1394/06/10 - 7 : 35
کد خبر: 5480
رئيس غله شهرستان تبريز:
استفاده از افزودني‌هاي خطرناک در برخي نانوايي‌هاي تبريز
احرار نيوز: رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي گفت: طي 5 ماهه سال‌جاري، 880 واحد نانوايي متخلف به تعزيرات معرفي شده‌ که البته برخي معرفي‌ها تکراري بوده و جرايم نيز افزايش يافته است.

به گزارش احرار نيوز رئيس غله شهرستان تبريز گفت: در بازرسي‌ها از برخي نانوايي‌ها در تبريز مواد افزودني غيرمجاز به صورت گسترده کشف شد و در يک واحد نانوايي نيز جوهر قند و جوش‌شيرين که بسيار مضر است کشف شد.

 محمد جديري ظهر امروز در جلسه کميته ارتقاي کيفي نان از تخلفات مرگ‌آور برخي نانوايان شهرستان تبريز در افزودن مواد خطرناک به نان خبر داد.

وي با بيان اينکه در شهر تبريز بيش از دو هزار و 500 نانوا فعال است، گفت: اين آمار احتمالاً تا آخرين لحظه به حدود 3 هزار نانوايي نيز برسد که بيش از حد نياز است.

جديري ادامه داد: واحدهاي نانوايي در برخي نقاط تبريز به حد اشباع رسيده است و تنها در چند نقطه محدود و مناطقي مانند مرزداران کمبود نانوايي داريم.

وي گفت: در برخي بازرسي‌ها مواد افزودني غيرمجاز به صورت گسترده کشف مي‌شود و تنها در يک واحد جوهر قند و جوش‌شيرين که بسيار مضر است کشف شده است.

جديري يادآور شد: بيماري‌هاي روده و نيز بيماري‌هاي استخواني ناشي از اين افزودني‌هاي غيرمجاز است.

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه برخي نانوايي‌ها به افراد غيرصالح واگذار مي‌شود، گفت: برخي تخلفات اخلاقي و سوء رفتار در نانوايي‌ها را داشته‌ايم و شکايت‌هايي در اين موارد شده است.

جديري يادآور شد: در زمينه کاشت گندم در برخي مزارع بايد توجه خود را متمرکز کنيم تا شاهد برداشت گندم با کيفيت‌تر باشيم.

در زمينه آرد استاندارد اجباري داريم

سامان فرشي‌حق‌رو، مديرکل اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي آذربايجان‌شرقي نيز در اين جلسه با بيان اينکه فرهنگ‌سازي نان صنعتي در استان نياز است گفت: در زمينه آرد استاندارد اجباري داريم و مي‌توانيم در زمينه نان‌هاي صنعتي نيز استانداردهاي لازم را اعمال کنيم.

وي افزود: 23 کارخانه آرد در استان فعال است و يک واحد نيز در حال اخذ مجوز است و سطح رعايت استاندارد در واحدهاي آرد استان به نسبت ساير استان‌ها بهتر است.

فرشي‌حق‌رو يادآور شد: استفاده از نمک در نانوايي‌ها زياد است و اين امر زيان‌بار بوده و بايد در جلسه کميته ارتقاي کيفي نان به موارد عملياتي توجه کرد.

وي خاطرنشان کرد: اداره استاندارد آماده است تا حمايت‌ها و همراهي لازم را داشته باشد و در جشنواره نان از مزرعه تا سفره نيز آماده همراهي کامل هستيم.

رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه اين اداره در زمينه نظارت و بازرسي در مراحل مختلف وظيفه دارد، افزود: در روند بازرسي‌ها بايد وظيفه هر ارگان مشخص شده و با تعيين وظايف پيش برويم.

وي گفت: در برخي نانوايي‌ها تخلفاتي صورت مي‌گيرد که در ظاهر مشخص نيست و در بررسي‌هاي بيشتر مشخص مي‌شود که نان با کيفيت نيست و نمره آن صفر است.

عطاپور يادآور شد: ايجاد تنوع در نان نيز ضروري است، در استان‌هاي ديگر نان‌هاي متنوع‌تري پخت مي‌شود که ما نيز مي‌توانيم در اين حوزه قدم برداريم.

رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي اساس بازرسي را پيشگيري دانست و گفت: طي سال گذشته، دو هزار و 615 نانوايي از حدود 5 هزار نانوايي در استان به تعزيرات معرفي شده‌اند که البته اين روند در 5 ماهه سال‌جاري 20 درصد کاهش يافته است.

وي ادامه داد: طي 5 ماهه نخست سال‌جاري، 880 واحد نانوايي متخلف به تعزيرات معرفي شده‌اند و البته برخي معرفي‌ها تکراري بوده و جرائم نيز افزايش يافته است. برخي جرائم سنگين و عدم قدرت پرداخت آن موجب زنداني شدن نانواها مي‌شود که تاسف‌آور است.

رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي از تشديد مجازات‌ها براي نانوايان متخلف خبر داد و افزود: علي‌رغم اين مجازات‌ها، بازدارندگي چندان شديد نيست و بايد آموزش‌هاي لازم صورت گيرد.

وي با بيان اينکه در حال حاضر حدود 6 هزار واحد نانوايي در استان فعال هستند، گفت: اين تعداد در برخي شهرها و مناطق بيش از نياز است و در برخي موارد فاصله 300 متري نانوايان از هم رعايت نمي‌شود.

عدم آزادسازي قيمت و استفاده از آردهاي سهميه‌اي موجب افت کيفيت نان مي‌شود

عطاپور با اشاره به سياست دولت در زمينه آزادسازي فرآورده‌هاي نان در کشور گفت: عدم آزادسازي قيمت‌ها و استفاده از آردهاي مختلف سهميه‌اي و حمايتي و موارد اين چنيني، موجب افت کيفيت نان مي‌شود.

توليد 800 هزار تن غله در آذربايجان‌شرقي

ايوب ايراني‌فام، معاون سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي نيز در اين جلسه با بيان اينکه توليد غله در آذربايجان‌شرقي حدود 800 هزار تن است، گفت: تاکنون حدود 370 هزار تن غله و 24 هزار تن بذر خريداري شده است.

معاون سازمان جهادکشاورزي آذربايجان‌شرقي يادآور شد: آذربايجان‌شرقي، آخرين استان در برداشت محصول و نخستين استان در کاشت بوده و پول گندم بقيه استان‌ها نيز پرداخت شده است.

وي بيشتر توليد محصول گندم در استان را از مزارع ديم دانست و گفت: در بخشي ديگر از مزارع نيز گندم توليدي آبي است که کيفيت‌هاي متفاوتي را نيز داريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 8

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.