1394/06/12 - 11 : 21
کد خبر: 5515
جلسه شوراي اسلامي شهر اردبيل
از دغدغه‌هاي اعضاي شوراي شهر اردبيل تا دفاع تمام‌قد نايب رئيس شورا از کارکنان شهرداري
احرار نيوز: جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر اردبيل در حالي امشب برگزار شد که صحبت‌هاي اعضا جدي بود و از دغدغه‌هايشان سخن به ميان آوردند.

به گزارش احرار نيوز،ديشب جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل در پارلمان محلي اردبيل برگزار شد.

ليلا تقوي نايب رئيس جديد شوراي شهر اردبيل در نطق پيش از دستور جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر اردبيل اظهار کرد: همه دغدغه‌هاي اعضاي شوراي شهر و شهرداري توجه بيشتر به توسعه و تقويت عمران شهري است که سبب شده ما با سرعت و استفاده از فصل کاري بتوانيم اهداف و برنامه‌هايمان را روبه جلو حرکت دهيم.

وي ادامه داد: در شوراي شهر از هر طيف افرادي حاضر شدند تا براساس مطالبات مردم و خواسته‌هاي آنها پيگيري‌ها و برنامه‌ريزي‌ها انجام شده به طوري که همه ما به قسمي که خورده‌ايم در پايبندي به حفظ منافع و مصالح شهري اعتقادي راسخ داريم.

نايب رئيس جديد شوراي شهر اردبيل با بيان اينکه همه کارکنان شهرداري اردبيل و شورا پاکدست بوده و از کمترين خطا و تخلفي برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: يکي از همکاران ما در نطق هفته گذشته خود با طرح موضوع رشوه‌گيري در شورا و شهرداري عده‌ زيادي از پرسنل شورا و شهرداري را نگران کرد که انتظار داشتيم براي حفظ حرمت و آبروي افراد پاکدست در اين دو نهاد به صورت مصداقي افراد متخلف معرفي مي‌شد تا اهانتي به همه پرسنل زحمت‌کش شورا و شهرداري به انجام نمي‌رسيد.

تقوي بيان کرد: بنده در 6 سالي که در پارلمان محلي هستم اکثريت کارکنان شهرداري را پرسنلي خدوم، تلاشگر و زحمتکش ديده‌ام که با کمترين حقوق و مزايا بيشترين کارآمدي را از خود نشان دادند که مستندات آن نيز معلوم و مشخص است.

وي اضافه کرد: اگر اين همکارمان اسناد و مدارک مبني بر رشوه‌گيري در شورا و شهرداري دارد بهتر است آن را به صورت مشخص اعلام کنند تا مبادا زحمات پرسنل شهرداري و يا شورا زير سئوال برود.

نايب رئيس جديد شوراي شهر اردبيل در ادامه سخنان خود با بيان اينکه نبايد از معاونان و کارکنان شهرداري رفتار توهين‌آميزي را  با عضو شوراي شهر اردبيل داشتند، گفت: اين توهين آنها در حقيقت توهين به شعور ملت است چراکه نماينده مردم در شوراي شهر تعلق به همه افراد دارد و به هيچ‌وجه بنده رفتار توهين‌آميز معاون و کارمند شهرداري اردبيل را نسبت به يکي از همکارانمان قبول نکرده و اعتراض خود را به شهردار اعلام مي‌کنم.

تقوي از شهردار خواست تا اين فرد خاطي را به کميته انضباطي معرفي کند تا ديگر چنين حوادثي تکرار نشده و حرمت و جايگاه پارلمان محلي حفظ شود.

وي عنوان کرد: اگر نماينده مردم در شورا تذکري و توضيحي مي‌دهد از باب توافق با مردم و شيوه مردمداري است که صحيح است يک مسئول و معاون شهرداري بخواهد به مافوقش توهين و يا اهانتي را داشته باشد.

نايب رئيس جديد شوراي شهر اردبيل با قدرداني از تلاش هيئت رئيسه سال دوم شوراي شهر چهارم تصريح کرد: بايد به دنبال راهکاري باشيم تا از فصل باقي‌مانده کاري، عمران و آباداني در پيشبرد هدف گذاري‌ها و برنامه‌ريزي‌ها بيشتر و بهتر استفاده کنيم.

تقوي در پايان سخنان خود با انتقاد از بي‌توجهي به مسئله مرمت و بازسازي مستقلات شهرداري در برنامه سالانه و بودجه مصوب گفت: اين براي اولين بار است که شهردار جديد اردبيل براي اين موضوع 250 ميليون تومان اعتبار از شورا درخواست کرده در حالي که شهردار سابق اردبيل در اين زمينه دچار يک بي‌توجهي شده بود.

 حميد لطف‌اللهيان شهردار اردبيل نيز در جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل با قدرداني از تلاش هيئت رئيسه سابق شوراي شهر اردبيل اظهار کرد: هيئت رئيسه جديد قطعا با تعامل و ارتباط بيشتري که با مجموعه شهرداري اردبيل برقرار مي‌کند سعي و تلاش بر اين خواهد بود تا موانع و مشکلات به سرعت برطرف شود.

وي به اظهارات رئيس کميسيون فني و عمراني شوراي شهر و نارضايتي‌هاي وي از برخي حوزه‌ها در گذشته اشاره کرد و گفت: بنده نيز معتقدم که از وضع موجود نبايد راضي بود بلکه بيشتر به سمتي حرکت کرد تا پروژه‌هاي عمراني، خدماتي و ساير اقدامات شهرداري در دوره جديد فعاليت تقويت شده و با توانمندي بيشتر روبه جلو حرکت کند.

شهردار اردبيل بيان کرد: ما با فعال کردن بسياري از پروژه‌ها در يک ماه اخير سعي کرديم تا فعاليت شهرداري را در يک مسير مثبت و درخشان سوق دهيم که قطعا از نتايج آن عموم شهروندان در آينده استفاده خواهند کرد.

لطف‌اللهيان با بيان اينکه پرسنل شهرداري اردبيل پاکدست بوده و اين پاکدستي سرمايه عظيم در مسير توانمندي بيشتر شهرداري در استفاده از منابع ارزشمند نيروي انساني به شمار مي‌رود، گفت: ما قدر اين سرمايه‌ها را مي‌دانيم و بر اين باوريم که با وجود چنين نيروهاي خدمت‌گزار و پرتلاش بايد به روند توسعه‌اي اميدوار بود.

وي افزود: ما به رغم مشکلات و محدوديت‌هاي مالي سعي کرديم تا نيروهايمان را با انگيزه و رغبت بيشتر به فعاليت مضاعف ترغيب و تشويق کنيم که البته خطا و اشتباه نيز اجتناب‌ناپذير است و قطعا با خطاها و اشتباهات نيز برخورد مي‌کنيم.

اين مسئول، ارتباط شوراي شهر با شهرداري را در يک جايگاه قانوني تعيين شده يک ارتباط تعاملي و دو طرفه توصيف کرد و گفت: ما بر اين باوريم که شوراي شهر در عرصه تصميم‌گيري و تصميم‌سازي فصل‌الخطاب شهرداري به شمار مي‌رود.

شهردار اردبيل حفظ اين جايگاه را براي همه پرسنل و مجموعه شهرداري واجب و ارزشمند توصيف کرد و ادامه داد: قطعا حفظ حرمت تک تک اعضاي شوراي شهر براي همه ما يک اصل واقعي است.

لطف‌اللهيان وضعيت مالي شهرداري را مساعد و مناسب ندانست و تصريح کرد: ما با راهبردي‌هايي که در نظر داريم تلاشمان بر اين است تا با تغيير در روند اقتصاد شهر به بهبود وضعيت مالي شهرداري نيز کمک کنيم.

وي با يادآوري اينکه در بودجه سالانه بندي به نام مرمت و بازسازي مستغلات شهرداري به صورت مستقل پيش‌بيني نشده بود، گفت: نمي‌توان اين کار عمراني را در قالب مسائل جاري و پرداخت پول آب، برق و گاز محاسبه کرد بلکه ضروري است در يک رديف عمراني مستقل اين حرکت مورد توجه قرار گرفته تا بناها و ساختمان‌ها که سرمايه شهرداري محسوب مي‌شوند دچار فرسودگي نشوند.

 شهردار اردبيل در پايان سخنان خود اظهار کرد: با اختصاص 250 ميليون تومان اعتبار ما در بحث نگهداري از مستغلات تا پايان امسال اقداماتمان را انجام مي‌دهيم و سعي خواهيم کرد در بودجه سال آينده براي نگهداري و مرمت ساختمان‌ها و تجهيزات شهرداري يک رديف اعتباري مشخص به شهرداري پيشنهاد شود.

*  ويرايش سريع 250 ميليون تومان صرف نگهداري و مرمت مستغلات شهرداري اردبيل مي‌شود

 همچنين در پيشنهادي که از طرف شهرداري اردبيل به شوراي شهر اعلام شده بود در جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل که امشب برگزار شد اعضاي شوراي شهر با توجه به اهميت موضوع در مرمت و بازسازي مستغلات به شهرداري اجازه دادند تا 250 ميليون تومان اعتبار را خارج از رديف بودجه امسال صرف اين امر کنند.

رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر اردبيل در اين زمينه بيان کرد: اگر قرار است در قالب هزينه جاري به مانند آب، برق، گاز و ... اين اعتبار تامين و صرف شود نياز به رديف جديد ندارد اما اگر شهرداري بخواهد نسبت به کار عمراني، مرمت و آباداني در مستغلات اقدام کند بايد در يک رديف مستقل و سرفصل مشخص اين امر به انجام برسد.

حسين افسانه بيان کرد: ما مخالفتي با اين موضوع نداريم ولي انتظار مي‌رود در متمم بودجه امسال و رديف بودجه‌اي سال آينده چنين موضوعي با اهميت در نظر گرفته شود تا نسبت به مرمت و بازسازي مستغلات شهرداري اقدام قانوني به انجام برسد.

وي در مورد ارائه تخفيف به جانباز 70 درصد براي دومين بار گفت: دغدغه ما رد اين مصوبه از طرف فرمانداري بود که با قول مساعد معاون فرماندار اردبيل ما تصميم گرفتيم تا به اين جانباز 70 درصد در بخشودگي جرايم ماده 100 کمک کرده و مساعدت لازم را داشته باشيم.

در اين جلسه ايماني معاون فرماندار اردبيل با بيان اينکه در کميسيون ماده 5 و شوراي ترافيک هر يک از اعضا حتي اعضاي شوراي شهر و شهرداري از يک راي برخوردار هستند، گفت: تمام نظريه‌هاي ارائه شده در اين جلسات کارشناسي و دقيق و مثبت است و هم مجموعه استانداري و هم فرمانداري تلاششان بر اين است تا موانع احتمالي برطرف شود.

وي افزود: هم شخص استاندار و هم فرماندار تاکيد بيشتري بر تعامل با شوراهاي شهر و  روستا به ويژه شوراي شهر اردبيل دارند و ما اصل را بر تعامل و برقراري ارتباط بيشتر و تنگاتنگ گذاشتيم تا اگر مشکلي نيز وجود داشته باشد به سرعت برطرف شود.

عليرضا سليماني رئيس کميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر استان اردبيل نيز در نطق پيش از دستور جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل با قدرداني از تلاش اعضاي هيئت رئيسه سال دوم دوره چهارم شوراي شهر اردبيل گفت: ما اگر عملکرد دو ساله خود را مورد تحليل و بررسي قرار دهيم متوجه مي‌شويم که به کدام وعده‌هاي داده شده به مردم عمل کرده و به کدام عمل نکرده‌ايم.

وي با بيان اينکه بنده خودم از عملکردم راضي نيستم و قطعا با حرکت جمعي اعضاي شوراي شهر و استفاده از ظرفيت‌ها و توانمندي‌ها بهتر از اين مي‌توانستيم عمل کنيم، گفت: ما در سيماي شهر، زيباسازي و حل مشکلات ترافيکي تغيير چنداني را احساس نمي‌کنيم در حالي که در شوراي دوره سوم برخي از پروژه‌هاي عمراني نظير ساخت پل، ساماندهي رودخانه باليقلو، احداث بزرگراه ولايت و مقدس نمودي واقعي داشته است.

رئيس کميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر استان اردبيل بيان کرد: البته بخشي از نارسايي‌ها را بايد مربوط به مسائل مالي، رکود اقتصادي و درآمدي دانست که البته اين رکود فقط در اردبيل نبوده بلکه در ساير شهرها نيز قطعا چنين رکودي بوده است اما ما در زنجان، تبريز و ... شاهد فعاليت‌‌هاي عمراني هستيم که به نسبت اردبيل شايد رکودشان هم بيشتر بوده است.

سليماني با انتقاد از عدم مديريت يکپارچه شهري در اردبيل عنوان کرد: قوانين، بخشنامه‌ها و مقررات در کشور يکسان است اما جالب اينکه ما در توسعه شهر اردبيل در همه شاخص‌ها دچار نوعي عقب‌ماندگي هستيم و دليل اصلي آن نبود يک مديريت يکپارچه و واحد شهري است.

وي ادامه داد: هر يک از ادارات همچون راه و شهرسازي، دفتر فني استانداري اردبيل، شهرداري يا ميراث فرهنگي براي خودشان مصوبات خاصي را دارند در حالي که گاه اين مصوبات مغاير يکديگر بوده و خروجي آنها به يک راه مشخص ختم نمي‌شود که ضروري است در انسجام بيشتر و تصويب مصوبات واقعي‌تر گام‌هاي جدي و اساسي برداشته شود.

عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل به تخلفات ساختماني و برخي سودجويي‌هاي افراد فرصت‌طلب از نبود يک مديريت يکپارچه اشاره کرد و گفت: گاه اين افراد از خلا قانوني ماده 5 ، ماده 100 اوليه و تجديد نظر به نحو خود سوءاستفاده مي‌کنند و بدون اخذ پروانه اقدام به ساخت و ساز مي‌کنند به طوري که يک طبقه از کميسيون ماده 5 مجوز گرفته براي نيم طبقه از کميسيون ماده 100 و براي نيم طبقه ديگر از کميسيون ماده 100 تجديد نظر مجوز مي‌گيرند در حالي که اگر انسجام و وحدت رويه باشد جلوي اين سوءاستفاده‌ها گرفته مي‌شود.

سليماني در پايان افزود: بايد جلوي اين خلاهاي قانوني گرفته و با يک وحدت رويه تصميم‌گيري‌ها به انجام برسد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 4

  آخرین اخبار
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
  پربازدیدترین اخبار
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.