1394/05/22 - 8 : 16
کد خبر: 5221
نماينده مردم بناب در مجلس:
عدم وجود متولي خاص براي اداره سد دوش در بناب / حضور افراد در تالاب قره‌قشلاق تنها براي شکار
احرار نيوز: نماينده مردم بناب در مجلس با انتقاد از عدم وجود متولي خاص براي اداره سد دوش در بناب گفت: آبي که قطره قطره آن ارزشمند است، در اين سد بدون صاحب است.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد باقري‌بنابي در نشست کميته محلي مديريت حوضه آبريز تالاب قره‌قشلاق بناب که با حضور مسئولان شهرستان هاي بناب، ملکان و مياندوآب و تشکل‌هاي مردمي تشکيل شد، با انتقاد از عملکرد صدا و سيما اظهار داشت: رسانه ملي نبايد براي اطلاع‌رساني در اين بخش پول مطالبه کند.

وي افزود: متأسفانه صدا و سيما کم‌لطفي مي‌کند و براي اطلاع‌رساني در خصوص خطرات زيست‌محيطي نبايد مطالبه مالي داشته باشد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي داشتن تعهد در کنار تخصص را ضروري دانست و تصريح کرد: اکثريت مشکلات کشور از اين ناحيه ناشي مي‌شود که تاکنون تعهد در کنار تخصص قرار نگرفته است.

باقري‌بنابي خاطرنشان کرد: ما کشور ژاپن، فرانسه و آمريکا نيستيم و از آنجايي که داعيه اسلام را داريم، افرادي که مي‌خواهند مسئوليت قبول کنند بايد معيارهاي تعهد و تخصص را در کنار هم داشته باشند.

وي با بيان اينکه در زمان جنگ مديريت‌ها فرق مي‌کرد؛ گفت: در زمان جنگ افراد شايسته خود به خود بالا مي‌آمدند ولي بعد از جنگ ما با مشکلات عديده‌اي مواجه شديم از اين رو اگر تعهد در کنار تخصص بود، امروز شاهد اين مشکلات در کشور نبوديم.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: اگر اينگونه بي‌گدار به آب بزنيم و تعهد در کنار تخصص نباشد، ادامه روند اين مشکلات را شاهد خواهيم بود.

حجت‌الاسلام باقري‌بنابي با بيان اينکه نبود تعهد در کنار تخصص باعث بروز مشکل خشکي درياچه اروميه شده است؛ اظهار داشت: اگر علاوه بر برنامه‌ريزي خوب نيروي متخصص خوب داشته باشيم ولي تعهد نباشد، امکان موفقيت در آن صفر خواهد بود.

وي در ادامه ضمن تقدير و تشکر از کارهاي خوب اين دولت در مورد احياي درياچه اروميه تأکيد کرد: احياي تالاب قره‌قشلاق بناب لازمه احياي درياچه اروميه است.

نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در 35 سال گذشته از عدم قرار گرفتن تعهد در کنار تخصص، کشور آسيب‌هاي فراواني ديده است؛ يادآور شد: متأسفانه کارهاي ترويجي در کشور به فراموشي سپرده شده و تشکل‌هاي مردمي وظيفه جهادکشاورزي را انجام مي‌دهند.

باقري‌بنابي با بيان اينکه فاتحه ترويج در کشور خوانده است؛ گفت: شهرستان بناب داراي بيش از 19 هزار هکتار اراضي کشاورزي است که تاکنون نتوانسته‌ايم حتي يک هزار هکتار از آن را آبياري قطره‌اي کنيم، چرا که ترويج دنبال آن نرفته است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از عدم وجود متولي خاص براي اداره سد دوش در بناب تصريح کرد: آبي که قطره قطره آن ارزشمند است، در اين سد بدون صاحب است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي به ضرورت آموزش روستاييان توسط مرکز آموزش فني و حرفه‌اي اشاره و تأکيد کرد: با وجود اينکه تالاب قره‌قشلاق بناب محل مناسبي براي گردشگري و رونق اين صنعت است، به دليل عدم توجه کافي افرادي که به تالاب قره‌قشلاق رفت و آمد دارند، به خاطر گردشگري آن نيست و تنها دنبال شکار پرندگان هستند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.