1394/05/28 - 11 : 21
کد خبر: 5335
پس از ممانعت‌هاي متعدد از سوي مالک؛
حکم قضايي ورود به محوطه پردرخت کوي صفاري اجرا شد
احرار نيوز: مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز از ورود کارشناسان اين سازمان به محوطه فضاي سبز کوي صفاري با حکم قضايي خبر داد.

به گزارش احرار نيوز،محمدحسين حسن‌زاده با يادآور شدن ممانعت‌هاي متعدد مالک محوطه فضاي سبز کوي صفاري از ورود کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز به اين محوطه اظهار داشت: در روزهاي اخير، کارشناسان حفظ و گسترش فضاي سبز، با داشتن حکم قضايي به همراه عوامل انتظامي وارد محوطه فضاي سبز کوي صفاري شده و نسبت به ارزيابي وضعيت درختان اين محوطه اقدام کردند.

وي افزود: در جريان اين ارزيابي، تعداد 366 اصله درخت ارزشمند، شمارش و گزارشي از وضعيت حياتي آن‌ها تهيه شد.

وي با بيان اين‌که متاسفانه وضعيت درختان اين محوطه زياد عادي نيست، اضافه کرد: با اين حال، با توجه به بالا بودن سطح سفره آب‌هاي زيرزميني در اين منطقه و ريشه‌دار بودن درختان، خوشبين هستيم که آسيب‌ديدگي دو سه ساله اخير اين محوطه، به شرط آبياري‌ منظم و اجراي عمليات هرس، قابل‌جبران باشد.

حسن‌زاده اظهار داشت: چنين وضعيتي اگر در ساير نقاط شهر حاکم بود، امروز درختان به کلي از بين رفته بودند؛ اما درختان اين محوطه کماکان زنده هستند و همين ويژگي، نکته اميدوارکننده‌اي است.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز ادامه داد: شماري از درختان اين محوطه خشک شده که البته اين احتمال وجود دارد که اين اتفاق، پيش از تخريب خانه‌هاي موجود در محوطه، روي داده باشد.

وي تاکيد شد: طي مکاتبه‌اي، مقرر شد مالک، نسبت به آبياري درختان اقدام کند؛ در غير اين صورت، سازمان پارک‌ها و فضاي سبز، درختان را با امکانات خود آبياري کرده و هزينه آبياري را بر عهده مالک خواهد گذاشت.

حسن‌زاده اظهار داشت: با هماهنگي معاونت عمراني استانداري، مقررشده تغيير کاربري اين محوطه در کميسيون ماده پنج، پيگيري شده و در صورت صلاحديد کاربري محوطه به فضاي سبز تغيير يابد.

 محوطه پر درخت کوي صفاري در خيابان راه آهن، حدفاصل چهارراه خطيب و نصف راه، با مساحت 12 هزار مترمربع، چند سال پيش محوطه خانه‌هاي مسکوني يکي از مجموعه ها بود.  حدود سه سال پيش، پس از تخريب واحدهاي مسکوني، درختان تنومند موجود در محوطه، به حال خود رها شده‌اند و علاوه بر اينکه آبياري نمي‌شوند، نخاله‌هاي حاصل از تخريب خانه‌هاي مسکوني نيز به پاي درختان ريخته شده‌اند. به اين ترتيب، بارش‌هاي فصلي، عصاره اين نخاله‌ها را، همچون سمي، به ريشه درختان تزريق کرده و آن‌ها را مي‌خشکاند.

اين در حالي است که محوطه مذکور قابليت تبديل شدن به يک پارک محله‌اي را دارد و مي‌تواند به عنوان يکي از زيباترين پارک هاي شهر، سرانه فضاي سبز شهر را تقويت کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.