احرار: معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار تبريز از افزايش 25 درصدي نرخ سرويس مدارس براي سال تحصيلي آينده خبر داد و گفت: از مجموع 322 هزار دانش آموز نواحي پنجگانه تبريز، حدود هفت درصد براي استفاده از سرويس مدارس ثبت نام کردند.
اکبر پورخردمند روز يکشنبه در جلسه علني شوراي اسلامي تبريز افزود: سال گذشته 21 هزار دانش آموز براي بهرهمندي از خدمات سرويس مدارس ثبت نام کرده بودند که امسال اين تعداد به حدود 3 هزار نفر رسيده است.
وي با اشاره به لايحه پيشنهادي شهرداري تبريز مبني بر افزايش ?? درصدي نرخ سرويس مدارس، اظهار کرد: افزايش نرخ سرويس مدارس در سال جاري مشمول خودروي سواري با ظرفيت چهار نفر، خودروي ون با ظرفيت 10 نفر و مينيبوس با ظرفيت 15 نفر است.
رييس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي تبريز نيز در اين جلسه گفت: افزايش نرخ 25 درصدي سرويس مدارس در کارگروه ماده 18 سرويس مدارس به تصويب رسيده است.
عليرضا نواي باغبان، افزود: کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر نيز به منظور جلوگيري از 2 نرخي شدن سرويس مدارس، مصوبه اين کارگروه را تصويب کرد.
رييس کميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي تبريز نيز با اشاره به ضرورت نظارت بر پرداختي هاي مربوط به سرويس مدارس، گفت: شهرداري و آموزش و پروش بايد نظارت کافي بر واريز هزينه سرويس مدارس در سامانه تعريف شده داشته باشند.
روحالله رشيدي، افزود: ظرفيت و سقف نفرات نيز در سرويسهاي مدارس بايد رعايت شود.
رييس کميسيون فناوري اطلاعات و شهر هوشمند نيز با بيان اينکه مديران مدارس بايد در موضوع سرويس مدارس دخيل باشند، گفت: بدون دخالت مديران مدارس، شاهد بروز برخي مشکلات در حوزه سرويس مدارس هستيم و بايد وزارت آموزش و پرورش در اين حوزه نقشي براي مديران تعريف کند.
حکيمه غفوري، افزود: يکي از عوامل ترافيک شهري ناهماهنگي ميان سرويس مدارس است.