1394/05/29 - 8 : 15
کد خبر: 5347
مديرکل هواشناسي آذربايجان‌شرقي:
تداوم بي‌سابقه گرماي 40 درجه‌اي در آذربايجان‌شرقي
احرار نيوز: مديرکل هواشناسي آذربايجان‌شرقي گفت: دماي استان در سال زراعي جديد 11 درجه افزايش داشته است و در تداوم درجه دماي بالاي 40 درجه روند بي‌سابقه‌اي را شاهد هستيم و 3 روز پشت سر هم در مرداد ماه افزايش دماي بالاي 40 درجه‌اي را داشته‌ايم.

به گزارش احرار نيوز، فرخ مطلبي‌فر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  دماي استان در سال زراعي جديد 11 درجه افزايش داشته است و در تداوم درجه دماي بالاي 40 درجه روند بي‌سابقه‌اي را شاهد هستيم و سه روز پشت سر هم در مرداد ماه افزايش دماي بالاي 40 درجه‌اي را داشته‌ايم که در تاريخ دماي استان بي‌سابقه است.

وي بر انعکاس اخبار به صورت حقيقي و واقعي تاکيد کرد و گفت: نگران آبروي هواشناسي استان نيستيم چرا که عملکرد اين اداره کل مشخص است و از انتقاد سازنده نيز استقبال مي‌کنيم.

مدير کل هواشناسي آذربايجان‌شرقي از افزايش تلفن‌هاي ارتباط مردمي از 2 خط به 8 خط در استان خبر داد و گفت: اين خطوط تلفن به دنبال استقبال مردمي و تماس‌هاي فراوان افزايش يافته است.

وي بيان کرد: افزايش خطوط ارتباطي و بهره‌گيري از سيستم پيامکي و اينترنتي نيز مورد توجه قرار دارد و در حال حاضر نيز سايت اداره کل هواشناسي از 10 سال گذشته فعال است.

مطلبي‌فر گفت: تغيير سايت اينترنتي و انتقال اطلاعات به صورت بهينه مورد توجه قرار دارد تا بتوانيم اطلاعات لازم را به همشهريان منتقل کنيم.

وي به متوسط بارندگي استان اشاره کرد و گفت: در سال زراعي جديد بارندگي 329 ميلي‌ليتر است که به نسبت سال قبل 34 درصد و به نسبت بلندمدت 18 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

مدير کل هواشناسي آذربايجان‌شرقي يادآور شد: از ابتداي سال بارندگي‌ها 100 ميلي‌ليتر است که به نسبت مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش داشته است.

وي تاکيد کرد: کاهش بارندگي در حوزه درياچه اروميه بيشتر از نقاط ديگر بوده و افزايش دما نيز در حوزه اين درياچه بيشتر است و اين امر تبخير بيشتر را موجب شده و يکي از عوامل کاهش آب درياچه اروميه همين مسئله است.

وي هواشناسي کشاورزي را از دغدغه‌هاي اين سازمان برشمرد و گفت: اطلاعات به صورت زنده تهيه مي‌شود اما به علت فرصت محدود در صدا و سيما امکان ارائه اطلاعات در بخش خبري وجود ندارد اما پيگير هستيم تا در زمان‌هاي خاص اين اطلاعات در اختيار کشاورزان قرار گيرد.

مدير کل هواشناسي آذربايجان‌شرقي از آغاز به کار ايستگاه‌هاي هواشناسي خودکار جاده‌اي استان خبر داد و گفت: اين ايستگاه‌ها در بزرگراه پيامبر اعظم راهدارخانه قره‌بابا، محور تبريز ـ مرند راهدارخانه پيام و محور تبريز – اهر راهدارخانه «گويجه‌بيل» است.

وي با اشاره به بحران درياچه اروميه گفت: در زمينه درياچه اروميه کارهاي مطالعاتي و پايش انجام مي‌شود و علاوه بر سطح زمين از سطوح فوقاني جو نيز اندازه‌گيري‌هاي لازم صورت مي‌گيرد.

مطلبي‌فر ادامه داد: گزارش بررسي‌ها به مديريت بحران استان منتقل شده و اعلام شده که وزش باد و طوفان‌هاي نمکي چه ميزان خسارت‌ها و عواقب را در پي خواهد داشت.

نصب آلاينده سنج در استان

وي از نصب آلاينده سنج در استان خبر داد و گفت: علاوه بر تبريز در دو نقطه اين دستگاه‌‌ها نصب مي‌شود که اين امر مستلزم تامين اعتبارات لازم است تا هشدارهاي لازم را به موقع ارائه دهيم.

وي عنوان کرد: آماربندي و اطلاع رساني وظيفه اداره کل هواشناسي استان است و اقدامات خود را برحسب وظيفه انجام داده‌ايم.

مطلبي‌فر يادآور شد: هر اداره‌اي بر اساس وظايف محوله کارهايي را انجام مي‌دهد و ما نيز تلاش داريم تا با نصب آلاينده سنج در نقاط مختلف ميزان آلايندگي ذرات نمکي را محاسبه کرده و به اطلاع مسئولان امر برسانيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.