1394/05/21 - 15 : 0
کد خبر: 5210
دانشگاه تبريز
45 مقاله اساتيد دانشگاه تبريز در مجلات داراي ضريب تاثير بالا منتشر شد
رييس دانشگاه تبريز با اشاره به اينکه ضريب تاثير يک نشريه از تعداد ارجاعات به مقالات نشريه تقسيم بر تعداد مقاله هاي نشريه در مدت دو سال بدست مي آيد، تصريح کرد: ضريب تاثير (Impact factor)، نشان دهنده فراواني استنادهاي انجام شده در طول دو سال به مقالات نشريه و حاکي از کيفيت بالاي مقالات چاپ شده آن نشريه است.

به گزارش احرار نيوز به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز، رييس دانشگاه تبريز با اشاره به اينکه ضريب تاثير يک نشريه از تعداد ارجاعات به مقالات نشريه تقسيم بر تعداد مقاله هاي نشريه در مدت دو سال بدست مي آيد، تصريح کرد: ضريب تاثير (Impact factor)، نشان دهنده فراواني استنادهاي انجام شده در طول دو سال به مقالات نشريه و حاکي از کيفيت بالاي مقالات چاپ شده آن نشريه است.
دکتر محمدرضا پور محمدي با اعلام اينکه اين 45 مقاله توسط يک و يا با همکاري چندين نفر از محققان دانشگاه به چاپ رسيده است، يادآور شد: همچنين از اين تعداد ، 15 مقاله با همکاري محققان خارجي و به صورت مشترک انتشار يافته است و در مجموع نزديک به 120 نفر از پژوهشگران دانشگاه تبريز در چاپ اين مقالات همکاري کرده اند.
وي در ادامه با اشاره به اينکه، از اين تعداد، بيشترين مقالات منتشر شده متعلق به اعضاي هيات علمي دانشکده شيمي بوده است، تصريح کرد: بر همين اساس، اساتيد دانشکده شيمي با 20 مقاله، دانشکده مهندسي مکانيک با 12 مقاله، دانشکده مهندسي برق و کامپيوتر با 5 مقاله، دانشکده علوم رياضي با سه مقاله، پژوهشکده فيزيک کاربردي و ستاره شناسي با دو مقاله و دانشکده هاي فيزيک، کشاورزي و علوم طبيعي هر کدام با يک مقاله آخرين يافته هاي علمي خود را در قالب مقاله با ضريب تاثير بالا منتشر کرده اند.
دکتر پور محمدي افزود: از ميان 45 مقاله انتشار يافته از اعضاي هيات علمي دانشگاه تبريز در اين مجلات، تعداد 8 مقاله با ضريب تاثير بالاي 5 الي 83/6 بوده است.
رييس دانشگاه تبريز ياد آور شد: مقالات فوق در مجلات معتبري چون Royal Society of Chemistry، Trend in Analytical Chemistry، Scientific Reports ، Persoonia ، Journal of Membrane Science، Journal of Vibration and Control، Journal of Chromatography، IEEE Transactions on Power Electronics، Applied Energy، Biomaterials، Soft Matter، Carbohydrate Polymers ، Ultrasonics Sonochemistry و ... منتشر شده است.
  وي با اشاره به اهميت توليد مقالات کيفي و نقش آن در رتبه بندي هاي بين المللي گفت: بايد از کميت گرايي به سمت کيفيت توليدات علمي حرکت نمايم که در اين راستا دانشگاه تبريز جزو دانشگاه هاي پيشتاز کشور بوده، بطوريکه اخيرا طبق داده هاي پايگاه بين المللي طلايه داران علم تامسون رويترز(ISI)، اين دانشگاه در ميان يک درصد دانشگاه هاي تاثيرگذار کشور رتبه چهار را به خود اختصاص داده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.