1394/05/19 - 20 : 10
کد خبر: 5195
معاون ورزش و جوانان آذربايجان‌شرقي:
انتخاب تبريز به‌عنوان پايتخت جوانان جهان اسلام قوت گرفته است
احرارنيوز:معاون فرهنگي و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان‌شرقي از آمادگي کامل اين استان براي انتخاب شدن به عنوان پايتخت جوانان جهان اسلام خبر داد و گفت: انتخاب شهر تبريز به عنوان پايتخت جوانان جهان اسلام در سال2016 قوت گرفته است.

ليلا جاويدان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به ارائه پتانسيل‌هاي برجسته شهر تبريز و پيشينه و قدمت تاريخي، علمي و فرهنگي اين شهر، احتمال انتخاب تبريز به عنوان پايتخت جوانان جهان اسلام در سال 2016 بسيار زياد است.

جاويدان گفت: شهر‌هاي مشهد مقدس، اصفهان، شيراز، همدان و تبريز در ليست انتخاب پايتخت جوانان جهان اسلام قرار گرفته‌اند.

‌‌معاون فرهنگي و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، خاطرنشان‌کرد: هر يک از اين شهرها برنامه‌ها و پتانسيل‌هاي استان خود را به وزارت  ورزش و جوانان تقديم کرده‌اند و ما اميدواريم بتوانيم با برنامه‌هاي خاص و برجسته ارائه شده به وزارت مربوطه در روزهاي آينده شاهد اخبار خوشي در اين خصوص باشيم.

جاويدان با اشاره به برنامه‌هاي پيشنهادي معاونت فرهنگي و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان  استان  در راستاي نامزدي شهر تبريز براي پايتخت جوانان جهان اسلام در سال 2016 گفت: توانمندسازي گروه‌هاي مردم نهاد جوانان جهان اسلام با تاکيد بر گفت وگوي اديان و فرهنگ‌ها، نشست‌هاي مشترک خبرنگاران و وبلاگ نويسان جوان کشورهاي جهان اسلام، از جمله برنامه‌هاي پيشنهادي است.

وي برگزاري دوره‌هاي آموزشي رهبران جوان براي مقابله با بحران و کاهش خطرات، جشنواره و کنگره بين المللي هنر و صنايع دستي اسلامي، غلبه بر شکاف جنسيتي با ارائه برنامه‌هايي در راستاي ترويج آموزش رسمي و غير رسمي دختران،ارتقاي آگاهي جوانان با تاکيد بر ارزش‌هاي واقعي جوانان براي توسعه صلح، توسعه پايدار و محيط زيست، ترويج گفت‌وگوهاي جوانان و بررسي تهديد‌ها و ارزش ها از ديگر برنامه‌هاي ارائه شده است.

وي با تاکيد بر استفاده از پتانسيل انتخاب شهر تبريز به‌عنوان برگزار کننده نشست اطلس شهرهاي جهان اسلام افزود: از اين پتانسيل نيز به منظور غنا بخشي به برنامه‌هاي ويژه جوانان استفاده خواهد شد.

جاويدان، با اشاره به اينکه سابقه تاريخي شهر تبريز بر هيچ کس پوشيده نيست گفت: تبريز به عنوان پايتخت تشيع جهان اسلام در 34 زمينه ويژه جزو اولين‌ها بوده است و اين انتظار مي‌رود که اين مهم مورد توجه ويژه مسئولان مربوطه قرار گيرد.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه مجمع جوانان کنفرانس اسلامي در دومين اجلاس عمومي خود در کشور ترکيه،  شهر استانبول را به عنوان اولين پايتخت جوانان مسلمان براي سال 2015 معرفي کرد، انتخاب شهر تبريز به عنوان دومين پايتخت جوانان جهان اسلام در سال 2016 با توجه به نزديکي فرهنگي و زباني اين دو شهر مي‌تواند در پيشبرد اهداف اين  مجمع بسيار موثر باشد.

جاويدان افزود: خواهر خواندگي شهر تبريز با بسياري از شهرهاي کشور ترکيه زمينه مناسبي براي ارتباطات تنگاتنگ را براي ما فراهم مي‌آورد.

‌‌معاون فرهنگي و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، با اشاره به فعاليت‌هاي برجسته آذربايجان‌شرقي در حوزه سازمان‌هاي مردم نهاد و ظرفيت‌هاي خوب در اين زمينه گفت: استان آذربايجان‌شرقي در بحث مشارکت‌هاي اجتماعي‌ جوانان، بخش‌هاي فرهنگي امور جوانان و ستاد ساماندهي امور جوانان در سال 93 توانسته است رتبه اول کشوري را کسب کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.