1394/05/29 - 8 : 21
کد خبر: 5350
شهردار بناب:
80 درصد چک‌هاي شهرداري بناب برگشت خورده است
احرار نيوز: شهردار بناب با بيان اينکه اين شهرداري با بحران مالي مواجه است، گفت: 20 درصد چک‌هاي شهرداري امسال وصول و 80 درصد آن برگشت خورده است.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فارس، مقصود کفشنوچي شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، فرهنگ را جزو اولويت‌هاي شهرداري دانست و اظهار داشت: اعتقاد شهرداري و شوراي اسلامي شهر بر اين است که اگر نتوانيم هويت فرهنگي شهر را  احياء کنيم، فعاليت‌هاي ديگرمان در هر حوزه‌اي هم که باشد، ابتر است.

وي افزود: بنا داريم جايگاه فرهنگي اين شهر را به مرتبه‌اي برسانيم که لايق و متناسب با شأن شهروندان اين شهر باشد از اين رو در صدديم در آينده نزديک با ايجاد معاونت فرهنگي در مجموعه شهرداري بناب براي توسعه برنامه‌هاي فرهنگي، اجتماعي در اين شهر قدم برداريم.

شهردار بناب تصريح کرد: عهد و ميثاق شهرداري و شوراي اسلامي شهر، ايجاد شهري آباد با زيرساخت‌هاي فرهنگي و عمراني براي شهروندان فهيم بنابي است.

افت 35 درصدي درآمد شهرداري بناب

کفشنوچي سپس با اشاره به شرايط و مشکلات مالي حاکم بر کشور به ويژه شهرداري‌ها از افت 35 درصدي درآمد شهرداري بناب خبر داد و گفت: قطعاً جابه‌جايي و تغيير و تحول در مديريت شهرداري در اين کاهش درآمد بي‌تأثير نيست و با حاکم شدن اين شرايط در اجراي پروژه‌هاي عمراني شهرداري تأثير منفي داشته است.

وي اضافه کرد: متأسفانه شهرداري بناب سال 94 را با پرداخت بدهي‌هاي 36 ميليارد ريالي که از سال 93 منتقل شده بود، آغاز کرد و اين موضوع شهرداري را در اجراي پروژه‌هاي عمراني با مشکل روبه‌رو کرد.

کليددار شهر بناب خاطرنشان کرد: براساس آمارهاي موجود در سال گذشته 70 درصد چک‌هاي شهرداري وصول و 30 درصد آن برگشت خورده بود و اين در حالي است که در سال 94 اين موضوع برعکس بوده و 20 درصد چک‌هاي شهرداري وصول و 80 درصد آن برگشت خورده است و اين شرايط، شهرداري را حتي در پرداخت حقوق پرسنل خود که ماهيانه بالغ بر 10 ميليارد ريال است، با مشکل مواجه کرده است.

کفشنوچي در عين حال اظهار داشت: اما با وجود مشکلات مالي حاکم بر شهرداري، فعاليت‌هاي عمراني در سال‌جاري در شهر بناب چشمگير بوده است.

وي در ادامه سخنان خود با اعلام اينکه مديريت توسعه‌نگر و استراتژي محور شهرداري بناب و شوراي اسلامي شهر از ابتداي امسال برکات زيادي براي بناب داشته است؛ افزود: شهرداري و شوراي شهر با ورود به بحث ساماندهي بافت فرسوده و حاشيه‌نشيني شهر، کارهاي بزرگي را آغاز کرده‌اند.

شهردار بناب تصريح کرد: با وجود اينکه شورا و شهرداري با ساکنان اين شهر با يک چشم نگاه مي‌کنند، اما به نظر مي‌رسد استفاده از کلماتي نظير حاشيه‌نشيني مناسب با شأن مردم نبوده و شهرداري موظف است به مردم ساکن در تمام محلات خدمات لازم را ارائه کند.

مقصود کفشنوچي يادآور شد: در فاز اول اجراي طرح ساماندهي اين محلات توانستيم در منطقه محروم ديزج نزديک به 200 واحد مسکوني را تخريب و بازسازي کنيم و در محلاتي که رفت و آمد در آنها به کندي صورت مي‌گرفت، خيابان‌هاي 12 متري ايجاد کنيم.

وي اضافه کرد: در بازديدي که اخيراً معاونت محترم امور عمراني استانداري آذربايجان‌شرقي از ساماندهي اين محلات داشتند، وي ضمن تقدير و تشکر از خدمات شورا و شهرداري اجراي اين طرح را الگوي مناسبي براي ساير شهرهاي استان و کشور دانست و قرار شد اجراي طرح ساماندهي سکونتگاه‌هاي غيررسمي در بناب به عنوان پايلوت براي اجرا در ساير شهرها نيز تعيين شود.

اين مدير امور شهري بناب در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با وجود اينکه بناب در تکميل زيرساخت‌ها از جمله توسعه دانشگاه‌ها، صنعت و صادرات به پيشرفت قابل توجهي دست يافته است اما در بحث شهرسازي، مبلمان شهري و آباداني شهري روند کندي را شاهد هستيم که اميدواريم با ايجاد و راه‌اندازي کميته فرهنگي، اجتماعي در مجموعه شهرداري بناب قدم‌هاي اساسي را در اين زمينه برداريم.

کفشنوچي از آسفالت 45 محله با هزينه‌اي بالغ بر 20 ميليارد ريال توسط شهرداري خبر داد و گفت: آسفالت‌ريزي محلات با هزينه 70 درصدي شهرداري و مشارکت 30 درصدي مردم محلات مختلف صورت گرفته است.

بازار روز اتومبيل و احداث ميدان خشکبار جديد

وي دايرکردن محلي براي ايجاد نمايشگاه‌هاي دائمي، دايرکردن محلي به عنوان بازار روز اتومبيل و احداث ميدان خشکبار جديد را از برنامه‌هاي در دست اقدام شهرداري بناب اعلام و اظهار کرد: به زودي با تکميل محل مناسب در حاشيه رودخانه صوفي‌چاي اين محل را به يکي از مراکز مهم گردشگري در اين شهر تبديل خواهيم کرد.

شهردار بناب يادآوري کرد: با اجراي مسيرگشايي ادامه خيابان رجايي به زرگران و خيابان امام به آب با مشارکت بخش خصوصي شاهد کاهش بار سنگين ترافيک در اين مسيرها خواهيم بود.

کفشنوچي در ادامه تأکيد کرد: امروز ايجاد نشاط در ميان مردم بويژه بانوان يک امر ضروري است و اين نشاط بايد از طريق ايجاد پارک مخصوص بانوان و افزايش فرهنگ ورزش‌هاي همگاني به مرحله اجرا در آيد.

وي افزود: از اين رو شورا و شهرداري خود را موظف مي‌دانند براي ايجاد امکانات و محيط‌هاي مناسب براي فعاليت بانوان قدم بردارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 4

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.