1405/03/05 - 21 : 27
کد خبر: 82658
ضرورت بهروزرساني آني نرم افزارها پس از اتصال مجدد به اينترنت بين الملل
احرار: معاون وزير ارتباطات با تاکيد بر اهميت بهداشت سايبري کاربران، توصيههايي را براي پيشگيري از آسيبپذيري دستگاههاي هوشمند پس از دورههاي قطع يا محدوديت اينترنت مطرح کرد.
حسان چيت ساز معاون سياستگذاري و برنامه ريزي توسعه فاوا و اقتصاد ديجيتال وزارت ارتباطات با انتشار پستي در يک شبکه اجتماعي، نسبت به خطرات امنيتي دستگاههاي آپديت نشده پس از برقراري مجدد دسترسي به شبکه جهاني هشدار داد.
وي با مخاطب قرار دادن کاربران اعلام کرد: بعد از اتصال مجدد به اينترنت بينالملل، لطفاً قبل از هر استفاده عادي، ابتدا سيستمعامل، مرورگر، آنتيويروس، اپليکيشنهاي بانکي و ابزارهاي امنيتي خود را بهروزرساني کنيد.
چيتساز در تشريح دلايل فني اين اقدام اظهار کرد: در دورههاي قطعي يا محدوديت طولانيمدت اينترنت، بسياري از وصلههاي امنيتي (Security Patches)، گواهيهاي SSL، پايگاههاي تشخيص بدافزار و آپديتهاي حياتي دريافت نميشوند و اين يعني سطح آسيبپذيري دستگاهها بهشدت افزايش پيدا ميکند.
وي اولين ساعات پس از بازگشت اينترنت را مهمترين زمان براي بازيابي بهداشت سايبري کاربران دانست و خاطرنشان کرد: مهاجمان معمولاً از همين پنجره زماني براي سوءاستفاده از دستگاههاي آپديتنشده استفاده ميکنند.
معاون وزير ارتباطات در پايان با تاکيد بر تقدم امنيت بر دسترسي، يادآور شد: اينترنت فقط اتصال نيست؛ امنيتِ اتصال، مهمتر از خودِ اتصال است.
انتهاي پيام/
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید: