1394/10/17 - 7 : 53
کد خبر: 10261
خانواده‌هاي داغدار فاجعه مکه و منا حتي يک ريال هم دريافت نکرده‌اند/ ضعف مسئولان دولتي عربستان را وقيح کرد
احرار خبر: نماينده انجمن مهاجران مکه و منا گفت: ضعف مسئولان دولتي در پيگيري حق خانواده‌‌هاي داغدار فاجعه منا باعث شد، دولت سعودي وقيح‌تر شود و در حالي گفته مي‌شود اين خانواده‌ها يک ميليارد تومان دريافت کرده‌اند، ما حتي يک ريال هم دريافت نکرده‌ايم.

به گزارش احرار خبر، فرشته روح افزا با اشاره به اقدامات اخير رژيم سعودي و محکوميت اعدام شيخ نمر گفت: هم اکنون دولت عربستان به واسطه عمل ناشايستي که انجام داد و اعدام شيخ نمر و 4 نفر از شيعيان به جاي عذرخواهي بابت اين بي عدالتي‌‌هاي انجام شده که بدون هيچگونه قانونمندي و محاکمه بي دليل افراد را مي‌کشند از دنيا هم طلبکار شده است که چرا به آنها اعتراض مي‌کنند.

وي ادامه داد: ما از اقداماتي که در جلوي سفارت عربستان انجام شد حمايت نمي‌کنيم چون گويا افرادي که اين اقدامات را انجام دادند بيشتر دوستدار دولت عربستان بودند و مي‌خواستند بهانه به دست دولت عربستان بدهند و در اين ميان حتما عده‌اي هم به دنبال اين بودند که از اين آب گل آلود ماهي خود را صيد کنند، بنابراين ما اقدامات انجام شده در جلوي سفارت عربستان را به شدت محکوم مي‌کنيم.

معاون شوراي فرهنگي اجتماعي زنان تصريح کرد: دولتي که مردم بي گناه را در يمن مورد کشتار قرار مي‌دهد و به نمازگزاران و مهمانان خانه خدا نيز رحم نمي‌کند و براي برافراشتن کاخ‌هاي خود نمازگزاراني که به دنبال انجام مناسک حج بودند را به کشتن مي‌دهد و مردم و خانواده‌هاي زيادي را در فاجعه منا داغدار مي‌کند چرا هم اکنون بايد طلبکار باشد؟، مردم دلشان از اين دولت پر است و دولت سعودي را يک رژيم نالايق مي‌دانند که بله قربان گوي آمريکاست چرا که در بحث تحريم‌ها نيز شاهد بوديم که چگونه با بالا و پايين کردن قيمت نفت تلاش مي‌کرد که دولت ايران را تحت فشار قرار دهد.

روح افزا خاطرنشان کرد: امسال با خونين کردن مناسک حج تمام مردم را ناراحت کردند و هم اکنون نيز که يک رهبر شيعه را کشته‌اند، از طرفي کشتار زنان و کودکان مسلمان در بحرين و به شدت در بحث بيداري منطقه در سرکوب مسلمانان نقش داشت تا زمانيکه عربستان اين اقدامات را انجام مي‌دهد اصلا نيازي نيست که رژيم صهيونيستي وارد عمل شود چراکه عربستان همان نقش را در منطقه ايفا مي‌کند.

وي افزود: بنده به نمايندگي از انجمن مهاجران مکه و منا و دانشجويان مسلمان و زنان مؤمن و مسلمان ايران اعتراض شديدي به دولت عربستان داريم، هيچکس در فاجعه مکه و منا از ما عذرخواهي نکرد انگار نه انگار که 7 هزار و 500 نفر در مکه کشته شدند انتقاد ديگر ما به مسئولان داخلي و مسئولان وزارت امور خارجه است که چرا مسئولان با شدت و دقت اين موضوع را پيگيري نکردند و براي احقاق حقوق اين خانواده‌ها تلاش نکردند.

نماينده انجمن مهاجران مکه و منا تصريح کرد: اگر مسئولان در حادثه مکه و منا خوب وارد عمل شده بودند هم اکنون دولت عربستان به خود اجازه نمي‌داد که اينگونه وقيحانه در مقابل ايران موضع گيري کند ما توقع داريم مسئولان دولتي نيز از مقام معظم رهبري تبعيت کنند و با همان صلابت از حق اين خانواده‌ها دفاع کنند اما متأسفانه تا کنون هيچ اقدام مثبتي انجام نشده است.

روح افزا افزود: اگر يک سگ در ايران کشته شود صداي مدعيان حقوق بشر در جاي جاي دنيا به آسمان بلند مي‌شود گويا آنها حقوق بشر را در حيوانات خلاصه کرد‌ه‌اند و کشته شدن مردان و زنان مسلمان برايشان اهميتي ندارد.

وي تصريح کرد: افرادي که در داخل مدعي دفاع از حقوق زنان و کودکان هستند چرا تا کنون براي خانواده‌هاي داغدار فاجعه منا و مکه اقدامي را انجام نداده‌اند؟ مگر کودکاني که در اين فاجعه يتيم شده‌اند از نظر آنها حق و حقوقي ندارند؟ صحبت‌هايي مطرح مي‌شود مبني بر اينکه هر کدام از خانواده‌هاي داغدار اين فاجعه يک ميليارد تومان دريافت کرده‌ايم درحاليکه تا کنون حتي يک ريال هم پرداخت نشده است و هيچ کس هم صداي ما را نمي‌شنود.

معاون شوراي فرهنگي زنان گفت: آيا مسئولان زن کشورمان که براي شرکت در کميسيون مقام زن راهي نيويورک خواهند شد براي دفاع از حقوق زنان و کودکان اين فاجعه برنامه‌اي دارند يا خير؟ ما از نمايندگان و مسئولان دولتي درخواست مي‌کنيم اقدامات قانوني را انجام دهند و با برخي بي تدبيري‌ها آب به آسياب دشمنان نريزند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.