1394/10/19 - 7 : 52
کد خبر: 10285
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز:
دانشگاه تبريز به دانشگاه نسل سوم تبديل مي‌شود
احرار خبر: معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريزبا تاکيد بر اينکه دانشگاه تبريز نيز به سمت تبديل شدن به دانشگاه نسل سوم تلاش مي‌کند، گفت: بايد اکنون يک مرحله پا را فراتر گذاشت و دانشگاه کار آفرين ايجاد کنيم.

به گزارش احرار خبر، محمد مقدم‌واحد در جشنواره جهادگران علمي آذربايجان شرقي که در سپاه عاشورا برگزار شد، با اشاره به مأموريت‌هاي انشگاه نسل اول و نسل دوم در جهان، اظهار داشت: اين نوع دانشگاه‌ها در حوزه آموزش و پژوهش فعاليت مي‌کردند که نياز امروز جامعه ما فراتر از اين موضوعات است.

وي با اشاره به اينکه دانشگاه‌هاي نسل سوم، دانشگاه‌هاي کار آفرين است، افزود: اين نوع دانشگاه‌ها ترکيبي از آموزش و پژوهش بوده و در راستاي توسعه فناوري، کاربردي کردن علم و توليد ثروت از علم حرکت مي‌کنند.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز، مهم‌ترين مؤلفه دانشگاه نسل سوم را ارتباط دانشگاه با صنعت دانست و گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبري و اسناد چشم انداز توسعه کشور، بايد دانشگاه ها به اين سمت سوق يابند و براي تحقق کار آفريني از دانشگاه تلاش کنيم.

مقدم‌واحد با تاکيد بر اينکه دانشگاه تبريز نيز به سمت تبديل شدن به دانشگاه نسل سوم تلاش مي‌کند، تصريح کرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دانشگاه‌هاي کشور جهش خوبي در توليد علمي دانشگاهي صورت گرفت که بايد يک مرحله پا را فراتر گذاشت و دانشگاه کار آفرين ايجاد کنيم.

وي با اشاره به اينکه بايد خود را به سلاح علم و فناوري مجهز کنيم، ابراز داشت: تنها راه پيشرفت کشور، اقتصاد مبتني بر علم و دانش است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز، با بيان اينکه اکنون بيش از 750 عضو هيئت علمي در دانشگاه تبريز داريم که 50 درصد از آن‌ها استاد و دانشيار هستند، افزود: در اين دانشگاه بيش از 20 هزار دانشجو تحصيل مي‌کنند که 40 درصد آنان را دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري تشکيل مي‌دهند.

مقدم‌واحد به فارغ التحصيلي سالانه بيش از 3 هزار نفر از دانشگاه تبريز اشاره کرد و گفت: اين تعداد فارغ التحصيل يعني بيش از 3 هزار پايان نامه که بايد به سمت نيازهاي جامعه و مرزهاي دانش و فناوري هدايت کنيم تا بتوانيم به توليد علم و حل بخشي از مشکلات کشور بپردازيم.

وي، با بيان اينکه در يک سال گذشته بيش از 2 هزار مقاله از دانشجويان و اساتيد دانشگاه تبريز در مجلات معتبر علمي منتشر شده است، تصريح کرد: دانشگاه تبريز در ميان دانشگاه‌هاي مادر کشور، رتبه 6، دانشگاه‌هاي کيفي و تأثير گذار کشور، رتبه 4 و بين دانشگاه‌هاي دنيا رتبه 531 را به خود اختصاص داده و 5 نفر از اساتيد آن نيز جزو يک درصد دانشمندان جهان معرفي شده‌اند.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز، با تاکيد بر اينکه حضور بسيج در دفاع مقدس، کشور را در بسياري از زمينه‌ها بيمه کرد، اظهار داشت: اکنون بسيج بايد در تمامي عرصه‌ها همانند دفاع مقدس حضور فعالي داشته باشد تا کشور را از نظر علمي و... بيمه کند.

وي از انعقاد 60 تفاهم نامه همکاري با دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلف براي افزايش پژوهش و تجاري سازي آن‌ها خبر داد و گفت: سه کنسرسيم دانشگاهي نيز در زمينه سلول‌هاي بنيادي و بنيادي-گياهي راه اندازي شده که نتايج آن براي کشور بساير مؤثر خواهد بود.

مقدم‌واحد در پايان از برگزاري جشنواره رويش آذربايجان در دانشگاه تبريز براي معرفي نخبگان و ايده‌هاي برتر استان خبر داد و گفت: اين جشنواره اسفند ماه برگزار مي‌شود و ايده‌هاي برتر براي تجاري سازي معرفي مي‌شوند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.