مدير دفتر مديريت مصرف شرکت توزيع نيروي برق تبريز از قطع برق 185 اداره پرمصرف در شهر خبر داد.
سيد ابراهيم فکاري، روز چهارشنبه از اجراي طرح گسترده پايش مصرف برق ادارات و نهادهاي دولتي خبر داد و گفت: در اين طرح، 1102 اداره مورد ارزيابي قرار گرفتند که برق ??? اداره پرمصرف، بهمنظور مديريت و اصلاح الگوي مصرف و بر اساس تنظيم ليميتر، قطع شده است.
وي افزود: در اين پايش، ?? اداره بهعنوان بدمصرف شناسايي شدند که مصاديق آن شامل روشنايي غيرمتعارف، برودت بيش از الگوي مصرف سيستمهاي سرمايشي، روشنايي تابلوها، محوطهها و سردرها بوده است. براي 50 اداره نيز برچسب هشدار بدمصرفي نصب شد.
به گفته فکاري، بر اساس دستور معاون محترم دادستان، به مشترکان بدمصرف ابتدا اخطار کتبي و برچسب هشدار داده ميشود.
وي تاکيد کرد: در صورت بيتوجهي و ادامه مصرف ناصحيح، برق آنها قطع خواهد شد. وصل مجدد نيز تنها پس از اخذ تعهد رسمي امکانپذير است.
مدير دفتر مديريت مصرف شرکت توزيع نيروي برق تبريز با تأکيد بر لزوم همراهي همه دستگاهها، از ادارات خواست در زمان اعلام تعطيلي از سوي استانداري، نسبت به خاموشکردن کليه مصاديق بدمصرفي اقدام کنند؛ مگر در مواردي که روشنايي يا استفاده از تجهيزات، بنا به ضرورت، الزامي باشد.
وي هدف از اجراي اين طرح را حفظ پايداري شبکه، عبور کمعارضه از پيک مصرف تابستان و پيشگيري از خاموشيهاي ناخواسته عنوان کرد و گفت: رعايت اصول مديريت مصرف، علاوه بر کاهش فشار بر شبکه، به تأمين پايدار انرژي براي شهروندان کمک کرده و ادارات ميتوانند با اين اقدام، الگويي مناسب براي ساير بخشها باشند.