1394/06/11 - 7 : 43
کد خبر: 5494
فقر متن مناسب و فاخر، مشکل اصلي در توليد برنامه‌هاي طنز
احرار نيوز: مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان‌شرقي گفت: من با عبارت «آنتن فروشي» موافق نيستم، بهتر است بگوييم برنامه‌هاي مشارکتي، البته ما با حجم بالاي اين برنامه‌ها موافق نيستيم.

به گزارش احرار نيوز، سيدمحسن لطيفي در رابطه با سطح کيفي اخبار و استفاده از شيوه سنتي خبررساني در شبکه استاني سهند، اظهار داشت: شبکه سهند، نسبت به شبکه‌هاي استاني ديگر، از رتبه بالايي در بخش خبر برخوردار بوده و در مقايسه با شبکه‌هاي سراسري، از جهت نرم‌افزاري و سخت‌افزاري هزينه هنگفتي بايد صرف شود تا به وضعيت مطلوب برسيم و در تلاش هستيم خبر را از حالت سنتي خارج سازيم که ان‌شاءالله در آينده، شاهد تغييرات محسوس در اين زمينه خواهيم بود.

تحول‌ در بخش‌هاي خبري زمان‌بر است

لطيفي در خصوص بحث تعامل رسانه ملي با رسانه‌هاي محلي گفت: در حال حاضر تعامل با رسانه‌هاي محلي مطلوب است، اما بنا داريم در ادامه ديدار از مطبوعات و خبرگزاري‌ها، جلسه‌اي با حضور دوستان ياد شده، براي افزايش تعامل و استفاده از ظرفيت آنان و بررسي راهکارهاي عملي اين موضوع داشته باشيم، در خصوص تحول در بخش‌هاي خبري مرکز نيز، کارهايي آغاز شده ولي مشاهده نتايج آن زمان‌بر خواهد بود.

شبکه استاني متعلق به همه مردم استان با همه گويش‌ها و لهجه‌هاست

وي در ادامه، در رابطه با انتقادات صورت گرفته از لهجه‌هاي متفاوت مجريان شبکه سهند و نبود يک زبان معيار مشخص، بيان کرد: شبکه استاني متعلق به همه مردم شريف و عزيز استان با همه گويش‌ها و لهجه‌هاست و همه انتظار دارند که چهره و صداي خودشان را از صدا و سيماي استان ببينند و بشنوند، اما سعي بر اين است تا زبان معياري بر برنامه‌ها حاکم بوده و از تشتت در اين زمينه خودداري شود. بر همين اساس، در زمينه انتخاب مجري به چهره، صدا، سواد رسانه‌اي، اطلاعات عمومي و علاقمندي توجه مي‌شود که البته تاکنون به موفقيت خاصي در اين زمينه دست نيافته‌ايم.

توليد برنامه بايد بر اساس نيازهاي مخاطبان توليد شود

مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان‌شرقي، در مورد راهکارهاي صدا و سيماي استان، براي جذب مخاطبان نيز افزود: براي جذب بيشتر مخاطبان، بايد نيازهاي آنان را احصا و بر اساس آن، برنامه توليد کرد. در اين زمينه تلاش بسياري شده و در بعضي حوزه‌ها نيز به موفقيت‌هايي دست يافته‌ايم، اما بايد اذعان کرد که راه بسياري در پيش داريم و تلاش بيشتري لازم است، چرا که مخاطبان ما در استان داراي سلايق خاص و دقت نظر بوده و به اين مقدار راضي نيستند و قطعا افزايش بينندگان شبکه براي ما مهم و اساسي بوده و تمام تلاش‌هاي ما براي افزايش رضايت‌مندي مخاطب بوده اگر اين مسئله حاصل نشود همانند آب در هاون کوبيدن است.

فقر متن مناسب و فاخر، مشکل اصلي در توليد برنامه‌هاي طنز

وي در رابطه با مسئله کمبود برنامه‌هاي طنز و موسيقي محلي در شبکه استاني، مشکل اصلي در توليد برنامه‌هاي طنز، با توجه به عدم اقناع مخاطب به دليل افزايش سواد رسانه‌اي را فقر متن مناسب و فاخر دانست و ادامه داد: بايد اذعان کنم که در حوزه موسيقي نيز تعداد خواننده‌هاي فاخر در استان، محدود است و تعدد دفعات حضور آنها در برنامه‌ها موجب تکرار مي‌شود، دعوت از خوانندگان خارج از استان نيز مستلزم هزينه بالايي بوده و در حال حاضر امکان آن وجود ندارد، به جز مواردي مثل چند شب گذشته که آقاي چنگيز حبيبيان به شکل دوستانه و افتخاري در برنامه حضور يافتند.

لطيفي در ادامه در خصوص بحث کيفي اخبار و استفاده از شيوه سنتي خبررساني در شبکه استاني سهند، با بيان اينکه به نسبت شبکه‌هاي استاني ديگر، شبکه سهند از رتبه بالايي در بخش خبر برخوردار است، تصريح کرد: در مقايسه با شبکه‌هاي سراسري از جهت نرم‌افزاري و سخت‌افزاري بايد هزينه هنگفتي صرف شود تا به وضعيت مطلوب برسيم، در تلاش هستيم بخش خبر را از حالت سنتي خارج سازيم که ان‌شاءالله در آينده شاهد تغييرات محسوس در اين زمينه خواهيم بود، البته بايد يادآوري کرد که رسيدن به اين مسئله، قطعا زمان‌بر خواهد بود.

توليد و پخش برنامه‌هاي مختلف در خصوص درياچه اروميه

وي با اشاره به بحث بحران آب و احياي درياچه اروميه در رابطه با توليدات و برنامه‌هاي آتي سازمان در خصوص درياچه اروميه و محيط زيست، بيان کرد: تا به امروز چندين قسمت ميزگرد تلويزيوني و راديويي و چند قسمت مستند تلويزيوني فاخر و ده‌ها برنامه سيماي بامدادي و شبانه با موضوع درياچه اروميه توليد و پخش شده است و در حال حاضر 100 برنامه 20 دقيقه‌اي به صورت گزارشي و ترکيبي و 13 برنامه 40 دقيقه‌اي ميزگرد در حال توليد است که از مهر ماه پخش آنها آغاز خواهد شد و همچنين اخيرا تفاهم‌نامه‌اي با اداره کل محيط زيست استان به امضا رسيد و در رابطه با سمن‌ها نيز براي منافع عمومي و ملي آماده همکاري هستيم.

50 درصد بودجه صدا و سيما از محل برنامه‌هاي مشارکتي تامين مي‌شود

مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان‌شرقي در خصوص وجود بحث آنتن فروشي مرکز براي جذب بودجه اضافه کرد: من با عبارت «آنتن فروشي» موافق نيستم، بهتر است بگوييم برنامه‌هاي مشارکتي، البته ما با حجم بالاي اين برنامه‌ها موافق نيستيم ولي در شرايطي که بيش از 50 درصد از بودجه برنامه‌سازي سازمان بايد از محل جذب مشارکت تامين شود مگر چاره‌اي باقي مي‌ماند؟

وي در ادامه، درباره ساخت برنامه‌هايي براي مطرح کردن مشکلات مردم و پخش مستقيم جلسات شوراي شهر با بيان اينکه پخش زنده برنامه‌ها تابع ضوابط و سياست‌هاي خاصي بوده و پخش زنده جلسات شوراي شهر را شامل نمي‌شود، ادامه داد: در هيچ جاي کشور، چنين امري اتفاق نمي‌افتد و براي مطرح کردن مشکلات مردم نيز در حال حاضر برنامه حرکت، توليد و پخش مي‌شود، اما بنا داريم برنامه ديگري با محوريت به تصوير کشيدن اتفاقاتي که در شهر رخ مي‌دهد توليد و به مرحله پخش برسانيم.

در مورد حوادث تراکتور هر آنچه را که مي‌دانستيم گفتيم

لطيفي در ادامه در رابطه با حوادث بازي تراکتورسازي مقابل نفت تهران، در فصل قبل ليگ برتر و مسئله اطلاع‌رساني مناسب اين حوادث، گفت: تا جايي که بنده و همکارانم واقعيت‌ها را مي‌دانستيم بيان کرديم. اگر هم چيزي بيان نشده، قطعا بي‌اطلاع بوده‌ايم.

وي در رابطه با پخش زنده ليگ دسته يک، اظهار داشت: در حال حاضر، برنامه‌ريزي براي پخش زنده فوتبال ليگ برتر صورت گرفته، ولي امکانات، اجازه پخش ليگ دسته يک را به ما نمي‌دهد، اما در صورت تحقق اين امر به درخواست طرفداران تيم‌هاي ليگ دسته يک نيز عمل خواهيم کرد.

حذف گزارشگراني که چندين سال زحمت کشيده‌اند دور از انصاف است

مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان‌شرقي، در خصوص درخواست‌هاي مکرر هواداران، در خصوص غيبت هادي ساعي از گزارشگري بازي‌هاي تراکتورسازي خاطرنشان کرد: شکي نيست که آقاي ساعي از گزارشگران توانمند شبکه سهند بوده، اما دور از انصاف است گزارشگراني که قبل از آقاي ساعي، چندين سال زحمت شبکه استاني را کشيده‌اند، حذف شوند و قطعا هيچ کسي هم اين را نمي‌پسندد، اما سعي مي‌کنيم از آقاي ساعي با توجه به توانشان، بيشتر از ديگر عزيزان بهره‌مند شويم.

لطيفي در رابطه با مسئله انتقادپذيري خودش در مقابل انتقادها، گفت: متاسفانه زودرنج و از کوره در رو هستم و هميشه دعا مي‌کنم اين عادت بد را ترک کنم، شما هم دعايم کنيد.

راديو تبريز از سال 1325 به عنوان دومين راديو در کشور، پخش برنامه‌هاي خود را آغاز کرده است. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، تحول شگرفي در قالب و محتواي برنامه‌ها اتفاق افتاد و اين رسانه با رويکردي کاملا جديد به تبيين ديدگاه‌هاي حضرت امام خميني (ره)، آموزش، تنوير افکار عمومي و ... پرداخت. در سال 1376 شبکه استاني صداي مرکز آذربايجان شرقي افتتاح و راه‌اندازي گرديد که مجموع تعهدات اين راديو به 4180 ساعت در سال 1386 رسيده است.

تلويزيون از سال 1350، با فرستنده‌اي به قدرت اوليه 100 وات که بعدها به ميزان 2 کيلووات افزايش يافت، راه‌اندازي شد.

شبکه استاني سيماي مرکز آذربايجان‌شرقي در آبان ماه 1379 به عنوان نهمين شبکه استاني سيما افتتاح شد که در بدو تاسيس، با 4 عنوان برنامه توليدي (کودک و نوجوان، خانواده، ورزش و جوان) شروع به فعاليت نمود که هم اکنون اين تعداد به بيش از 70 عنوان برنامه و ويژه‌برنامه افزايش يافته است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.