1394/05/27 - 8 : 36
کد خبر: 5309
رفع گرفتاري‌هاي بزرگي مردم با رونمايي از شناسنامه فني ساختمان براي نخستين بار در تبريز
احرار نيوز: معاون پيشگيري دادگستري آذربايجان‌شرقي گفت: معاملات پيش فروشي که پيش از اين صورت گرفته داراي وجاهت قانوني است اما در معاملات آتي بايد شناسنامه ساختمان تهيه شود.

به گزارش احرار نيوز،محمدصادق پورمهدي بعد از ظهر امروز در چهارمين جلسه کميته تخصصي پيشگيري از جرم در دادگستري آذربايجان‌شرقي بر تسريع در صدور شناسنامه ساختماني و فرهنگ‌سازي مردمي تاکيد کرد

معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي با تأکيد بر برگزاري همايش پيشگيري از جرم در آذربايجان‌شرقي گفت: استانداري آذربايجان‌شرقي و مسئولان عمراني و اجرايي دولتي در اين زمينه کمال همکاري را دارند و بنده از طرف شخص استاندار قول همکاري‌هاي لازم را مي‌دهم.

پورمهدي با اشاره به تهيه شناسنامه فني ساختمان براي نخستين بار در تبريز و آذربايجان‌شرقي گفت: اين شناسنامه امروز براي اولين بار در محل دادگستري تبريز رونمايي شده و مراحل اهداي آن از امروز آغاز به کار خواهد کرد يادآور شد .هم‌افزايي و همگرايي موجب شده تا اين کار بزرگ در استان آذربايجان‌شرقي انجام شود و اين در حالي است که در نبود شناسنامه ساختمان گرفتاري‌هاي بزرگي گريبان‌گير مردم و خريداران مي‌شد.

معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي، حفظ حقوق شهروندان را از دستاوردهاي بزرگ اين طرح دانست و گفت: بايد فرهنگ‌سازي و بسترسازي لازم توسط رسانه‌ها و صدا و سيما در اين زمينه صورت گيرد تا مردم همراهي کاملي را داشته باشند.

وي بيان کرد: شهرداري تبريز، سازمان ثبت اسناد و معاونت پيشگيري از جرم دادگستري استان در اين زمينه همراهي خوبي داشته‌اند و اميدواريم بار پرونده‌ها و مراجعات قضايي به اين سبب کاهش يابد.

رضا مسعودي‌فر در چهارمين جلسه کميته تخصصي پيشگيري از جرم در دادگستري آذربايجان‌شرقي با اشاره به ضرورت برگزاري همايش پيشگيري از جرم در استان اظهار داشت: براي اين همايش عناويني مانند طراحي شهر آينده و پيشگيري از وقوع جرم، نقش شهرهاي هوشمند در پيشگيري از جرم، شهرهاي آينده، شهروندان و پيشگيري از وقوع جرم و نيز نگاهي نو به شهرسازي امنيت و جرم‌خيزي در فضاي شهري پيش‌بيني مي‌شود.

معاون پيشگيري دادگستري آذربايجان‌شرقي نيز در همين جلسه خاطرنشان کرد: پيشگيري از جرائم و چشم‌انداز شهر امن، نقش فضاهاي شهري در پيشگيري از وقوع جرم در کنار پيشگيري از جرم از طريق طراحي محيطي از ديگر عناوين برگزاري همايش پيشگيري از جرم خواهد بود.

وي يادآور شد: قانون پيش فروش ساختمان مصوب سال 1389 است اما تا کنون آئين نامه اجرايي آن تهيه نشده بود که با تهيه و تصويب اين آئين نامه معاملات پيش فروش بر اساس اين قانون جديد اجرا مي‌شود.

مسعودي‌فر عنوان کرد: اين قانون به نفع خريداران بوده و امکان سودجويي برخي مالکان از جمله فروش به بيش از يک نفر منقطع مي‌شود و در کنار آن تمام جزئيات بيان مي‌شود تا امکان هرگونه اختلافي از بين برود.

وي گفت: کساني که بدون توجه به اين شناسنامه ساختمان اقدام به معامله کنند جرم مرتکب شده و قابليت پيگرد قضايي را دارند.

مسعودي‌فر خطاب به مشاوران املاک نيز گفت: در سيستم جديد تعريف شده اين افراد تنها وظيفه دلالي را به عهده دارند و به صورت طبيعي از حق کميسيون آنها کاسته مي‌شود که در اين ميان سازمان صنعت معدن و تجارت مرجع تعديل حق الزحمه آنان خواهد بود.

وي يادآور شد: شناسنامه ساختمان با همکاري شهرداري تبريز در دفاتر ثبت اسناد تهيه مي‌شود و با توجه به هزينه‌هاي اين دفاتر، ميزان پرداختي شهروندان چندان قابل توجه نخواهد بود و در مقابل ميزان اطمينان از معاملات بسيار بالا خواهد بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.