1394/05/28 - 7 : 54
کد خبر: 5324
برگزاري تجمع اعتراض آميز در جشنواره تئاتر ارسباران
احرار نيوز: جمع کثيري از خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران رقص مختلط در جشنواره تئاتر ارسباران را محکوم کردند.

به گزارش احرار نيوز و به نقل از فارس در پي رقص مختلط در يکي از صحنه‌هاي تئاتر خياباني در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران جمعي از خانواده‌هاي معظم شهدا، ايثارگران، ائمه جماعات مساجد اهر و بسيجيان با امضاي طوماري ضمن محکوم کردن اين عمل غير اسلامي اين ابتذال فرهنگي را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطعانه با مسببان آن شدند.

در طوماري که به همين مناسبت به امضاي جمع کثيري از مردم ولايتمدار اين شهرستان رسيده، آمده است:

استاندار محترم استان آذربايجان شرقي

با سلام

همانگونه که استحضار داريد انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) از همان ابتدا ماهيت فرهنگي داشته و جوهره اسلاميت آن به دليل تاثير فرهنگ اسلامي در آن و پيروي قاطبه ملت ايران از فرهنگ اسلامي است. در حقيقت انقلاب ما يک انقلاب فرهنگي است که دغدغه اصلي و هدف نهايي آن بسط و گسترش ارزش‌هاي الهي و فرهنگ ناب اسلامي در تمامي شئونات جامعه بشري مي‌باشد. فرهنگي که بر آمده از آموزه‌هاي وحياني و احکام نوراني اسلام مي‌باشد و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران طبق رهنمودهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي و نيز هدايت‌هاي داهيانه جانشين بر حقش حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مي‌بايست مهندسي فرهنگي جامعه را از آنها الهام بگيرد و موجبات توسعه اسلامي در حوزه فرهنگي کشور را فراهم آورد.

هنر تئاتر يکي از شاخه‌هاي مهم و تاثيرگذار در فرهنگ هر جامعه مي‌باشد که اگر به صورت مطلوب و ارزشي ساماندهي گردد مي‌تواند نقش بسزايي در نهادينه کردن اصول اسلامي و ترويج ارزش‌هاي متعالي و هدايت جوانان ايفا نمايد.

متاسفانه در جريان برگزاري جشنواره سراسري تئاتر کوتاه در شهر اهر، اين امر مهم نه تنها رعايت نشده است بلکه عوامل اجرايي جشنواره در قالب هنر تئاتر با کمال بي‌شرمي و وقاحت تمام، ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي را زير پا گذاشته و در روز روشن در شهر شهيد پرور اهر و در مقابل ديدگان همه، مبادرت به برگزاري رقص مختلط زن و مرد نموده و بدينوسيله حرمت احکام اسلامي را شکسته‌اند و قلوب مومنين و خانواده‌هاي شهدا را جريحه‌دار نموده‌اند. تاسف‌بارتر اينکه اين حرکت ضد فرهنگي با نام توسعه فرهنگي در منطقه صورت مي‌گيرد و حمايت مسئولين فرهنگي را هم در پشت سر خود دارد مسئوليني که بنا بر وصيت‌نامه امام (ره) بايد جلوي اين مفاسد را بگيرند.  

متاسفانه جريان مشکوکي در شهر اهر وجود دارد که در دستگاه‌هاي فرهنگي شهر نفوذ کرده و با همراه نمودن مسئولين با افکار مسموم خويش، چنين صحنه‌هاي وقيحي را به وجود مي‌آورند. جرياني که به صورت علني در نشريه‌هاي نوشتاري و فضاي مجازي به عادي سازي و شکستن قبح اينگونه مفسده‌هاي فرهنگي قلم فرسايي مي‌نمايد و سعي دارد تا با تقليد از فرهنگ بيگانه با ارزش‌هاي اسلامي بستيزد.

لذا ما جمعي از خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران و امت مسلمان اهر ضمن اعتراض شديد و محکوم نمودن اين اقدام شنيع و حرکت شيطنت آميزي که در خلال برگزاري اين جشنواره صورت گرفته است از آن مقام محترم، اکيدا خواستار برخورد شديد با عاملان اين اسلام زدايي و حرمت شکني آشکار مي‌باشيم.

با توجه به اينکه در موارد قبلي مانند برگزاري کنسرت‌هاي موسيقي مبتذل از سوي مسئولين امر اقدام موثري صورت نگرفته است لذا اعلام مي‌نماييم در صورت عدم برخورد موثر با مسببان اين حرمت شکني، بر اساس وصيت‌نامه رهبر کبير انقلاب اسلامي، جوانان مومن به وظيفه شرعي و انقلابي خويش عمل خواهند نمود. والعاقبه للمتقين

براساس اين گزارش،جمعي از خانواده‌هاي معظم شاهد، ايثارگران، بسيجيان و نيروهاي ارزشي ضمن حضور در مسجد صاحب الامر اهر (حاج معين) و تحصن در اين مسجد خواستار برخورد با هنجارشکنان و عاملان اين حرکت غير فرهنگي و غير اسلامي شدند.

در اين مراسم مردم ولايتمدار از آحاد مختلف مردم حضور داشتند شرکت کنندگان در حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان ضمن محکوم کردن اين حرکت نابخردانه اعلام کردند شهرستان اهر يکي از شهرهاي ولايي و مذهبي استان بوده که هميشه با حضور در صحنه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي حافظ ارزش‌هاي نظام بوده و خواهند بود که متأسفانه در اين هفته شاهد برخي ناهنجاري‌هاي غير فرهنگي در طول اجراي جشنواره بوديم که با بي‌تدبيري برخي مسئولان و دست‌اندرکاران اين جشنواره شاهد کم رنگ شدن ارزش‌ها و ترويج بدحجابي و حرمت شکني شدند و اين امر موجب نارضايتي و جريحه‌دار شدن قلب علاقه‌مندان نظام و انقلاب شده است.

در اين تحصن يکي از متحصنان به نمايندگي از شرکت کنندگان در اين جمع خواستار برخورد جدي با مسببان و عذرخواهي رسمي مسئولان دست‌اندرکار در نماز جمعه اين هفته شد.

امام جمعه اهر نيز با محکوم کردن اين حرکت‌هاي ضد ارزشي و ديني و با اشاره به رقص مختلط زن و مرد در ملأعام خواستار رسيدگي جدي و برخورد قانوني با هنجارشکنان شد.

حجت‌الاسلام جواد حاجي‌زاده گفت: اين اتفاق ناميمون و نامبارک زشت و زننده بود که در قالب جشنواره تئاتر در اين شهرستان ولايتمدار و انقلابي اتفاق افتاد.

وي افزود: اي کاش با تدابير و هوشياري دست‌اندرکاران اين عمل زشت اتفاق نمي‌افتاد تا اينگونه شرمنده خانواده‌هاي معظم شاهد، ايثارگران و جانبازان نباشيم.

حاجي‌زاده، از احساس مسئوليت و غيرت ديني شرکت کنندگان قدرداني کرد و افزود: انقلاب ما يک انقلاب فرهنگي و مبتني بر ارزش‌هاي ديني است و همه بايد در حفاظت از حريم معنويت و اسلاميت قدم‌هاي اساسي برداريم.

در اين مراسم همچنين حجت‌الاسلام رستم ممي‌زاده مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه شهرستان اهر به نمايندگي از ائمه جماعات مساجد اهر با محکوم کردن اين حرکت غير ارزشي برخورد جدي را خواسته اصلي شرکت کنندگان با خاطيان اين امر ذکر کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.