1394/05/24 - 13 : 12
کد خبر: 5254
شهردار تبريز :
ريل‌گذاري مترو‌ تبريز از ميدان‌ساعت تا مسجد‌ سالارشهيدان
احرار نيوز: شهردار تبريز از ورود دو رام ديگر قطار شهري به تبريز در روزهاي آتي و همچنين اجراي پرشتاب عمليات ريل‌گذاري در خيابان امام خميني(ره) خبر داد.

به گزارش احرار نيوز به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، صادق نجفي در همايش «بانک، شهر، اقتصاد» اظهار داشت: هم‌اکنون چهار رام، معادل 20 واگن در تبريز موجود است و به علاوه، دو رام معادل 10 واگن نيز در حال ورود به بندرعباس است و در روزهاي آتي، وارد تبريز مي‌شود.

وي متذکر شد: براي خط 2 قطار شهري، 540 ميليارد تومان بودجه، طي قرارداد با قرارگاه خاتم مقرر شده‌‌ که 140 ميليارد تومان آن تا کنون در سال جاري هزينه شده است؛ به علاوه، در همين خط 318 ميليون يورو فاينانس مقرر شده‌است.

شهردار تبريز اظهار داشت: اين دو مبلغ، در کنار 517 ميليون دلار مصوب سفر رئيس‌جمهور محترم که هم‌اکنون در حال اخذ آن هستيم، رقم بزرگي است که در حال تزريق به خط دوم پروژه قطار شهري تبريز است.

نجفي از اجراي 2.5 کيلومتر از حفاري‌هاي خط دوم مترو در چهار ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: دستگاه‌هاي حفاري، هم‌اکنون در محدوده باغميشه وارد کار شده و پروژه را در زير زمين، در  مسافتي به طول دو کيلومتر پيگيري مي‌کند.

وي به اختصاص 250 ميليارد تومان به خط اول مترو از سوي دولت در جريان سفر رئيس‌جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: اخيراً 60 ميليارد تومان اين اعتبار، تخصيص داده شده و در مقابل، شهرداري نيز متعهد شده تا دو برابر آن را به خط اول تزريق کند.

شهردار تبريز به اعتبارات تخصيص‌يافته از سوي دولت و شهرداري تبريز به پروژه مترو اشاره کرد و گفت: تا سال 93 کل مبلغ تزريق‌شده به پروژه قطار شهري از سوي دولت 560 ميليارد تومان و از سوي شهرداري 218 ميليارد تومان بوده‌است؛

وي ادامه داد: اين در صورتي است که سال گذشته، 440 ميليارد تومان از سوي شهرداري و 90 ميليارد تومان نيز از سوي دولت، تزريق شده است.

نجفي تصريح کرد: اين پشتوانه مالي باعث تکميل‌ دو تونل و ادامه ريل‌گذاري‌ها از ميدان ساعت تا محدوده مسجد سالارشهيدان شده است که با اين روند، مصمم هستيم که ريل‌گذاري خط يک، تا پايان بهمن‌ماه به اتمام برسد.

شهردار تبريز، گفت: براي رسيدن مدت انتظار بين دو ايستگاه لاله و ائل‌گلي به مرز 7 دقيقه، تا پايان سال 95 بايد 80 واگن داشته‌باشيم.

وي با بيان اين‌که از مجموع 315 واگن خريداري‌شده براي سه کلان‌شهر تبريز، اصفهان و شيراز، 100 واگن متعلق به شهر تبريز بوده و به صورت تکميل و آماده، وارد تبريز مي‌شود، افزود: مابقي واگن‌هاي دو شهر ديگر نيز در دپوي لاله و شهرک شهيد صنعتي شهيد سليمي مونتاژ مي‌شود.

نجفي تاکيد کرد: اين فرصت، امتياز بزرگي است که با راه‌اندازي يک فناوري جديد و پيشرفته،  صدها فرصت اشتغال مستقيم و غيرمستقيم ايجاد مي‌شود.

وي در صحبت‌هاي آغازين خود، به جايگاه جهاني بانک‌هاي شهري اشاره کرد و افزود: بانک شهر، بانکي متعلق به شهروندان است و خوشبختانه، بدون اين که در هيج جاي دنيا، با مشکلي مواجه باشد، برنامه‌هاي خود را در هر دو حوزه ارزي و ريالي، پيش مي‌برد.

شهردار تبريز اضافه کرد: مديرعامل خوش‌فکر و کوشاي بانک شهر، در دوره‌ اخير، و به خصوص در جريان گردهمايي کلان‌شهرهاي جهان اسلام در سازمان ملل متحد، تفاهم‌نامه‌هاي ارزشمندي را در کشورهاي مختلف امضا کرده که در بهره‌گيري از اعتبارات بانک‌هاي بين‌المللي، موثر و کارساز خواهد بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.