1394/05/22 - 7 : 35
کد خبر: 5212
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي
6 شهرک صنعتي در هفته دولت راه‌اندازي مي شود/ واگذاري زمين در بزرگ‌ترين شهرک صنعتي خاورميانه
احرار نيوز: مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي از راه‌اندازي و کلنگ‌زني 5 شهرک صنعتي در استان در هفته دولت خبر داد و گفت: 50 درصد (يک هزار و 800 واحد صنعتي) واحدهاي توليدي موجود در استان آذربايجان‌شرقي در شهرک‌هاي صنعتي مستقر هستند.

به گزارش احرار نيوز، محمدعلي عسگري عصر امروز در بازديد خبرنگاران از شهرک صنعتي شهيد سليمي به مناسبت 21 مرداد روز حمايت از صنايع کوچک اظهار داشت: سرانه اشتغال واحدهاي مستقر در شهرک‌هاي صنعتي استان 13 نفر است درحالي که اين رقم در واحدهاي خارج از محدوده شهرک‌هاي صنعتي حدود 10 نفر است.

وي افزود:‌ ايجاد زيرساخت‌هاي مورد نياز واحدهاي توليدي و تجميع آنها وظيفه ذاتي شرکت شهرک‌هاي صنعتي است و در اين زمينه طي سال گذشته تعداد شهرک‌هاي صنعتي قابل واگذاري را از 39 به 44 شهرک و ناحيه صنعتي رسانده‌ايم.

عسگري با بيان اينکه ايجاد 53 شهرک صنعتي در استان مصوب شده است،‌ اضافه کرد:‌ تلاش مي‌کنيم تا طي دو سال آتي همه شهرک‌هاي مصوب را اجرايي کرده و به مرحله بهره‌برداري برسانيم.

وي با بيان اينکه از 8 هزار و 500 هکتار زمين در اختيار شهرک‌هاي صنعتي استان تاکنون 3 هزار و 500 هکتار واگذار شده است، اظهار داشت: شهرک‌هاي صنعتي بازوي اجرايي صنعت و معدن هستند و در حوزه‌هاي اجرايي نيز کارهاي خوبي را انجام مي‌دهيم.

راه‌اندازي و کلنگ‌زني 6 شهرک صنعتي در آذربايجان‌شرقي در هفته دولت

عسگري با بيان اينکه در هفته دولت امسال 6 شهرک صنعتي در استان آذربايجان‌شرقي راه‌اندازي و کلنگ‌زني مي‌شود، گفت: توسعه شهرک سليمي در 500 هکتار، شهرک سنگ آذرشهر، شهرک صنعتي اسکو، توسعه شهرک صنعتي بناب در 100 هکتار، شهرک صنعتي 2 مراغه، يکپارچه سازي شهرک صنعتي چاراويماق در 300 هکتار از جمله اين طرح‌ها است.

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه در کل کشور 92 درصد صنايع به صنايع کوچک اختصاص دارد، گفت: اين رقم در استان آذربايجان‌شرقي 95 درصد است.

وي خاطرنشان کرد: واحدهايي که تا 10 نفر در آنها مشغول به کار هستند صنايع خرد، واحدهايي که کمتر از 50 نفر در آنها کار مي‌کنند صنايع کوچک، واحدهايي که تا 150 نفر در آنها مشغول به کار هستند صنايع متوسط و بيشتر از 150 نفر واحدهاي صنايع بزرگ مي‌گويند.

 50 درصد واحدهاي توليدي موجود در استان آذربايجان‌شرقي در شهرک‌هاي صنعتي مستقر هستند

عسگري با بيان اينکه 50 درصد واحدهاي توليدي موجود در استان آذربايجان‌شرقي در شهرک‌هاي صنعتي مستقر هستند، اظهار داشت: شهرک صنعتي شهيد سليمي يکي از بزرگ‌ترين شهرک‌هاي شمال غرب کشور است و نزديک 20 هزار نفر در آن اشتغال دارند.

وي با بيان اينکه تنها در شهرک سليمي نزديک 40 کيلومتر جاده وجود دارد، گفت: طرح توسعه شهرک سليمي تبريز در 500 هکتار در برنامه مرحله انتقال زمين از امور اراضي است که اميدواريم در هفته دولت کلنگ‌زني آن آغاز شود.

استقرار يک هزار و 800 واحد صنعتي در شهرک‌هاي صنعتي استان/ فعاليت با 60 درصد ظرفيت

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي با تاکيد بر اينکه 20 هزار ميليارد ريال اعتبار حمايتي به صنايع کوچک کشور اختصاص يافته است، افزود: پيش‌بيني مي‌شود حداقل 5 درصد اين ميزان (100 ميليارد تومان) به استان آذربايجان‌شرقي اختصاص يابد که در آن بسياري از مشکلات شهرک‌هاي صنعتي حل مي‌شود.

وي تصريح کرد: شهرک‌هاي صنعتي در کشور در 50 زمينه رتبه‌بندي مي‌شوند که بعد از يزد وضعيت واحدهاي صنعتي استان آذربايجان‌شرقي در وضعيت خوبي قرار دارد به طوريکه يک هزار و 800 واحد صنعتي مستقر در شهرک‌هاي صنعتي استان با 60 درصد ظرفيت‌شان در حال فعاليت هستند.

عسگري از فعاليت پنج شهرک صنعتي خصوصي لوازم خانگي، شهرک غرب تبريز، آذران الکترونيک، چرم شهر و شهرک خاوري در شبستر در استان آذربايجان‌شرقي خبر داد و گفت: شهرک‌هاي خصوصي به سمت تخصصي در استان پيش مي‌رود.

واگذاري زمين در بزرگ‌ترين شهرک صنعتي خاورميانه

وي در ادامه به احداث شهرک بعثت تبريز به عنوان بزرگ‌ترين شهرک صنعتي خاورميانه اشاره و تصريح کرد: به دليل اهميت و وسعتي که اين شهر صنعتي دارد و همچنين لزوم پيش‌بيني‌هاي اصولي براي استقرار صنايع مختلف، مراحل مطالعاتي اين شهر صنعتي به صورت ريز و با دقت بالا انجام گرفت که اين دقت زمان آغاز مراحل اجرايي آن را افزايش داد.

عسگري وسعت شهرک صنعتي بعثت را 10 هزار و 800 هکتار اعلام کرد و گفت: يک هزار هکتار مصوبه محيط زيست اين شهرک صادر شده و مشکل خاصي در تامين زمين براي واحدهاي صنعتي نداريم و به دنبال استقرار واحدهاي صنعتي کم آب در اين شهرک هستيم.

* فسخ قرارداد واحدهاي راکد

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي آذربايجان با اشاره به اينکه در استان آذربايجان شرقي به نسبت ديگر استان‌ها واحدهاي فعال صنعتي بسياري وجود دارد، گفت: در اين ميان قرارداد برخي واحدهاي غيرفعال نيز که ظرفيت و توانايي مديريت زمين‌هاي واگذار شده براي ايجاد کارخانه‌هاي توليدي را نداشتند، فسخ شده است.

عسگري در ادامه به مشکلات واحدهاي صنعتي مستقر در شهرک‌هاي صنعتي اشاره کرد و گفت: 80 درصد واحدهاي صنعتي استان به علت تامين نقدينگي و سرمايه در گردش با مشکلات بزرگي مواجه هستند.

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي آذربايجان‌شرقي تصفيه‌خانه شهرک سليمي را بزرگ‌ترين تصفيه‌خانه صنعتي شمال‌غرب کشور دانست و گفت: يک هزار و 300 متر مکعب آب صنعتي در اين تصفيه‌خانه تصفيه مجدد مي‌شود و براي مصارف صنعتي برگشته يا در مصارف فضاي سبز شهرک مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 خبرنگاران امروز از تصفيه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتي سليمي، کارخانه آذرريس تبريز، کارخانه پوشش‌هاي مصنوعي آرتا، کارخانه ارج پلاست و کارخانه مهر اصل بازديد کرده و در جريان مسائل و مشکلات واحدهاي صنعتي قرار گرفتند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.