1394/06/23 - 14 : 56
کد خبر: 5715
مديرعامل موسسه اعتباري کوثر:
تشريح زواياي پنهان ادغام صندوق جوانان خير با موسسه اعتباري کوثر
احرارخبر :مديرعامل موسسه اعتباري کوثر گفت: ساماندهي صندوق جوانان خير از سوي موسسه کوثر جنبه کمک به بانک مرکزي داشت.

به گزارش احرارخبر عيسي رضايي عصر ديروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بيان اينکه از لحاظ سهامداري موسسه اعتباري کوثر با 520 هزار سهامدار دومين شرکت بورسي است، اظهار داشت: موسسه کوثر طي تشريفات اداري و قانوني قرار است روز سه‌شنبه جاري همزمان با سالروز ازدواج حضرت (ع) و حضرت فاطمه(س) از نماد کوثر در بورس روشن و عرضه شود.

وي از افزايش سرمايه موسسه کوثر از 3 هزار ميليارد ريال به 6 هزار ميليارد ريال خبر داد و گفت: اين نقدينگي تماما از آورده نقدي سهامداران جديد بوده است.

رضايي تصريح کرد: افزايش سرمايه قدرت پرداخت موسسه و ارائه تسهيلات را افزايش مي‌دهد.

مديرعامل موسسه اعتباري کوثر از راه‌اندازي طرح صندوق سرمايه‌گذاري «کوثر يکم» خبر داد و گفت: اين صندوق تحت قوانين بورس فعاليت کرده و به ميزان 22 درصد سود سرمايه‌گذاران در اين طرح را تضمين مي‌کند.

رضايي با بيان که موسسه اعتباري کوثر حرکت به بانکداري شرکتي است، اظهار داشت: در حال حاضر ميز بيمه در شعبات کوثر ارائه خدمات مي‌دهد که به زودي ميز ليزينگ نيز در شعبات فعال مي‌شود.

وي در خصوص بانکداري اسلامي و ميزان تعهد اين موسسه به اين قانون، گفت: اساساً الگوي مناسبي از بانکداري اسلامي نداريم و الگوي فعلي بانکداري ايران، غربي است و در کنار آن ما احکام اسلامي را داريم که احکام  آن در خصوص بانکداري مشخص است.

رضايي با بيان اينکه گير بانکداري اسلامي در سود سپرده  است، تصريح کرد: براي اجراي واقعي بانکداري اسلامي، بايد ساختارهاي اقتصادي کشور تغيير پيدا کند.

وي با بيان اينکه موسسه اعتباري بودن مانند عالم برزخ بوده و بايد به سوي بانک شدن پيش رويم، گفت: بايد ارتقا سطح پيدا کرده و الزامات کار را فراهم کنيم و هر چه زودتر اين امر بايد تحقق پيدا کند.

مديرعامل موسسه اعتباري کوثر با اشاره به مشکلات ايجاد شده براي اين موسسه پس ادغام با صندوق جوانان خير تصريح کرد: اين صندوق داراي 1900 ميليارد تومان تعهدات بود که 1300 ميليارد تومان آن تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت شده بود، ضمن آن که بخشي از وجوه نيز صرف خريد و ملک شخصي شده بود که هنوز به موسسه کوثر تحويل داده نشده است.

وي از زواياي پنهان ادغام صندوق جوانان خير با اين مجموعه گفت: ساماندهي صندوق جوانان خير از سوي کوثر جنبه کمک به بانک مرکزي داشت.

رضايي افزود: در حالي اين منابع با نرخ سود 20 تا 25 درصد جذب شده بود که اين صندوق حدود 1500 ميليارد تومان از منابع خود را به صورت قرض الحسنه تا 5 درصد، تسهيلات داده بود که اگر بانک مرکزي جلوي اين کار را نمي‌گرفت مي‌توانست به يک بحران در 4 استان کشور تبديل شود.

وي گفت: موسسه مالي کوثر به منظور جلوگيري از تبديل موضوع صندوق جوانان خير به يک بحران امنيتي سنگين به اين مسئله ورود پيدا کرديم.

رضايي خاطرنشان کرد: پرونده کيفر خواست 85 نفر مربوط به صندوق قرض الحسنه جوانان خير در دادگستري آذربايجان‌شرقي در حال رسيدگي است، گفت: شاکي اين پرونده بانگ مرکزي بوده و موسسه کوثر تنها از يک دلال شکايت کرده است.

وي تاکيد کرد: بعد از ادغام صندوق قرض الحسنه جوانان خير با موسسه کوثر تمام نيروهاي اين قرض الحسنه حفظ شده مگر مرتکب تخلفي شده بودند.

مديرعامل موسسه اعتباري کوثر با بيان اينکه 350 شعبه فعال موسسه مالي و اعتباري کوثر با 2 هزار و 500 کارمند اکنون در سراسر کشور به مردم خدمات پولي و بانکي ارائه مي‌دهند، خاطرنشان کرد: اين موسسه در استان آذربايجان‌شرقي 36 شعبه دارد.

وي با بيان اينکه آذربايجان‌شرقي در موسسه اعتباري کوثر رتبه دوم را از لحظ منابع بعد از تهران دارد، گفت: اين موسسه به لحاظ اعتباري، هفت بانک رسمي کشور را پشت سر گذاشته و در فعاليت‌هاي زيربنايي کشور مشارکت فعال دارد.

رضايي با بيان اينکه اين موسسه معوقات قابل توجهي ندارد، اظهار کرد: ما به تعداد کمي از افراد غيردولتي وام‌هاي کلان ارائه کرده‌ايم .

رضا آهن‌تن مدير شعب موسسه اعتباري کوثر در آذربايجان‌شرقي نيز در اين جلسه گفت: بعد از جريان ادغام موسسه جوانان خير با موسسه کوثر در روزهاي اول مردم به برداشت از حساب هاي خود اقدام کردند ولي مجددا با اعتماد مردم سپرده هاي ما افزايش يافت و در سال 93 منابع ما 60 درصد نسبت به زمان ادغام افزايش يافت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 9

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.