1394/06/08 - 7 : 29
کد خبر: 5443
استقبال بي‌سابقه از اکران «محمد رسول‌ الله (ص)» در تبريز
احرار نيوز: اکران «محمد رسول‌ الله (ص)» اثر مجيد مجيدي، با سه سانس روزانه در سينماهاي 29 بهمن و ناجي، در شهر تبريز آغاز شده است.

به گزارش احرار نيوز با آغاز اکران همزمان «محمد رسول‌‌الله‌(ص)» در 11 کلان‌شهر کشور، تبريز هم به ميزبانان پخش اين اثر سينمايي پيوست.

اکران «محمد رسول‌‌الله (ص)» اثر مجيد مجيدي، از ديروز با سه سانس روزانه در سينماهاي 29 بهمن و ناجي، در شهر تبريز آغاز شده است.

نگاهي به فيلم‌هاي اکران‌شده دو ماه اخير و مقايسه‌ آن‌ها با اثر مجيد مجيدي آن هم در نخستين روز اکران، نشان مي‌دهد که مي‌توان به جاذبه‌هاي سينماي صادق و معرفتي، در جذب مخاطب از عموم طيف‌ها، اميد بست.

از دو ماه گذشته، سينما 29 بهمن، فيلم‌هاي گروه «هنر و تجربه» را براي سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در نظر گرفته؛ تا با هدف قرار دادن «مخاطب خاص» جرقه‌اي باشد در مقابل موج فيلم‌هاي زرد. بليط‌ فروشي اين گروه سينمايي آنلاين است و گروه «هنر و تجربه» هم تاکيد کرده که با در نظر داشتن ميزان استقبال، آثار خود را در هر شهر، توسعه مي‌دهد. اما وجود تعيين قيمت نيم بها براي روزهاي سه‌شنبه، همين اقدام هم نتوانسته «فيلم خوب» را به صورت مداوم و منظم به شريان فرهنگي شهر تزريق کند. به طوري که به گفته مسئولان سينما، هفته گذشته فيلم «گس» که پيش‌تر در بخش خارج از مسابقه جشنواره رم درخشيده است، روز سه‌شنبه و در پرفروش‌ترين روز اکران فيلم‌هاي اين گروه در تبريز، فقط 12 بليط توانست بفروشد!

از آن سو «گينس» و «نهنگ عنبر» با تکيه بر طنز خاص عطاران، دو فيلمي بودند که طولاني‌ترين دوره‌هاي اکران را در يکي دو ساله گذشته به خود اختصاص دادند. «گينس» با طنز موسوم به ايتاليايي و انبوه شوخي‌هاي رکيک و مشمئزکننده، درست از اواسط ماه خدا، بساط خود را در سينماها گستراند و با توجه به حضور زوج «عطاران و تنابنده» و همزماني با سريال ماه‌رمضاني «پايتخت4» فروش خوبي داشت و مدام از سينمايي به سينمايي ديگر، نقل مکان کند.

اين دو فيلم چنان پر استقبال بودند که به راحتي توانستند ساير فيلم‌هاي همزمان از قبيل «ياسين»، «مردن به وقت شهريور»، «عصر يخبندان» و «دوران عاشقي» را به محاق ببرند و اکران فيلم موفق « خداحافظي طولاني» را در تبريز، به آينده‌اي نامعلوم موکول کنند. در اين ميان، «در دنياي تو ساعت چند است؟» فيلم تحسين‌ شده‌اي بود که با محتواي شاعرانه خود و به مدد بازيگران سرشناسش، توانست استقبال نسبي هر دو طيف مخاطبي عام و خاص را جلب کند.

با اين حال، از روز گذشته و با آغاز اکران «محمد رسول‌ الله (ص)» آن‌چه بارز بود، از استقبال چشمگير مخاطبان تبريزي حکايت داشت.

به گفته يکي از مسئولان سينما ناجي، با وجود نبود اطلاع‌رساني قبل در خصوص اکران فيلم در تبريز، فروش سانس ظهر جمعه ظرفيت بيش از نيمي از سالن را تکميل کرد. بليط‌ فروشي دو سانس ديگر نيز با ظرفيت بيش از 70 درصد همراه بود. از بين تماشاگران نيز طيف‌هاي مختلف سني و اجتماعي، گاه چنان متفاوت بود که باور کردنش سخت به نظر مي‌رسيد.

مجيدي که از نخستين سال‌هاي فعاليت سينمايي خود، به عنوان يک فيلمساز موفق در حوزه کودک شناخته مي‌شود، اين بار کودکي نبي مکرم اسلام را موضوع کار خود قرار داده تا به گفته خود، فصلي از زندگي ايشان را که مورد اتفاق تمام گرايش‌ها و مذاهب اسلامي است، به تصوير بکشد. فيلم مجيدي، با فاصله چشمگير از کليشه‌هاي فيلم‌ تاريخي، آميخته‌اي است از عطوفت کودکانه «خدا مي‌آيد»، «بچه‌هاي آسمان» و «به رنگ‌خدا» که با مصائب آمنه(س) مادر محمد(ص) و وفاداري حليمه(س) دايه مهربان آن حضرت، پيوند خورده است.

در روزگاري که فيلم و کاريکاتور و داستان‌ و خطابه، ابزار روزمره‌ گرايش‌هاي نادان، براي اهانت به ساحت قطب عالم امکان شده، در روزگاري که نام «محمد» بر سياهي مخوف بيرق داعش، سوسو مي‌زند و حقيقت فاخر دين، در معرض بهره‌برداري‌هاي مختلف قرار مي‌گيرد، «محمد رسول‌‌الله (ص)» آمده تا پاسخ متين و درخشاني باشد بر همه جهالت‌ها و خباثت‌ها.

«محمد رسول‌‌الله‌(ص)» روزانه با سه سانس در دو سينماي 29 بهمن و ناجي تبريز، اکران مي‌شود. پيش فروش بليت‌هاي اين فيلم از طريق سايت سينما تيکت  http://www.cinematicket.org و سايت رسمي فيلم «محمد رسول‌الله (ص) »mohammadmovie.com در دسترس است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 7

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.