1394/06/12 - 7 : 24
کد خبر: 5508
فرمانده منطقه پدافند هوايي شمال‌غرب:
آسمان ايران تنها آسمان صددرصد امن و پايدار منطقه
احرار نيوز: فرمانده منطقه پدافند هوايي شمال‌غرب گفت: آسمان ايران تنها آسماني است که 100 درصد امن و پايدار بوده و کريدوري مناسب براي عبور هواپيمايي‌هاي مسافربري است.

به گزارش احرار نيوز، امير ملک‌علي اسدي‌فرد بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) از سال 1387 به عنوان قرارگاهي مستقل در کنار سه نيروي زميني، هوايي و دريايي ارتش قرار گرفته است و به تعبير فرماندهي معظم کل قوا در جنگ نظامي ميان نيروهاي مسلح به عنوان خاکريز اول و خط مقدم دفاع محسوب مي‌شود.

وي افزود: يگان‌هاي پدافندي ساير نيروهاي مسلح نيز تحت تابعيت عملياتي اين قرارگاه قرار دارند و اين قرارگاه وظيفه و مسئوليت حراست از آسمان آبي جمهوري اسلامي ايران و تمام مراکز حساس، حياتي، استراتژيک و شهري را بر عهده داشته و با مجموعه‌اي منسجم با کارکناني متعهد و مخلص اين وظيفه خطير را با افتخار انجام مي‌دهد.

امير اسدي‌‌فرد همه فضاي کشور از جمله منطقه شمال غرب در امنيت کامل قرار دارد و هيچ مشکلي از اين جهت وجود ندارد.

وي ادامه داد: همه تحرکات هوايي در آسمان ايران و تا مسافت زيادي در کشورهاي همسايه در تيررس کامل سامانه‌هاي راداري و پدافندي کشورمان اعم از پست‌هاي ديده‌باني، رادارهاي تاکتيکي و برد کوتاه و سايت‌هاي موشکي قرار دارد.

امير سرتيپ اسدي گفت: رادارهاي پدافند هوايي همه تحرکات هواپيماها و به خصوص ورودي به کشور را تحت کنترل کامل قرار داده از اين رو حرکت هيچ هواپيمايي از تيررس رادارهاي اين منطقه دور نمي‌ماند.

اسدي‌فرد از تقسيم کشور به 9 نقطه از لحاظ پدافند هوايي خبر داد و گفت: پدافند هوايي متناسب با تهديدات مختلف و از جمله تهديدات روز در آمادگي کامل براي دفاع از کشور در مقابل تعدي احتمالي دشمنان قرار دارد.

وي افزود: در همين راستا قرارگاه پدافند هوايي با فرمان مقام معظم رهبري تشکيل و در طول هفت سالي که تشکيل شده، 9 منطقه در کل کشور به وجود آمده که هرکدام از اين مناطق کنترل، حفظ و حراست آسمان چندين استان‌ها را بر عهده دارند که در اين ميان حراست از آسمان استان‌هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، زنجان و بخشي از کردستان بر عهده پدافند هوايي شمال‌غرب کشور است.

وي افزود: حين تجسس و کشف هرگونه مورد مشکوک از پرندگان گرفته تا تحرکات هواپيماي جنگي و مسافربري خارج از مرز کاملا در کنترل است و هواپيماهايي که قصد ورود از مرزهاي کشور را دارند 20 مايل مانده به مرزهاي کشور اخطار داده مي‌شود که به مرزهاي کشور وارد نشوند و در صورتي که جزو ليست هواپيماهاي مسافربري که قبلا توسط FIC هواپيمايي کشور هماهنگي لازم صورت گرفته است، باشند، به آنان خيرمقدم گفته شده و اجازه ورود داده مي‌شود.

وي با بيان اينکه آسمان ايران تنها آسماني است که 100 درصد امن و پايدار بوده و کريدوري مناسب براي عبور هواپيمايي‌هاي مسافربري است، اظهار داشت: کريدورهاي شمال‌غرب از کشورهاي ترکيه، ارمنستان، جمهوري آذربايجان و نخجوان روزانه 500 تا 600 فروند هواپيما کنترل و مراقبت‌هاي لازم انجام و عبور مي‌کنند.

 امير اسدي‌‌فرد مقصد اين هواپيماها را ايران و برخي کشورهاي حاشيه خليج‌فارس، پاکستان، امارات، چين و کشورهاي آسياي‌شرقي اعلام کرد که همه تحت کنترل است.

وي با اشاره به مشاهده برخي اشياي نوراني در آسمان منطقه شمال‌غرب کشور ادامه داد:اشياي نوراني انواع مختلفي دارند. ممکن است شهاب سنگ باشد و يا اجرام آسماني، که رنگ‌هاي مختلفي دارند و يا يک پديده فضايي در حال وقوع باشد.

وي تصريح کرد: اين اشياي نوراني معمولا تهديد محسوب نمي‌شوند چون ممکن است در حجم وسيعي به وقوع پيوسته و در شهرهاي مختلفي قابل مشاهده باشند.

اسدي‌فرد خاطرنشان کرد: تاکنون شي ناشناس پرنده‌اي که مربوط به ساخت دست بشر باشد در اين منطقه مشاهده نشده است و معمولا اين موارد مربوط به اتفاقات فضايي بوده است.

وي از مردم شمال‌غرب کشور خواست در صورت مشاهده هرگونه اجرام و اشياي نوراني در آسمان منطقه، با واحد ارتباطات مردمي منطقه پدافند هوايي شمال‌غرب کشور به شماره تلفن 34300002 با کد استان آذربايجان‌شرقي تماس حاصل کنند.

اسدي‌فرد گفت: تک‌تک مردم به عنوان ديده‌بان‌هاي بصري هستند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 7

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.