1394/10/21 - 17 : 33
کد خبر: 10321
سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز:
المپيک گردشگري را در سال 2018 در تبريز شاهد خواهيم بود
احرارخبر: سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز گفت: المپيک گردشگري را در سال 2018 در تبريز شاهد خواهيم بود و اتفاقات مهمي در اين شهر رخ خواهد داد که اين اتفاقات به توسعه و زيبايي تبريز منجر مي‌شود.

رضا خليلي ظهر امروز در نشست خبري با اشاره به انتخاب تبريز به عنوان پايتخت گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 2018 اظهار داشت: امسال موفقيت‌هاي زيادي در عرصه ملي و بين‌المللي به دست آورديم و اين امر کمک خواهد کرد تا گام‌هاي بيشتري برداريم.

وي عنوان کرد: شهردار تبريز به عنوان رئيس اطلس جهاني شهرهاي اسلامي انتخاب شد و دبيرخانه اين اطلس نيز در تبريز مستقر شد که اين امر موجب معرفي بيشتر تبريز در سازمان ملل و نيز مجامع بين‌المللي شد.

خليلي گفت: انتخاب تبريز به عنوان زيباترين و توسعه يافته‌ترين شهر ايران و عضويت شهرداري تبريز در شوراي صنايع دستي نيز اقدامي مهم بوده و تبريز نيز به عنوان پايتخت فرش معرفي شد.

سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز گفت: المپيک گردشگري را در سال 2018 در تبريز شاهد خواهيم بود و اتفاقات مهمي در اين شهر رخ خواهد داد که اين اتفاقات به توسعه و زيبايي تبريز منجر مي‌شود.

وي يادآور شد: اين اتفاق نبايد به گروه‌هاي خاصي مصادره شود بلکه همه شهروندان و تلاشگران عرصه شهر در اين زمينه با همگرايي و همراهي تلاش دارند.

سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز يادآورشد: برنامه‌هايي براي سال 2018 در زمينه معرفي بهتر تبريز به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام داريم و البته نبايد شهرداري تبريز در اين زمينه تنها رها شود.

وي گفت: دستگاه‌هاي دولتي نيز بايد اعتبارات و تسهيلات لازم را پرداخت کنند و يکي از مهم‌ترين مباحث اصلاح و زيباسازي پاويون‌هاي ورودي شهر از جمله فرودگاه، راه‌آهن و ترمينال مسافربري است و بايد با ارتقا خدمات استاندارد اين محل‌ها را بالا برده و به خدمات‌دهي مطلوب بپردازيم.

 خليلي در ادامه سخنان خود خواستار همراهي رسانه‌ها در راه‌يابي به اهداف گردشگري تبريز شد و گفت: شهر ‌تبريز خواهرخوانده‌هاي متعددي در کشورهاي جهان دارد و در شهرهاي خواهرخوانده تبريز را بيشتر معرفي مي‌کنيم.

وي گفت: شهرداري تبريز تنها شهرداري است که در خارج از کشور دفتر گردشگري دارد و هم‌افزايي نيز در اين ميان مهم است و بايد سازمان‌هاي مختلف در اين مورد بيشتر فعال شوند.

خليلي اظهار داشت: 40 درصد جاذبه تبريز نقاط گردشگري و 40 درصد نيز آب و هواي مطلوب اين شهر بوده و اماکن خريد تبريز از جمله بازار بزرگ سنتي تبريز و مراکز خريد پيشرفته جاذبه‌هاي گردشگري تبريز هستند.

وي تصريح کرد: تنها 4 درصد جاذبه گردشگري تبريز مربوط به توريسم سلامت بوده و البته بايد تلاش کنيم تا با ايجاد کانال‌هاي ارتباطي از نقش تشکل‌هاي مردمي نيز بهره ببريم.

خليلي افزود: کارگروه 2018 در استان شکل يافته و اولين جلسه نيز با حضور استاندار آذربايجان‌شرقي تشکيل شد که اقدامات اوليه‌اي نيز در اين زمينه انجام شده است.

سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز گفت: بسته تشويقي شهرداري تبريز در زمينه توسعه گردشگري ارائه مي‌شود و سرمايه‌گذاران مي‌توانند از اين بسته در دو سال مانده به آغاز 2018 استفاده کنند چرا که شايد اين فرصت تکرار نشود.

وي با اشاره به فرسوده شدن غرب تبريز در سال‌هاي اخير گفت: توسعه شهر در سال‌هاي گذشته در شرق تبريز و سمت پايتخت بوده ولي غرب شهر تبريز نيز مورد توجه شهرداري تبريز قرار گرفته، تا غرب تبريز از اين حالت که يک بحران براي شهر محسوب مي‌شود خارج شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 4

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.