1394/05/22 - 8 : 28
کد خبر: 5223
گزارش:
حرکت کند مسيرگشايي در شمال‌غرب تبريز
احرار نيوز: 40 سال از آغاز طرح بازگشايي امتداد خيابان دارايي جديد به رضوانشهر در تبريز گذشته است اما به دليل کندي در تملک اراضي، اين طرح به حرکت لاک‌پشتي خود ادامه مي‌دهد.

به گزارش احرار نيوز به نقل از مهر منطقه شربت زاده، سه راه بهشتي و خيابان 42 متري انقلاب تبريز يکي از محلات حاشيه نشين تبريز است که انبوهي از جمعيت شهري را به خود اختصاص داده است و با تملک مسير گشايي اين منطقه قرار است که کمکي به سهولت عبور و مرور شهروندان و کاهش ترافيک در اين منطقه شود.

تملک اين پروژه ادامه تملک خيابان دارايي جديد است که قرار است از خيابان دارايي جديد تا سه راه بهشتي خيابان شهيد قره باغي و کميته پنج سابق و از آن مسير تا خيابان عباس زاده انجام شود، اما در حال حاضر که بهترين زمان براي اجراي پروژه هاي شهرداري است فعاليت چنداني در اين منطقه به چشم نمي خورد.

بر اساس اين گزارش، در بودجه امسال که از سوي شوراي اسلامي شهر تبريز تدوين شده است، بخش تملک بيشتر از بخش هاي ديگر مورد توجه اعضاي شورا و شهرداري قرار گرفته است، متاسفانه به علت نامشخصي تملک زمين ها به صورت لاک پشتي و با سرعت کمي انجام مي شود.

البته ناگفته نماند که همکاري همشهريان و توافق آنها با شهرداري در زمينه فروش زمين هايشان نيز مي تواند مسئولان اين پروژه را از خواب بيدار کرده و در کمترين زمان پروژه به بهره برداري برسد.

انتظار مسير گشايي به 40 سال رسيد

در بازديدي که  از خيابان تنگ و پرترافيک داشتم مردم خيلي از وضعيت شکايت داشتند آنها مي گفتند عصرها ترافيک سنگيني در اين منطقه تشکيل مي شود و مسئولين اهميتي به اين نقطه قديمي شهر تبريز نمي دهند آنها فقط موقع اخذ عوارض و دارايي به فکر ما مي افتند.

حسين سعيدي يکي از ساکنين اين محله بيان کرد: ما از وقتي که بچه بوديم بحث مسير گشايي دارايي جديد انتهاي باغ شربت زاده تا سه راه بهشتي و از آنجا تا رضوانشهر مطرح بود و چند سال قبل شهرداري با قرار دادن کانکس در منطقه اقدام به تملک چند خانه کرد ولي کار نيمه کاره رها کرده و رفته اند.

وي افزود: تردد در اين منطقه بسيار سخت است و عصرها ترافيکي از انسانها و ماشين ها به وجود مي آيد و مردم در سختي زندگي مي کنند و از مسئولين شهري مي خواهيم به شعارهاي سالهاي قبل شان در خصوص ساماندهي اين منطقه عمل نمايند.

خانه هاي تملک شده مامن معتادان شده است

رضا مومني يکي ديگر از شهروندان منطقه سه راه بهشتي با معرفي خود  گفت: مردم در اين محله قديمي و پرجمعيت درشرايط  سختي زندگي مي کنند و قرار بود خيلي وقت پيش طرح مسير گشايي خيابان حد فاصل خيابان مفتح تا سه راه بهشتي تبريز و از آنجا تا رضوانشهر انجام شود ولي مردم روزانه ترافيک و نبود مسير تردد را به اميد اجرايي شدن اين طرح متحمل شده و به انتظار نشسته اند.

وي با اشاره به تملک هاي صورت گرفته افزود: چند خانه اي هم که توسط شهرداري تملک شده تبديل به خانه معتادان و پارکينگ شده و گرد و خاکش مردم را اذيت مي کند.

مومني گفت:اگر خداي نکرده زلزله در تبريز رخ دهد امداد رساني به اين منطقه شهر به دليل نبود خيابان و مسير هاي دسترسي بسيار سخت است و تلافات را بالا خواهد برد و مسئولين بايد به اين مهم نيز توجه نمايند.

100 درصد اعتبارات مربوط به تملک و مسيرگشايي‌ ها در سال 94 افزايش يافته است

سخنگوي شوراي اسلامي تبريز  با بيان اينکه اعتبارات عمراني 100 درصد افزايش يافته است، اظهار داشت: افزايش اعتبارات مربوط به تملک و مسيرگشايي‌ها در سال 94 است.

سعيد حاجي زاده همچنين در ادامه افزود: از جمله تغييرات مهم اعمال شده در لايحه بودجه پيشنهادي سال 94 امسال افزايش بودجه تملک و مسيرگشايي طرح‌هاي ناتمام و ساير املاک مناطق شهرداري، از هزار و 80 ميليارد ريال پيشنهادي به دو هزار ميليارد ريال بود و شهرداري نيز موظف شد اجراي طرح‌هاي ناتمام مربوط به مسيرگشايي و تملک را که در اولويت دوم پيش‌بيني شده بود، در اولويت اول قرار دهد.

وي ابراز داشت: اميدواريم با اين مصوبه مهم تمام 60 طرح مربوط به تملک و مسيرگشايي که طي چند سال اخير در بودجه مناطق شهرداري پيشنهاد شده بود اما به علت عدم تخصيص اعتبارات کافي اجرايي نشد، عملي و رضايت خاطر شهروندان عزيز فراهم شود.

500 ميليارد ريال براي تملک برخي از واحدهاي خيابان عباس زاده 42 متري هزينه شده است

يکي از اعضاي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز با اشاره به آخرين وضعيت تملک خيابان شهيد عباس زاده 42 متري تبريز اظهار داشت: در اين خيابان بيش از 200 واحد بايد تملک شوند.

اصغر عابدزاده با اشاره هزينه تملک برخي از واحدها در خيابات عباس زاده 42 متري تبريز افزود: تاکنون براي تملک برخي از واحدهاي تملک شده حدود 500 ميليارد ريال هزينه شده است.

وي همچنين در ادامه علت اصلي کندي تملک زمين ها در اين منطقه گفت: علت اصلي کندي تملک ها در اين خيابان به علت کوچک بودن واحدهاست و ما از اهالي اين منطقه مي خواهيم با توافق کردن با شهرداري عقب کشي واحدهاي خود را در اسرع زمان انجام دهند.

اين عضو شوراي اسلامي کلانشهر تبريز با اشاره به اعتبار تملک تمام واحدهاي خيابان عباس زاده ?? متري تبريز افزود: براي تملک تمام اين واحدها هر سال اعتبار خاصي اختصاص مي گيرد که با تلاش ما اعتبار تمک اين منطقه از يک هزار ميليارد ريال به هفت هزار ميليارد افزايش يافته است.

عابدزاده  با اشاره به اينکه در حال حاضر تملک واحدهاي اين منطقه ادامه دارد، تصريح کرد: اتمام سريع اين پروژه نيازمند همکاري شهروندان آن منطقه با شهرداري است.

شهرداري منطقه چهار تبريز تملک اين منطقه را به عهده دارد

يکي ديگر از اعضاي شوراي اسلامي تبريز با اشاره به علت تملک لاک پشتي خيابان شهيد عباس زاده منطقه 42 متري تبريز اظهار داشت: شهرداري منطقه چهار تبريز تملک اين منطقه را به عهده دارد و تملک خيابان تا 42 متري تبريز بر عهده اين منطقه از شهرداري است.

اسماعيل چمني نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز در ادامه با بيان اينکه وضعيت تملک ها در خيابان هاي تبريز خوب نيست، ادامه داد: براي تملک برخي از خيابان هاي واجد شرايط براي تملک و مسيرگشايي هزينه هاي کلاني مورد نياز است که متاسفانه در بودجه اعتبار زيادي براي مسيرگشايي ها اختصاص داده نشده است و اعتبار اختصاص داده نيز کفاف هزينه هاي تملک واحدها و مغازه ها و زمين هاي شهروندان را نمي دهد.

وي اضافه کرد: تمام اعتبار بخش تملک ها را تنها مي توان در يک محله اي از شهر هزينه کرد و اين اعتبار کفاف تملک تمام مسيرها را نمي کند.

چمني با بيان اينکه شهرداري به علت کمبود اعتبارات مالي که پيگير تملک ها در سطح شهر نبود، اظهار داشت: ما به عنوان نمايندگان مردم تبريز در شورا با تجمع شهروندان هر منطقه و با صحبت هاي خود از آنها خواستيم که همکاري خود را با مجموعه شهرداري براي تسريع در امور تملک ها افزايش دهند، اما شهروندان نيز براي واگذاري زمين هاي خود به شهرداري هزينه مي خواستند که در يکي از جلسات شورا قرار شد اعتباري را براي تملک مسيرهاي واجد شرايط براي تملک اختصاص يابد.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه تملک کوي شهيد عباس زاده منطقه 42 متري تبريز بر عهده شهرداري منطقه چهار شهرداري تبريز است، لذا اين منطقه به جاي تملک در خيابان نصف راه مي تواند اعتبار خود را براي تملک اين خيابان اختصاص دهد.

در حال حاضر که تملک مسيرگشايي خيابان امتداد دارايي يا همان پاداشي اصل و عباس زاده به صورت لاک پشتي در جريان است، همکاري مردم و مسئولان بيش از پيش بايد ادامه داشته باشد تا با مسيرگشايي کوي شهيد عباس زاده ترافيک سنگين اين مسير روان تر شده و مردم نيز با ساخت و ساز اصولي واحدهاي مسکوني خود در اين خيابان از امنيت زيادي برخوردار باشند.

مسيرگشايي اين منطقه علاوه بر سهولت در عبور و مرورها باعث افزايش ارزش افزوده در اين مسير مي شود و حتي سرمايه گذاران نيز با مشاهده توجه مسئولان امر به اين منطقه، شايد رغبتي براي ايجاد مجتمع هاي تجاري در اين منطقه داشته باشند و عدم دسترسي به کوچه ها احتمال خطر در حوادث بحراني را به حداقل مي رساند.

با بهره برداري از اين طرح، مشکل ترافيک در اين بخش از بافت قديمي تبريز مرتفع شده و زيبايي خاصي به چهره منطقه و رينگ دارايي تا اتوبان پاسداران اين کلانشهر بخشيده مي شود ضمن اينکه مسيرگشايي خيابان دارايي تبريز به توسعه چشمگير اقتصادي اهالي منجر خواهد شد. ولي متاسفانه شهرداران مناطق تبريز توپ را به زمين يکديگر مي اندازند و جوابگو نيستند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.