1394/10/19 - 7 : 46
کد خبر: 10281
امام جمعه اردبيل:
حمله به سفارت عربستان کار اشتباهي بود
احرار خبر: امام جمعه اردبيل گفت: حمله به سفارت عربستان کار اشتباهي بود که عده‌اي با بي‌بصيرتي به آن دست زدند.

به گزارش احرار خبر، آيت‌الله سيد حسن عاملي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردبيل با اشاره به تحير دولت آل‌سعود از پيشرفت و نفوذ ايران در منطقه اظهار کرد: دولت آل‌سعود تصميم دارد از ظرفيت اهل تسنن براي مقابله با ايران اسلامي استفاده کند.

وي تصريح کرد: آنها تصميم گرفته‌اند با تشديد اختلافات مذهبي و دو قطبي‌سازي مبتني بر هويت مذهبي در فضاي منطقه، شيعه و سني را در برابر هم قرار دهند تا بتوانند از ظرفيت عظيم اهل تسنن بر عليه ايران اسلامي استفاده کنند.

امام جمعه اردبيل گفت: اين حرکتي بسيار خطرناک و خيانت‌بار براي عالم اسلام است، آنها تصميم دارند بعد از عاصفه‌الحزم که در يمن تشکيل دادند، عاصفه‌السني را در منطقه تشکيل بدهند که حيات و منافع عربستان جز از اين طريق ممکن نيست و آنها در اين طرح شوم اگر موفق شوند از يارگيري خوبي برخوردار مي‌شوند.

عاملي افزود: بنابراين اساس کار عربستان سعودي توسعه نزاع ميان مسلمانان با گرايش طايفي‌گري است تا زمينه مواجهه کامل با ايران فراهم شود.

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خود بيان کرد: هر چقدر کشور ما به کاهش تنش و اختلافات مذهبي ميان شيعه و سني تمايل نشان مي‌دهد، عربستان ترجيح مي‌دهد در اين آتش دميده و آن را شعله‌ورتر سازد.

وي اضافه کرد: آل‌سعود معتقد است به دليل برتري جمعيت اهل تسنن اين اختلاف در نهايت به نفع عربستان است، عربستان به اعدام شيخ نمر و واکنش ايران از دريچه اين معادله مي‌نگرد و انتظار تشديد اختلافات مذهبي و توسعه شکاف‌هاي مذهبي را دارد.

عاملي با اشاره به اينکه دشمن با وحدت امت هيچ کاري نمي‌تواند انجام دهد، ادامه داد: آنها فقط يک راه دارند و آن ايجاد اختلاف است و اختلاف با ايجاد گروه‌هاي منحرف اسلامي همچون بهائيت و گروه سيد يماني که اخيراً تشکيل شده و مثل شيعه انگليسي و از همه بالاتر وهابيت که اساساً براي ايجاد اختلاف در امت درست شده است.

وي در ادامه سخنان خود گفت: به همين خاطر است که وهابيت تقريب مذاهب را حرام و غير از خود همه مسلمانان را مشرک مي‌دانند، آنها براي تحريک شيعه از هيچ جنايتي فروگذار نمي‌کنند.

عاملي افزود: شهيد کردن جناب نمر در همين راستاست تا شيعه دست به کاري بزند که نتيجه آن زبانه کشيدن آتش جدايي، شکاف و اختلاف در امت است متأسفانه بعضي از جوانان احساسي ما هم در اين دام افتادند و با تعرض به سفارت عربستان ما را که در موضع هجوم بوديم، در موضع انفعال قرار دادند و جاي متهم و شاکي عوض شد.

وي تصريح کرد: حمله اخير هوايي عربستان به سفارت ايران در يمن نيز دقيقاً در راستاي تحريک ايران است تا ايران اقدامي خشن انجام دهد تا دو جبهه شيعه و سني متمايزتر شود.

نماينده ولي‌فقيه در استان اظهار کرد: کشور ما کار بسيار عاقلانه‌اي انجام داد که گفت با ارائه اسناد فقط به شوراي امنيت شکايت مي‌کند.

عاملي بيان کرد: مسئله تحريک، درگيري و متمايز کردن دو جبهه و ايجاد شکاف و اختلاف فقط در موضوعات مذهبي نيست بلکه در موضوعات قومي و سياسي هم جاري است عمداً فحش‌هاي قومي مي‌گويند تا قوم متقابل عکس‌العمل نشان بدهد تا شکاف قومي بيشتر شود و زمينه درگيري، تقابل و تجزيه فراهم شود.

وي اضافه کرد: امروزه بعضي از استاديوم‌هاي ورزشي ما محل اين جريان بسيار خطرناک است.

عاملي ادامه داد: در ماجراي تعرض به سفارت ولو جوانان ما کار خوبي نکردند، اما عربستان در بهره‌برداري از اين رفتار ناکام ماند و کار بر عليه او تمام شد، چراکه کشورهايي با او همراه شدند که همراهي آنها ننگ تمام است، چراکه از حاميان اصلي گروهک تروريستي داعش هستند و جايگاهي در عرصه بين‌الملل ندارند.

وعده‌ دادن‌ها نوعي کلاهبرداري سياسي است

خطيب جمعه اردبيل در خطبه اول نماز نيز با اشاره به موضوع انتخابات و اشکالي که در نظام دموکراسي در قالب عوام‌فريبي و حقه‌بازي‌هاي سياسي مطرح است، گفت: براي مقابله با اين پديده راهکارهاي مختلفي را در پيش گرفتند اما همچنان برخي دلالان انتخاباتي سعي مي‌کنند تا با دادن پول به افراد شناسنامه آنها را خريداري کنند که اين خود نوعي توهين و اهانت به افراد محسوب مي‌شود.

عاملي با اشاره به برخي دروغ‌پردازي‌ها و کلاهبرداري‌هاي سياسي در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي افزود: وعده‌ دادن‌ها از مصاديق اين کلاهبرداري سياسي است و اينکه يک نماينده وعده خلاف واقع بدهد، اصلاً صحيح و منطقي به نظر نمي‌رسد.

امام جمعه اردبيل با انتقاد از برخي کانديداها که حضور در مجالس ترحيم و درگذشتگان را شيوه مرسوم تبليغات خود قرار دادند، تصريح کرد: نماينده آرماني بايد صداقت و عدالت را در پيش بگيرد و از دادن وعده‌هاي دروغ و خلاف واقع پرهيز کند و به ياد داشته باشد که وظيفه يک نماينده تهيه، تنظيم و تصويب قوانين ارزشمند و همچنين نظارت بر حسن اجراي قوانين است و اينکه نماينده بخواهد وظيفه اصلي خود را رها کرده و در کار قوه مجريه دخالت کند، پسنديده به نظر نمي‌رسد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.