1394/06/04 - 12 : 41
کد خبر: 5414
دکتر روحاني در نشست خبري در همدان:
با به ثمر رسيدن برجام شاهد جذب بيشتر سرمايه‌هاي خارجي خواهيم بود
احرار نيوز: دکتر روحاني گفت: اميدوارم در ماه هاي آينده که برجام به فرجام نهايي مي رسد با شرايطي مواجه باشيم که ان‌شاالله تحريم ها کاملا برطرف شده و بتوانيم از مشارکت گسترده‌تر سرمايه‌گذاران‌ و کارآفرينان بهره‌مند بوده تا شاهد تحول و نشاط بيشتر در کشور باشيم.

به گزارش احرار نيوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت ،حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اتمام راه آهن همدان – تهران با اعتبار 271 ميليارد تومان، اتمام آزادراه ساوه – همدان، اتمام طرح‌هاي بيمارستاني و اضافه شدن حدود 900 تخت بيمارستاني و همچنين بهره‌برداري از سدهاي کلان از جمله طرح هاي دولت يازدهم براي ايجاد اشتغال و توسعه و پيشرفت اين استان خواهد بود.
دکتر روحاني ابراز اميدواري کرد اجرا و تکميل اين طرح ها تحول بزرگي براي استان همدان بوجود آورد.
رييس جمهوري به جلسه توسعه و سرمايه گذاران با حضور کارآفرينان اين استان اشاره کرد و اظهار داشت: انشاءالله سرمايه گذاري هاي انجام شده در استان همدان منجر به ايجاد اشتغال براي جوانان و توسعه اين استان شود.
رييس جمهوري بر واگذاري امور در بخش هاي اقتصادي، کشاورزي، صنعت، خدمات و امور اجتماعي به مردم تاکيد کرد و خواستار فعال شدن سازمان هاي مردم نهاد در اين زمينه‌ها شد.
دکتر روحاني با بيان اينکه سال جاري، سال جاذبه بيشتر ايران براي جهانيان و جذب بيشتر سرمايه گذاري خارجي است، تصريح کرد: امسال سال عبور از تحريم ها و شروع حرکت به سمت رونق اقتصادي و سالي است که ملت بزرگ توسط ديپلمات هاي عزيز و سرافراز توانستند منطق و حق خود را بر کرسي بنشانند.
رييس جمهوري افزود: اميدوارم در ماه هاي آينده که برجام به فرجام نهايي مي رسد با شرايطي مواجه باشيم که ان‌شاالله تحريم ها کاملا برطرف شده و بتوانيم از مشارکت گسترده‌تر سرمايه‌گذاران‌ و کارآفرينان بهره‌مند بوده تا شاهد تحول و نشاط بيشتر در کشور باشيم.
دکتر روحاني با اشاره به برگزاري انتخابات در سال جاري ادامه داد: اميدواريم مردم با شور و نشاط در اين انتخابات شرکت کنند تا همانند سال 92 در سال 94 نيز حماسه اي ديگر آفريده شود.
رييس شوراي عالي امنيت ملي در آغاز سخنان خود با تبريک ميلاد با سعادت امام رضا (ع) به استقبال پرشور و گرم مردم استان همدان از کاروان تدبير و اميد اشاره کرد و گفت: ميهمان نوازي مردم استان همدان نسبت به خادم کوچک خودشان نشان از عشق و علاقه مردم به نظام جمهوري اسلامي ايران و انقلاب اسلامي دارد.
رييس جمهوري در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که با وجود تلاش‌هاي فراوان براي رونق گردشگري در همدان اما همچنان استان در اين زمينه ضعف دارد، گفت: گردشگري يکي از مسيرهايي است که به سرعت مي‌تواند اشتغال را در کشور توسعه داده و بيکاري را کاهش دهد.
دکتر روحاني با بيان اينکه فوايد و ثمرات توسعه گردشگري فقط محدود به بحث مالي و اقتصادي و پولي نيست، افزود: هر گردشگري که به کشور مي‌آيد تبديل به سفيري خوب براي کشور ما در دنيا مي‌شود. ما مردم بسيار خوبي داريم ولي تبليغات در دنيا عليه ما ظالمانه و غلط بوده است. تصوير ديگري از کشور ما در دنيا ترسيم شده که وقتي گردشگران مي‌آيند و مردم فرهنگ‌دوست و خوب ما را مي‌بينند، تبديل به يک مبلغ خوب براي کشور ما مي‌شوند.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه اساسا از تبادل فرهنگي هر دو طرف اين مبادله بهره‌مند مي‌شوند، اظهار داشت: همدان از جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي زيادي برخوردار است. دولت اجراي 11 پروژه مرتبط با گردشگري را در استان همدان در دست اقدام دارد که مي‌توانند در بسترسازي براي توسعه گردشگري استان موثر باشند.
دکتر روحاني در پاسخ به سوال بعدي درباره برنامه‌هاي دولت براي توسعه و جهش فرهنگي تصريح کرد: برنامه دولت در بخش فرهنگ وسيع است، اما بخشي که به نظر بنده در اين مقطع تاريخي براي ما اهميت بيشتري دارد، گسترش شرکت‌هاي دانش‌بنيان است.
رييس جمهوري با اشاره به تاثير شرکت‌هاي دانش‌بنيان در تجاري‌سازي علوم خاطرنشان ساخت: ايران موقعيت بسيار مناسبي در عرصه علمي در منطقه و جهان دارد و به ويژه پس از اين با توجه به تصريح برجام و قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل که فناوري هسته‌اي ايران را به رسميت شناخته و از کشورهاي صاحب اين فناوري در دنيا نيز خواسته با ايران در عرصه هسته‌اي همکاري کنند، زمينه مناسبي براي تجاري‌سازي فناوري هسته‌اي ايران که پيشرفت بسيار خوبي هم داشته است، فراهم خواهد شد.
دکتر روحاني گفت: يکي از زمينه‌هاي فعاليتي که مي‌تواند جهش پرشتابي در عرصه فرهنگي ايجاد کند، همين گسترش فعاليت‌ها و شرکت‌هاي دانش‌بنيان است که در سال‌هاي اخير نيز از رشد خوبي برخوردار بوده‌اند.
رييس جمهوري در پاسخ به سوال ديگري درباره تدبير دولت براي ايجاد اشتغال پايدار، عدالت مالياتي و توسعه متوازن استان‌ها با بيان اينکه براي ايجاد توازن در توسعه استان‌ها کار زيادي در پيش داريم، ادامه داد: در وهله اول بايد بتوانيم به سطح قابل قبولي از ايجاد اشتغال برسيم که تحقق اين هدف در سايه رونق اقتصادي و جذب سرمايه داخلي و خارجي و ارتقاي بهره‌وري امکانپذير است.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه دولت در زمينه ارتقاي بهره‌وري از آب کار بزرگي در دست اقدام دارد، اظهار داشت: البته دولت‌هاي قبل هم در اين زمينه اقداماتي داشتند، اما اين دولت طرح‌هاي مدرن آبياري تحت فشار را به شکل بسيار گسترده‌اي در حال انجام دارد. وزير جهادکشاورزي امروز اعلام کرد که تا به حال بيش از 27 هزار هکتار از اراضي کشور يا تحت آبياري تحت فشار قرار گرفته و يا طرح‌هاي آنها در حال اجراست که از اين ميزان شش هزار هکتار نيز به استان همدان اختصاص دارد.
رييس جمهوري تصريح کرد: اجراي اين پروژه‌ها خود موجب رونق و اشتغال شده و بعد از بهره‌برداري نيز اشتغال پايدار ايجاد خواهند کرد.
دکتر روحاني در پاسخ به اين سوال که همدان در رديف کلانشهرها قرار گرفته اما از بودجه کلانشهرها بهره‌مند نيست و از بودجه شهرهاي کم برخوردار نيز محروم شده است، خاطرنشان ساخت: در اين سفر اقدام قابل توجهي در اين راستا براي استان همدان انجام شد. با توجه به بودجه متوسط 50 ميليارد توماني عمراني براي همدان، افزايش اين بودجه به رقم 847 ميليارد تومان براي امسال و سال آينده، قطعا معنايش کمک خوب به توسعه و پيشرفت همدان خواهد بود.
رييس جمهوري در پاسخ به اين سوال که استان همدان به لحاظ ذخاير مالي و سپرده‌گذاري در بانکها جزو استانهاي اول کشور بوده ولي در زمينه سرمايه‌گذاري جايگاه مناسبي ندارد، گفت: جلساتي که در استان‌ها تحت عنوان توسعه استان‌ها داريم براي همين هدف برگزار مي‌شود.
 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 3

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.