1394/06/11 - 15 : 37
کد خبر: 5505
به دنبال اعتراض به سخنراني زيباکلام
همايش سياسي در اردبيل به تنش کشيده شد
احرار نيوز: همايش «بايدها و نبايدهاي سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران بعد از توافق هسته‌اي» در حالي به تنش منجر شد که عده‌اي از جوانان به کلمات توهين‌آميز صادق زيباکلام و برخي اظهارات او اعتراض کردند.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فارس، همايش «بايدها و نبايدهاي سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران بعد از توافق هسته‌اي» شامگاه سه‌شنبه برگزار شد با حواشي خاصي در اين شهر برگزار شد.

* اين جلسه بيش از چهار ساعت به طول انجاميد و در آن صادق زيباکلام، مالک رضايي، افشار سليماني و علي علايي با محوريت سياسي و اقتصادي به صورت مفصل سخنراني کرده و در پايان نيز به سئوالات چند نفر از شرکت‌کنندگان پاسخ گفتند.

* حمله زيباکلام درباره مباني انقلاب اسلامي همچون استکبارستيزي، حمايت از محور مقاومت، اتخاذ سياست منطقي در مقابله با آمريکاي جهانخوار و ديگر معاندان نظام اسلامي به گونه‌اي صحبت کرد که با اعتراض‌هاي دانشجويان حاضر در جلسه روبه‌رو شد.

* در اين همايش که با حدود يک ساعت تاخير و به همت سازمان دانشجويي حزب اسلامي کار استان اردبيل در مجتمع فدک اردبيل برگزار شد دستاورد 12 ساله هسته‌اي ايران در دولت‌هاي گذشته مورد ارزيابي و تحليل قرار گرفت به طوري که در ابتدا غلامرضا غاربي دبير حزب اسلامي کار خوش‌آمدگويي و سخنان کوتاهي را ارائه کرده و سپس با دعوت از چهار متخصص حوزه‌هاي سياسي و اقتصادي بايد و نبايدهاي دوران پساتحريم مورد سئوال و ارزيابي قرار گرفت.

* در اين جلسه که برخي از مسئولان و مديران اجرايي حضور داشتند معاون سياسي و امنيتي استاندار اردبيل نيز حضور پيدا کرده بود.

* در اين مراسم قسمت‌هايي از سالن فدک که گنجايش 400 نفر را دارد خالي بود و زمان پخش کليپي از دوران پيگيري مذاکرات هسته‌اي از دولت اصلاحات تا دولت روحاني به نمايش گذاشته شد حاضران در جلسه به هنگام مشاهده عکس رئيس دولت اصلاحات تشويق مکرري را انجام مي‌دادند.

* مالک رضايي فرماندار نمين در دولت اصلاحات خود به عنوان مجري و بيان‌کننده سئوالات عمل کرده و مديريت جلسه را بر عهده گرفت.

* صادق زيباکلام سخنراني مفصلي را با محوريت مسائل اقتصادي، بايدها و نبايدها، طعنه زدن به دولت گذشته و اصولگرايان، شرايط پس از تحريم، دولت سنگين، فربه و پرهزينه و ... مطرح کرده و در برخي از مباحث خود از کلمات توهين‌آميزي نيز استفاده کرد.

* يکي از تعابيري صادق زيباکلام که مورد اعتراض تعدادي از شرکت‌کنندگان نيز قرار گرفت « تعبير محور مقاومت شبيه اظهارات علي گلابي است» بود که اين اظهارات ناراحتي عده‌اي را نيز به دنبال داشت.

* افشار سليماني که سابقه سفيري ايران در آذربايجان در دوره اصلاحات را در کارنامه خود دارد به مباحث بين‌المللي و روابط خارجي و از منظر خود ايرادات دولت احمدي‌نژاد و به کما رفتن کشور در هشت سال گذشته اشاره کرده و گريزي نيز به مسئله بورسيه در دولت قبلي زد و مدعي شد که با علم و آگاهي از اين مسائل سخن گفته و هيچ وقت سعي نکرده است احساسي عمل کرده يا سخن بگويد بلکه هميشه در پايه عقل و منطق سخن گفته است.

* محمدعلي علائي ديگر سخنران اين همايش با زير سئوال بردن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و هزينه‌هاي سنگيني که چه قبل از تحريم و چه بعد از تحريم متوجه ايران شده است ضرورت تغيير ساختار حاکميت و قدرت را بارها متذکر شده و اعلام کرد با اين روند نمي‌توان موفق عمل کرد.

* مالک رضايي در سخنراني خود با بيان اينکه ضعف‌ها‌ در همه دولت‌ها و نقاط قوت نيز در دولت‌‌هاي بر سر کار آمده بعد از انقلاب وجود داشته است، گفت: در مورد دولت سنگين و فربه ما يک فرآيند را طي کرديم که نمي‌توان دولت خاصي را مقصر دانست که اين سخنان واقع‌بينانه مالک رضايي فرماندار دولت اصلاحات به مذاق عده‌اي از جمله شريفي معاون سياسي امنيتي استاندار خوش نيامد و با برخي واکنش‌ها روبه‌رو شد.

* نکته قابل توجه در اين جلسه اظهارات شريفي معاون سياسي و امنيتي استاندار اردبيل بود که به درآمدهاي نجومي دولت احمدي‌نژاد اشاره کرد و مدعي شد معلوم نيست 30 درصد پول نفتي که در دوران احمدي‌نژاد به اين کشور آمده است در کجا هزينه شده است.

* شريفي همچنين در حين سخنراني خود با طعنه زدن به اظهارات مالک رضايي در مورد سنگين و فربه بودن دولت گفت: بايد کسي از دولت چاق و فربه سخن نقدي بر زبان براند که خود نان‌خور دولت نباشد و از بيرون ايستاده و دولت سنگين و چاق را نقد کند نه اينکه همه ما حقوق بگير دولت هستيم.

زيباکلام مدعي رسيدن ايران و آمريکا به نقاط مشترک شد

* در اين نشست چهار ساعته سخنان تندي نيز از زبان برخي از سخنرانان مطرح شد صادق زيباکلام به نکته قابل تاملي اشاره کرد و مدعي شد ايران با آمريکا در شرايط کنوني به يک نقاط مشترک رسيدند که اين نقاط مشترک مي‌تواند زمينه تقويت روابط آنها را به شکل روزافزون فراهم کند.

* زيباکلام در پاسخ به سئوال منطقي يکي از دانشجويان با لحني طلبکارانه گفت که شما در چنين جلساتي حق اعتراض و سئوال نداريد هرگاه شما اصولگرايان در تلويزيون‌ ملي به بنده اجازه سخنراني داديد آنگاه حق اعتراض و سئوال از من را داريد که اين اظهارات زيباکلام فضاي تنشي جلسه را متشنج‌تر کرد.

* يکي از دانشجويان حاضر در جلسه که به سخنراني صادق زيباکلام و برخي توهين‌ها و اظهارات عجيب او اعتراض مي‌کرد با رفتار تند عده‌اي از جوانان شرکت‌کننده در جلسه که خطاب به وي مي‌گفتند «سرجايت بشين حرف نزن» مواجه شد که فضاي تنشي خاصي در سالن جلسه ايجاد کرد اما مسئولين جلسه اجازه ندادند تا برخورد فيزيکي بين عده‌اي از جوانان به اصطلاح اصولگرا و اصلاح‌طلب رخ دهد و اين تنش با پادرمياني عده‌اي خاتمه يافت.

* مالک رضايي در پاسخ به سخنان طعنه‌آميز شريفي گفت: بايد خود دولتمردان و کارگزاران، دولت را مورد نقد و تحليل قرار دهند و نبايد انتظار داشته باشيم که يک پيمانکار بيايد از دولت سنگين يا ناکارآمد گلايه کند، چراکه دولت سنگين و ناکارآمد مزاحم توسعه است.

* در اين مراسم از هر چهار سخنران اين همايش با اهداي لوح سپاس از سوي حزب اسلامي کار استان اردبيل قدرداني شد و صادق زيباکلام در ميان صحبت‌ها و سئوالاتي که حاضران از او مي‌کردند از سالن جلسه خارج شد.

* در اين همايش با آب سرد و نشريه آرتا از شرکت‌کنندگان پذيرايي مي‌شد.

* عده‌اي از حاضرين در اين همايش که طاقت تحمل زمان بيش از چهار ساعت را نداشتند سالن را زودتر ترک کردند.

استان اردبيل که کمتر شاهد برگزاري چنين همايش‌هايي سياسي است، در دو سال پي در پي توسط احزاب اصلاح‌طلب ضمن دعوت از زيباکلام چنين مباحثي را مطرح مي‌کنند که اين موضوع جاي تامل دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.