1394/06/09 - 8 : 16
کد خبر: 5464
بيمه قاليبافان به دليل عدم وجود اعتبار تامين اجتماعي متوقف است
احرار نيوز: قائم مقام رياست سازمان صنعت، و تجارت آذربايجان‌شرقي از فعاليت 500 هزار نفر در صنعت فرش در استان خبر داد و گفت: بيمه قاليبافان به دليل عدم وجود اعتبار تامين اجتماعي از آذرماه سال گذشته متوقف است

به گزارش احرار نيوز، غلامحسين راستي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زماني که حداکثر صادرات فرش در کشور يعني 600 ميليون دلار بود يک سوم آن يعني 200 ميليون دلار آن از استان آذربايجان شرقي صورت مي گرفت.

کاهش 7 درصدي ميزان صادرات فرش

وي افزود: به دليل تحريم‌هاي بين‌المللي در ميزان صادرات فرش در سطح ملي کاهش داشتيم که اين ميزان کاهش بيشترين ميزان کاهش صادرات يعني 15 درصد در سال 93 بوده و نسبت اين کاهش در 4 ماهه سال جاري نسبت به 4 ماهه سال 93 در حدود 7 درصد بوده است.

صادرات 362 ميليون دلاري کالاي غيرنفتي از آذربايجان‌شرقي به 85 کشور دنيا

راستي ابراز داشت: در 4 ماهه سال 94 ميزان 362 ميليون دلار کالاي استان از کل گمرکات کشور به 85 کشور جهان داشته‌ايم که 8 درصد افزايش را نسبت به 4 ماهه سال گذشته نشان مي‌دهد.

قائم مقام رياست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي با اشاره به صدور يک هزار و 420 فقره کارت بازرگاني، اعلام کرد: اعزام و پذيرش هيئت‌هاي بازرگاني با انجام توافق هسته‌اي افزايش يافته و 16 مهر ماه سال جاري يک هيات تجاري و بازرگاني استان ‌به رياست آقاي افخمي راد، رئيس سازمان توسعه تجارت کشور به آلمان اعزام خواهند شد که تاکنون 20 نفر ثبت نام کرده‌اند.

برگزاري همايش صادرات غيرنفتي 29 مهر در تبريز

اين مسئول يادآور شد: همزمان با سفر رئيس جمهور به جمهوري آذربايجان و باکو حدود 30 نفر از استان آذربايجان‌شرقي به همراه ايشان اعزام شده بودند توانستند رتبه اول را در بين هيئت‌هاي اعزامي استان‌هاي کشور به خود اختصاص دهند.

راستي با اشاره به برگزاري همايش ملي صادرات در 21 و 22 مهر ماه سال گذشته ابراز اميدواري کرد:  مانند سال‌هاي گذشته اين همايش همزمان با 29 مهر ماه روز صادرات در تبريز برگزار شود.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود تصريح کرد: در بحث ثبت سفارش واردات کالا بعد از تهران اول هستيم و همچنين ميز کالايي عراق، ترکيه، روسيه و آذربايجان در استان فعال شده اند؛ به طوري که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد صادرات ميوه به روسيه افزايش يافته است.

قائم مقام رياست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي اذعان داشت: در حوزه تجارت داخلي 130 هزار واحد صنفي، 409 اتحاديه و 17 اتاق اصناف در استان به فعاليت مشغول هستند و برگزاري جلسات کمسيون نظارت را هم به طور مرتب در دستور کار داريم.

500 هزار نفر در بخش فرش استان به فعاليت مشغولند

اين مسئول با بيان اينکه 500 هزار نفر در بخش فرش استان به فعاليت مشغولند و جزو يکي از استان‌هايي هستيم که اين صنعت فعاليت مطلوبي دارد؛ افزود: سازمان ملي فرش ايران به اهميت استان ما در اين ارتباط واقف است.

راستي اضافه کرد: سال گذشته 2 ميليارد تومان تسهيلات 4 درصدي به توليدکنندگان فرش استان تخصيص داديم و امسال کار گروه اشتغال رقمي را در اختيار توليدکنندگان فرش قرار خواهند داد که حدود 50 درصد رقم مشاغل خانگي است و پيش‌بيني ما اين است که با اعطاء اين رقم بتوانيم براي 2 هزار نفر توليدکننده فرش استان تسهيلات 4 درصدي ارائه دهيم.

بيمه قاليبافان به دليل عدم وجود اعتبار تامين اجتماعي از آذرماه سال گذشته متوقف است

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد سرنوشت بيمه قاليبافان استان متذکر شد: بحث بيمه قاليبافان به دليل عدم وجود اعتبار تامين اجتماعي از آذرماه سال گذشته متوقف شد و اميدواريم به تناسب فعاليت توليدکنندگان بيمه قاليبافان را در استان پيگيري و محقق کنيم.

قائم مقام رياست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي خاطرنشان کرد: اگر بتوانيم تحريم‌هاي بانکي را رفع کنيم ميزان صادرات ما در تمام زمينه‌ها ارتقاء خواهد يافت و تجارت ما هم به شکوفايي مي‌رسد.

اين مسئول گفت: صادرات کالاي صنعتي در استان آذربايجان‌شرقي نسبت به سال گذشته 44.1 درصد افزايش يافته و به ميزان 895 ميليون دلار رسيد و 277 ميليون دلار صادرات کالاي کشاورزي با افزايش 12.6 درصدي و  ميليون دلار صادرات فلزات187.4 با افزايش 9 درصدي داشته‌ايم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.