1394/06/04 - 7 : 18
کد خبر: 5405
رئيس پارک علم و فناوري آذربايجان‌شرقي:
عقد تفاهم‌نامه همکاري علم و فناوري آذربايجان شرقي و پارک فناوري پيشرفته جمهوري آذربايجان
احرار نيوز: رئيس پارک علم و فناوري آذربايجان‌شرقي از عقد تفاهم‌نامه همکاري علم و فناوري استان و پارک فناوري پيشرفته جمهوري آذربايجان خبر داد.

به گزارش احرار نيوز، محمدعلي حسين‌پورفيضي در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پارک علم و فناوري استان آذربايجان‌شرقي به منظور گسترش روابط بين‌الملل و ايجاد زمينه‌هاي توسعه صادرات کالا و خدمات دانش‌بنيان، اقدام به بازديد از پارک فناوري پيشرفته جمهوري آذربايجان و امضاي تفاهم‌نامه همکاري کرده است.

وي افزود: هيئت اعزامي در اين سفر از آکادمي ملي علوم آذربايجان، صندوق توسعه تکنولوژي اطلاعات آذربايجان و شرکت‌هاي مستقر در پارک فناوري پيشرفته آذربايجان بازديد به عمل آوردند.

حسين‌‌پورفيضي تصريح کرد: در نشست پاياني با روسا و معاونان پارک فناوري پيشرفته آذربايجان و با حضور رايزن محترم بازرگاني سفارت جمهوري اسلامي ايران در باکو، تفاهم‌نامه همکاري در زمينه‌هاي بسترسازي توسعه مبادلات علمي و دانش فني، ايجاد زيرساخت‌هاي بازار، حمايت از شرکت‌هاي تحت پوشش طرفين، اجراي پروژه‌هاي مشترک علمي و فني و برگزاري مشترک نمايشگاه‌ها، سمينارها و کارگاه‌هاي آموزشي امضا و مبادله کرد.

رئيس پارک علم و فناوري آذربايجان‌شرقي تصريح کرد: پارک علم و فناوري در زمينه تخصصي فعاليت‌هاي اطلاعات و ارتباطات، برق و الکترونيک، مکانيک و مکاترونيک، شيمي و صنايع پليمري، مواد، عمران، خدمات فني و مهندسي، فناوري‌هاي نرم، بيوتکنولوژي و کشاورزي است.

وي تعداد کل موسسات حمايت شده از سال 1382 تاکنون را 278 شرکت فناوري حمايت شده در پارک (79 موسسه در حال حاضر مستقر هستند و 10 موسسه در حال عقد قرارداد و 189 موسسه از پارک خارج شده‌اند).

حسين‌‌پورفيضي تعداد اختراع‌هاي ثبت شده در پارک علم و فناوري استان آذربايجان‌شرقي را 154 اختراع اعلام کرد و گفت: تعداد مقاله‌هاي ارائه شده در نشريات داخلي و خارجي را 77 مقاله اعلام کرد.

وي در ادامه ميزان حمايت‌هاي مالي مرکز از شرکت‌هاي فناوري را 30 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: مجموع گردش مالي کل موسسات از ابتدا تاکنون 660 ميليارد ريال اعلام کرد.

حسين‌‌پورفيضي تفاهم‌نامه‌هاي منعقده براي همکاري با سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي را 64 مورد اعلام کرد و گفت: 104 مورد قراردادهاي منعقده براي همکاري با سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي را 104 مورد اعلام کرد.

وي ارزش قراردادهاي منعقده را 37 ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: ميزان اشتغال‌زايي مستقيم ايجاد شده را 3 هزار و 165 نفر اعلام کرد.

حسين‌‌پورفيضي با بيان اينکه ابتدا در سال 81، هشت پارک علم و فناوري در استان‌هاي بزرگ در کشور به وجود آمد، ادامه داد: امروزه تعداد اين پارک‌ها به 32 رسيده و در هر استان يک پارک به صورت قانوني در حال فعاليت است و مراکز رشد موجود در شهرستان‌ها از جمله ميانه، مرند و مراغه به صورت اقماري فعاليت مي‌کنند.

رئيس پارک علم و فناوري استان آذربايجان‌شرقي برخورداري از معافيت‌هاي مالياتي، حقوق گمرکي و عوارض صادراتي به مدت 15 سال، برخورداري از تسهيلات صندوق نوآوري و شکوفايي در راستاي تجاري سازي اختراعات و کاربردي کردن دانش فني، تامين تمام يا بخشي از هزينه توليد، عرضه يا به‌کارگيري نوآوري و فناوري با اعطاي تسهيلات کم‌بهره يا بدون‌ بهره بلند‌مدت يا کوتاه‌مدت، ايجاد پوشش بيمه‌اي مناسب براي کاهش خطرپذيري محصولات دستاوردهاي دانش، نوآوري و فناوري در تمام مراحل توليد عرضه و بکارگيري، حمايت از صادرات محصولات دانش‌بنيان و تسهيل شرايط حضور در مناقصات و بازار فرا‌بورس را از مزاياي قانوني شرکت‌هايي که موفق به کسب عنوان شرکت دانش بنيان هستند، اعلام کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار کرد: پارک علم و فناوري استان توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به عنوان مرجع منطقه‌اي مالکيت فکري انتخاب شده است و در اين زمينه اقدام به تشکيل دبيرخانه مرجع منطقه‌اي مالکيت فکري و شوراي تخصصي ارزيابي اختراعات در پارک کرده است.

ايجاد پرديس‌هاي تخصصي پارک در سطح استان

وي افزود: با توجه به مسئوليت محول شده به پارک علم و فناوري استان آذربايجان‌شرقي به عنوان مسئول اجرايي پروژه ايجاد پرديس‌‌هاي تخصصي پارک در استان (از پروژه‌هاي هسته کليدي منطقه ويژه علم و فناوري سند تدبير توسعه استان) اين پارک اقدام به تدوين برنامه عملياتي و همکاري با دانشگاه‌هاي استان براي تشکيل پرديس‌هاي تخصصي کرده است.

حسين‌پورفيضي خاطرنشان کرد: هدف از اين اقدام کمک به ايجاد و توسعه شرکت‌هاي دانش‌بنيان و تجاري‌سازي يافته‌هاي پژوهشي دانشگاه‌ها است و ما اميدواريم با اجرايي شدن اين برنامه، استان آذربايجان‌شرقي را به يکي از بزرگ‌ترين کانون‌هاي توسعه نوآوري و تجاري‌سازي نتايج تحقيقات در کشور تبديل کنيم.

وي در پايان تصريح کرد: در حال حاضر برنامه پيشنهادي اين پارک براي تصويب و صدور دستور اجرا، به وزارت علوم و تحقيقات و فناوري ارسال شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.