1394/10/19 - 7 : 48
کد خبر: 10282
احداث پتروشيمي در اردبيل از ابتدا اشتباه بود
احرار خبر: نايب رئيس کميسيون پتروشيمي مجلس شوراي اسلامي گفت: احداث پتروشيمي در اردبيل از اول اشتباه بوده و منابع اين پروژه عظيم تاکنون به تاراج رفته است.

به گزارش احرار خبر، کمال‌الدين پيرمؤذن در ديدار مردمي خود در اردبيل اظهار کرد: اهل سياست بايد نترس، شجاع، صادق و راستگو باشد و در نقطه مقابل به سخن‌چيني و حريص بودن شهره عام و خاص نباشد.

نايب رئيس کميسيون پتروشيمي مجلس گفت: در حالي که دولت گذشته با 30 ميليارد تومان واردات مي‌توانست کشور را مديريت کند، اين رقم را نزديک به سه برابر افزايش داد و به معناي واقعي تخريب کشاورزي و توليد واقعي در اين کشور رقم خورد.

پيرمؤذن با بيان اين تعبير امام راحل که «مملکتي که ولايت فقيه دارد هرگز به بن‌بست نمي‌رسد»، افزود: رهبر معظم انقلاب با طرح نرمش قهرمانانه براي دولت يازدهم فضايي را به وجود آورد تا با 85 درصد رضايت مردم براساس نظرسنجي‌ها اولويت کار ايجاد روابط با دنيا مد نظر باشد اما عده‌اي تندرو در مجلس نمي‌خواستند برجام به تصويب رسيده و يا زمينه تحقق آن فراهم آيد.

وي با بيان اينکه در هزاره سوم هنر مديريت تعامل و ارتباط دوجانبه و چندجانبه است، بيان کرد: ما بايد به دنبال صلح با دنيا بوده و به يکساني حقوق همه افراد جامعه احترام بگذاريم چراکه رفتار علوي و انديشه نبوي به ما گوشزد کرده که همه انسان‌ها و شهروندان در جامعه از حقوق برابر برخوردار هستند.

پيرمؤذن با يادآوري اينکه بنده حامي دولت برآمده از اراده ملت هستم و در انتخاب استاندار اردبيل نيز به رغم کارشکني‌هاي تعدادي از نمايندگان استان بنده نقش اصلي را انجام دادم، اضافه کرد: در دوران مسئوليت شهرداري اردبيل نيز با ايجاد رضايت شهروندان و تخريب بيش از دو هزار و 700 واحد مسکوني بزرگترين بازگشايي در اردبيل را که مربوط به حريم بقعه شيخ صفي‌الدين اردبيلي بوده، رقم زديم.

نماينده مردم اردبيل،‌ نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دولت 116 ميليارد تومان در يک سال گذشته به شهرداري‌ها در استان اردبيل کمک کرده است، ادامه داد: رسانه ملي به جاي آن که انعکاس‌دهنده خواسته‌ها و مطالبات مردم باشد، به خاطر بيان واقعيت‌ها از بنده شکايت کرده در حالي که نمايندگان قسم خوردند که حافظ و حامي قانون و مردم باشند اما در برابر اظهارات واقع‌بينانه و به جاي آن که رسانه ملي در بيان حقايق برجام و تبيين ديپلماسي نرمش قهرمانانه تلاش کند، دست به سياه‌نمايي‌هايي زده که شکايت آنها نيز از بنده قطعاً به نتيجه نمي‌رسد.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: هر سه زون معدني استان اردبيل با تلاش نمايندگان و استاندار اردبيل و با مشارکت سرمايه‌گذاران در حال فعاليت است و اميدواريم بدون اينکه وعده‌اي توخالي و غيرواقع‌بينانه بدهيم، در به سرانجام رساندن اين سرمايه‌گذاري‌ها تلاشي جدي و واقعي را داشته باشيم.

پيرمؤذن تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادي موجود را مدارا کردن با ديگر کشورها و اجراي دقيق برجام توصيف کرد و ادامه داد:‌ سرداران ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران و در رأس آنها ظريف کاري را انجام داد تا کيد دشمنان خنثي شده و قدرت نظام اسلامي در عرصه بين‌المللي و چانه‌زني‌هاي جهاني افزايش يابد.

وي با انتقاد از کساني که خود را چسبيده به نظام، انقلاب و امام معرفي مي‌کنند در حالي که برخلاف اين مسير روشن حرکت‌هايي را در حق اين ملت انجام مي‌دهند، تصريح کرد: مجلس آينده بايد خالي از تندروي‌ها و برخي کج‌روي‌ها باشد و بنده يقين دارم که مجلس دهم مجلس همراه و همقدم دولت و ملت است.

نايب رئيس کميسيون پتروشيمي مجلس شوراي اسلامي با اذعان به اينکه در سال‌هاي گذشته کارخانه پتروشيمي اردبيل به اشتباه کلنگ‌زني شده و به جاي آن بايد کارخانه فرآوري محصولات معدني پرليت کلنگ‌زني مي‌شد، بيان کرد: با رايزني‌هايي که با وزير نفت و صنايع داشتيم، قرار شده پتروشيمي اردبيل به جاي توليد کود اوره و آمونياک مواد پلاستيکي توليد کند.

وي اضافه کرد: اگر امروز برخي رانت‌خوارها نظير زنجاني ظهور پيدا کرده و به اعتماد و اعتبار ملي و بين‌المللي ما ضربه زدند، قطعاً مردم يقين داشته باشند که در پشت سر اين بازيگران افرادي وجود دارند که همواره به جايگاه اين ملت خيانت روا مي‌دارند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.