1394/05/26 - 14 : 50
کد خبر: 5303
در پيام وزير بهداشت عنوان شد:
فراهم شدن امکان هزينه‌کرد يک درصد از درآمد دانشگاهها در ورزش
احرار نيوز: وزير بهداشت در پيام داوزدهمين المپياد ورزشي دانشجويان دختر دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور آغاز فراهم شدن فرصت استثنايي امکان هزينه يک درصد از درآمدهاي دانشگاه در ورزش را ضروري برشمرد.

به گزارش احرار نيوز، دکتر سيدحسن هاشمي در پيامي به اين دوره از المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان دختر يادآور شده است : حرکت کشور عزيزمان ايران در مسير رشد و بالندگي، تنها با پرورش نسلي سالم، فرهيخته و آرمان خواه ميسر است. براي ايجاد و استمرار چنين حرکتي، سلامت در ابعاد مختلف، نخستين مولفه بوده و سلامت جسم زيربناي ساير ابعاد است.

در بخش ديگري از اين پيام آمده است : در اين مسير، بهره‌گيري از توان، شور و نشاط جواني، در قالب فعاليت‌هاي ورزشي به منظور تقويت بنيه جسماني و روحاني، فرصتي گرانبهاست که غفلت از آن تبعات زيان‌باري در پي داشته  و خسارات جبران ناپذيري بر جاي خواهد گذاشت.

وزير بهداشت در بخش ديگري از اين پيام يادآور شده است: شايسته است در کنار و هم زمان با تلاش و کوشش دانشجويان علوم پزشکي در فراگيري دانش و کسب تجربه‌هاي حرفه‌اي، مسئولان دانشگاه‌ها در راستاي ترويج و توسعه ورزش دانشجويان نيز بيش از پيش بکوشند. 

هاشمي خطاب به مسئولان دانشگاه ها تاکيد کرد: مسئولان با مديريت بهينه منابع مالي وبهره گيري از فرصت استثنايي امکان هزينه يک درصد از درآمدهاي دانشگاه در امر ورزش، زمينه لازم و امکانات کافي را براي فعاليت‌هاي متنوع ورزشي دانشجويان علاقمند فراهم آورند.

وي در بخش ديگري از اين پيام بر ادامه حرکت هايي همچون المپياد در گستره‌اي وسيع‌تر تاکيد کرد .

المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان دختر دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور طي روزهاي 24 تا 30 مرداد  به مدت يک هفته با شرکت 2 هزار دانشجوي دختر  در 11 رشته ورزشي دو وميداني، شنا، واليبال، بسکتبال، تير اندازي، بدمينتون، تنيس روي ميز، کاراته، آمادگي جسماني، شطرنج و فوتسال در دانشگاه علوم پزشکي اروميه برگزار مي شود.

معاون فرهنگي و دانشجويي وزير بهداشت با بيان اينکه اين امر در راستاي ماموريت وزارت بهداشت در ترويج فرهنگ ورزش براي سلامتي در کنار ورزش قهرماني است اضافه کرد: توسعه ورزش همگاني در بين دانشجويان، اساتيد و کارکنان وزارت بهداشت مي تواند آغازي بر رويکرد توسعه ورزش همگاني در جامعه باشد.

محمدرضا داود آبادي فراهاني با اشاره به حضور 28 درصد دانشجويان دختر دانشگاههاي علوم پزشکي سراسر کشور در دوازدهمين المپياد ورزشي دانشجويان اين دانشگاهها از مرحله مقدماتي تاکنون گفت: اين ميزان حضور، نويد بخش حرکت گسترده در راستاي سلامتي فعالان بخش بهداشت و سلامت در کشور است و بايد آن را قدر بنهيم.

در اين آيين، برنامه هاي ويژه افتتاحيه برگزار شد که از جمله آنها مي توان به اهتزاز پرچم المپياد توسط دختران صخره نورد هلال احمر در بالاترين نقطه سالن برگزاري، روشن شدن مشعل المپياد و برنامه هاي فرهنگي هنري اشاره کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.