1394/05/22 - 7 : 48
کد خبر: 5215
فرماندار تبريز:
مشکلات جوانان با توجه به اقتضاي زمانه رصد شود
احرار نيوز: فرماندار تبريز با اشاره به لزوم احصاي مسائل و مشکلات جوانان با توجه به اقتضاي زمان و شرايط امروزي گفت: زمينه مورد نياز براي جوانان استان و شهرستان بايد با دقت رصد شود.

به گزارش احرار نيوز، رحيم شهرتي‌فر در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان تبريز با بيان اين مطلب اظهار داشت: بايد از ابتدا به درستي مشخص شود که جوانان امروزي چه انتظاراتي دارند تا مباحث فرهنگي، مشارکت‌هاي اجتماعي، غني‌سازي اوقات فراغت و... با توجه به خواست جوانان منطقه سنجش شود.

وي افزود: پس از اين مرحله بايد اين موارد را به ادارات و نهادهاي مختلف نيز اشاعه دهيم تا اگر دوره آموزشي و برنامه‌اي توسط ارگان خاصي برگزار مي‌شود، با توجه به اين موارد اولويت‌بندي شده باشد.

شهرتي‌فر، بحث گسترش سازمان‌هاي مردم‌نهاد را از رويکردهاي خوب و قابل تقدير دولت تدبير و اميد عنوان کرده و گفت: همين جلسه امروز ما نشان مي‌دهد که دستگاه‌هاي دولتي نمي‌توانند به خوبي در اين زمينه فعاليت کنند و بايد از توان مردمي ياري بگيريم.

جوانان در حوزه مسکن و اشتغال با مشکلات متعددي رو به رو هستند

فرماندار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه نهادهاي مردمي نيز بايد سمت و سوي خود را به طرف حمايت از جوانان ببرند، تصريح کرد: جوانان امروز به عنوان سرمايه‌هاي کشور در حوزه مسکن و اشتغال با مشکلات متعددي دست به گريبان هستند.

وي ادامه داد: اميدواريم خيران رويکرد و جامعه هدف خود را در حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان تعيين کنند چرا که اين قشر فرصت بيشتري براي زندگي دارند.

شهرتي‎فر، با اشاره به رتبه نخست آذربايجان‎شرقي و تبريز در حوزه اوقات فراغت و ورزش همگاني در کشور اظهار داشت: البته نبايد به گونه‌اي باشد که کسب اين رتبه نخست کشوري خيال ما را راحت کند چرا که به خوبي مي‎دانيم جوانان ما هنوز نمي‎توانند در زمينه‎هاي اوقات فراغت، سبک زندگي و... مهارت‌هاي لازم را کسب کنند.

فرماندار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از سازمان‎ها و ادارات که اهميت اين موضوع را دريافت نکرده و نماينده‎اي مشخص براي حضور در جلسات ستاد ساماندهي امور جوانان معرفي نکرده‎اند، گفت: حتماً بايد نماينده مشخصي از هر سازمان تعيين شود و آن نماينده نيز با تفکر و مطالعه در اين جلسات شرکت داشته باشد.

وي با تاکيد بر لزوم اشاعه بحث‌هاي مربوط به جوانان در روستاها نيز يادآور شد: هر چند مقتضيات زندگي روستانشينان با شهرها متفاوت است ولي جوانان روستايي که در روستاهاي اطراف تبريز زندگي مي‌کنند در عين حال که زندگي‌ مشابه زندگي شهري دارند ولي با انواع کمبودها نيز مواجه هستند.

شهرتي‌فر با بيان اينکه برگزاري اردوهاي هويتي نيز در زمينه جوانان مي‎تواند مثمرثمر باشد، افزود: من مطمئنم اگر از جوانان تبريزي نظرسنجي کنيم که چقدر با هويت تاريخي خود آشنا هستند متوجه کمبودهاي زيادي در اين حوزه خواهيم بود.

فرماندار تبريز در ادامه با اشاره به رويکرد دولت به منظور واگذاري پروژه‌هاي نيمه‌تمام به بخش خصوصي اظهار داشت: دولت نمي‌تواند با سرعت اين پروژه‌ها را به اتمام برساند مگر اينکه بخش خصوصي در محيط‌هاي شهري و روستايي وارد کار شود و بخواهد در زمينه مسائل جوانان امکانات و محيطي مناسب تامين کند که ما نيز از اين موضوع استقبال مي‌کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.