثاري نيز از همان رسانه و مجموعه شکل گرفته و در منظر قضاوت داوري‌ها قرار گيرد.

*اما از نکات قابل توجه اين همايش تجليل‌هاي‌ بود که به طور عجيب در اغلب بخش‌‌هاي مختلف اين همايش به ويژه جايگاه‌هاي اول و دوم جوايزي به آثار ارسالي اعطا نشد در حالي که اغلب افراد تجليل شده از اين طيف خاص مربوط به تقديرها و مقام‌هاي سومي بوده است که چگونه از بين 745 اثر آثاري منتخب و برگزيده نشده بود خود جاي تامل داشت.

*برگزاري اين همايش در کنار همه ضعف‌ها چند ساعتي اصحاب رسانه در يک محفل شام دور هم جمع کرده بود تا تلاشگران اين عرصه بتوانند از حال همديگر جويا شوند اما اغلب شرکت‌کنندگان به نحوه برگزاري و داوري همايش شاکي بوده و گلايه‌هايي را مطرح کردند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.