احرار خبر: مسئول روابط عمومي مرکز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشکي آذربايجانشرقي از مسموميت 12 کارگر، در شهرستان خداآفرين بخش جانانلو در يک منزل مسکوني خبر داد.
حبيب حسينقلي زاده گفت: ساعت 7 صبح امروز با اعلام حادثه سردرد و سرگيجه دسته جمعي در منزل اجاره اي که 12 کارگر در آن ساکن بودند، پايگاه فوريتهاي پزشکي جانانلو به محل اعزام شد.
حسينقلي زاده افزود: اين حادثه به دنبال استفاده از اجاق گاز براي گرم کردن اتاق و نبود محلي براي خروج گاز مونوکسيدکربن، رخ داده بود.
وي ادامه داد: هر 12 مسموم در اين حادثه گاز گرفتگي، به درمانگاه جانانلو و سه نفر از اين افراد نيز به بيمارستان کليبر انتقال داده شدند.
حسينقلي زاده با تاکيد بر اينکه هر وسيله گرمايشي شعله دار، نياز به مصرف اکسيژن و به دنبال آن توليد مونوکسيدکربن مي کند، يادآور شد: اينگونه وسيله ها بايد دودکشي مناسب براي خروج مونوکسيدکربن داشته باشند.