1394/06/09 - 10 : 58
کد خبر: 5471
با حضور نائب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس
بسيج دانشجويي اردبيل برجام و توافق هسته‌اي را به نقد گذاشت
احرار نيوز: بسيج دانشجويي دانشگاه محقق اردبيلي با دعوت از منصور حقيقت‌پور نائب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس و عضو کميسيون بررسي برجام نشست مطالبه‌گري و پرسش و پاسخ خود را با محوريت برجام و توافق هسته‌اي صورت داد.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فارس، در اين نشست که در فضاي صميمي دانشجويي در دانشگاه محقق اردبيلي برگزار شد، دانشجويان سئوالات و حتي ديدگاه‌هايشان را با محوريت متن برجام و توافق هسته‌اي به همراه نقاط ضعف و قوت آن مطرح کردند.

عضو شوراي مرکزي بسيج دانشجويي دانشگاه محقق اردبيلي در اين نشست اظهار کرد: دانشجويان در اين جلسه در خصوص متن برجام و تشريح عملکرد کميسيون ويژه برجام در مجلس از حقيقت‌پور نائب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس سئوالاتشان را مطرح کردند و از وي خواستند تا از ظرفيت نخبگان در قالب کميته‌هاي تخصصي در بررسي متن برجام استفاده شود.

پرويز پرزور افزود: در کنار دانشجويان بسيجي جمعي از دانشجويان تشکل‌هاي اسلامي و جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي حضور داشتند و قرار شد حقيقت‌پور به عنوان عضو کميسيون بررسي برجام در جلسات بعدي پاسخگوي سئوالات و دغدغه‌هاي دانشجويان در اين موضوع بوده و ابعاد امنيتي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي برجام را به همراه برخي از سئوالات و نگراني‌هاي دانشجويان را پاسخگو باشد.

وي گفت: ما سعي کرديم تا به صورت منطقي هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت برجام و ابعاد مختلف آن را مورد ارزيابي قرار دهيم و تلاشمان بر اين خواهد بود تا از نتايج آن بيشتر مطلع شده و در جريان روند امور قرار گيريم.

در پايان اين نشست مجمع هماهنگي تشکل‌هاي دانشجويي اردبيل بيانيه‌اي را صادر کرده است که در آن خطاب به نائب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس آمده است: بر همگان روشن است که امروز موضوع هسته‌اي نه تنها فقط يک مسئله نيست بلکه بخشي از يک راهبرد دشمن است و آنها قطعاً به اين موضوع بسنده نخواهند کرد، پر واضح است که برجام نقطه آغاز مسير بي‌پايان بهانه‌جويي‌هاي غرب است. مسيري که انتهايي ندارد، چراکه دشمني غرب با انقلاب تمامي ندارد و حتي در متن برجام نيز راه براي اين بهانه‌جويي‌ها باز گذاشته شده است!

در اين بيانيه آمده است: با کمي توجه در متن برجام هر انسان آگاه و بصيري در مي‌يابد که آمريکايي‌ها از اين توافق به دنبال نفوذ سياسي، امنيتي، اقتصادي و از همه مهم‌تر نفوذ فرهنگي در جمهوري اسلامي بوده‌اند و همان اهداف شوم مقابله با انقلاب اسلامي و براندازي نظام جمهوري اسلامي را دنبال مي‌کنند همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز اخيراً تصريح کردند که «نيت آنها اين بود که از اين مذاکرات و از اين توافق، وسيله‌اي پيدا کنند براي نفوذ در داخل کشور».

در ادامه دانشجويان تاکيد کردند: نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي قسم خورده‌اند که «همواره به استقلال و اعتلاي کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پايبند باشيد و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها استقلال کشور و آزادي مردم و تامين مصالح آنها را مدنظر داشته باشيد» و به دور از مقاصد سياسي يا به اصطلاحي منافع و مقاصد فراکسيوني اقدام کنيد!

در ادامه تصريح شده است: اين روزها زمان آزمون سخت مجلس فرا رسيده، بدانيد که تاريخ اين روزها را خواهد نوشت و آيندگان در خصوص فرد فرد شما قضاوت خواهد کرد چنان که در خصوص گذشتگان قضاوت مي‌کند.

*مردم وکيل‌الدوله‌ها را تشخيص مي‌دهند

در اين بيانيه آمده است: ضمناً حساب برخي نمايندگان معلوم‌الحال و وکيل‌الدوله‌ها که مواضع داخلي و سياست خارجي‌شان فقط براي انتخابات و حفظ خود مصرف دارد، چه در پيشگاه خداوند متعال و چه در انتخابات آتي مجلس با مردم روشن خواهد شد، اما سخن ما با شما به عنوان عضو و نايب رئيس کميسيون بررسي برجام است.

دانشجويان تاکيد کرده‌اند: ما دانشجويان و جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي اردبيل از شما و همکارانتان در کميسيون بررسي برجام و مجلس خواستاريم که شرايط را به سمتي ببريد که پس از «بررسي دقيق و کامل متن»، اگر «واقعاً» صلاح ملت و حافظ منافع ملي کشور بود آن را بپذيريد، نه اينکه طبق اظهارنظر برخي‌ها با پيش‌بيني رأي شوراي عالي امنيت ملي، شما نيز دست از بررسي دقيق برداشته و دل به موافقت مصلحتي دهيد!

در ادامه تاکيد شده است: به تعبير رهبر معظم انقلاب، «مصالح کشور را، مصالح ملي را در نظر بگيرند» و آنچه را تحويل ملت مي‌دهيد، بتوانيد با گردن افراشته، در مقابل خداي متعال هم ارائه دهيد و اگر تشخيص داديد که صلاح ملت و منافع نظام در تأييد برجام نيست هرگز دچار تسليم سياسي نشده و بلند به دشمن بگوييد که اگر فشار بياوريد اينجا کربلاست و صلح حسني (ع) تکرار نمي‌شود! بلند و رسا اعلام کنيد که اين توافق خوب نيست و مصالح ملت را زير پا مي‌گذارد!

دانشجويان خطاب به نمايندگان آورده‌اند: گزارش‌هاي مکتوب و شفاهي مبني بر برخي اشکالات وارده بر متن برجام که در جلساتي خدمت شما ارائه شد و همچنان ارائه خواهد شد و نسبت‌سنجي متن برجام و قطعنامه شوراي امنيت با خطوط قرمز نظام که تقديم شما شد تکليف را از ما دانشجويان نسبت به روشنگري و هشدارهاي لازم به نماينده مردم و همکارانتان در مجلس سبک‌تر کرد!

در پايان بيانيه‌ مجمع هماهنگي تشکل‌هاي دانشجويي اردبيل اعلام شده است: حال اين شماييد و وظيفه تاريخي‌ شما و همکارانتان در مجلس! عملکرد امروز شما مبناي قضاوت تاريخ خواهد بود. امروز آوردگاه امتحان بصيرت و شجاعت شماست. امروز برخي به شيوه‌هاي گوناگون، مردم و نمايندگان مردم را، از عدم توافق با غرب مي‌ترسانند اما آنچه ماندگار است حريت و آزادگي است، آنچه ماندگار است گردن افراشته در برابر خداوند متعال است و اينک مردم و تاريخ به دقت عملکردتان را به نظاره نشسته‌اند. اين ملت اعم از دانشجو، استاد، نخبگان و اصناف ديگر مردم و شهداي انقلاب اسلامي و در راس همه امام امت شاهد بر شما هستند و حجت را بر شما در «بررسي دقيق‌تر و جدي‌تر برجام» تمام کرده‌اند. باشد که راه حق و بهترين را برگزينيد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 6

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.