احرار: با پيگيري استاندار آذربايجان شرقي محدوده تردد خودروهاي داراي پلاک دائم و موقت منطقه آزاد ارس، علاوه بر استان آذربايجان شرقي به سطح استانهاي اردبيل، گيلان و مازندران افزايش يافت.
بهرام سرمست روز دوشنبه در سفر خود به تهران، تفاهمنامه مشترک استانداران استانهاي آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان و مازندران را جهت تردد خودروهاي مناطق آزاد واقع در اين استانها امضاء کرد.
استاندار آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر، افزود: با توجه به سياستهاي کلي نظام جمهوري اسلامي ايران در زمينه توسعه متوازن منطقهاي، ارتقاي تعاملات اقتصادي بين استانها، توسعه گردشگري، تقويت زيرساختهاي حملونقل، بهبود شاخصهاي زيستمحيطي، تسهيل گري در ورود کالا از مناطق آزاد و بهرهگيري بهينه از مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي کشور، تفاهمنامه فيمابين استانداريهاي آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان و مازندران جهت تردد متقابل خودروهاي مناطق آزاد به امضا رسيد.
بهرام سرمست افزود: با توجه به ضرورت تسهيل مبادلات، افزايش جابهجاييهاي هدفمند، حمايت از توسعه گردشگري، نوسازي ناوگان حملونقل و بهرهگيري از ظرفيتهاي مناطق آزاد مستقر در اين استانها، تفاهمنامه تسهيل تردد خودروهاي مناطق آزاد در چارچوب اختيارات قانوني استانداران و با رعايت قوانين و مقررات ملي، به امضا رسيد.
وي اظهار کرد: از اين پس خودروهاي داراي پلاک دائم و موقت منطقه آزاد ارس ميتوانند علاوه بر کل محدوده استان آذربايجان شرقي، در محدوده استانهاي اردبيل، گيلان و مازندران نيز تردد کنند.
همچنين، در جريان امضاي اين تفاهمنامه، طي مذاکره تلفني بهرام سرمست استاندار آذربايجان شرقي با رضا رحماني استاندار آذربايجان غربي و مذاکره تلفني هادي حقشناس استاندار گيلان با علي اصغر طهماسبي استاندار گلستان، مقرر شد اين دو استان نيز به تفاهمنامه يادشده ملحق شوند.
با الحاق اين دو استان، خودروهاي مناطق آزاد اين استانها از جمله خودروهاي ارسپلاک در شش استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، گيلان، مازندران و گلستان تردد خواهند کرد.
کد مطلب