1403/03/22 - 19 : 46
کد خبر: 50154
تزريق 9 هزار ميليارد تومان در دولت سيزدهم به بخش آب آذربايجان‌شرقي
احرار: مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان گفت : بيش از 9 هزار ميليارد تومان در دولت سيزدهم در بخش آب هزينه شده و از اين باب، پروژه‌هاي نيمه تمام ساليان قبل به اتمام رسيده است.

، "يوسف غفارزاده" صبح امروز در سلسله نشست‌هاي رسانه‌اي رسم خدمت ويژه گزارش عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي آذربايجان‌شرقي اظهار کرد: بخش آب بخش بسيار مهمي است؛ زيرا تامين آب شرب، کشاورزي و صنعت و خانگي در وضعيت متفاوتي هستند و در تامين آب نمي‌توان مانند انرژي، از استان‌هاي ديگر انرژي آورد و بايد با آنچه داريم سر کنيم.
وي گفت: امسال وضعيت بارش نسبت به سال‌هاي قبل بهتر است و 305 ميلي‌متر ميزان بارش استان بود که اين ميزان 27 درصد از سال قبل و 10 درصد از ميانگين دراز مدت بيشتر است.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان در تشريح وضعيت سدها يادآور شد: وضعيت 30 درصد مخازن سدها بالاتر رفته است و حدود 70 درصد از سدهاي استان پُر هستند.
وي با اشاره بر پروژه‌هاي عمراني تصريح کرد: دولت سيزدهم به بخش آب توجه جدي داشت و حتي در سفر اول اعتبارات خوبي براي پروژه‌هاي نيمه تمام اعطا کرد؛ در خرداد سال 1402 نيز تصفيه‌خانه آب شرب ميانه بعد از 18 سال به بهره‌برداري رسيد.
وي با بيان اينکه 12 هزار هکتار شبکه پاياب با اين اعتبارات به اتمام رسيده است، ادامه داد: در شهرستان‌هاي عجب‌شير، ميانه، خداآفرين و جلفا شبکه پاياب ايجاد شده است.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان توضيح داد: 25 کيلومتر از رينگ 27 کيلومتري تبريز و مخزن 100 هزار مترمکعبي تبريز به اتمام رسيده و همچنين رينک شرقي تبريز شروع شده و تا پايان سال به اتمام خواهد رسيد.
بهره‌برداري از سد «گرمي چاي» تا آذر امسال
وي افزود: سد «گرمي چاي» نيز تا آذر امسال به اتمام  و همچنين سد «گرديان» در جلفا نيز در هفته دولت به بهره‌برداري خواهد رسيد.
غفارزاده گفت: سد «قيزقلعه‌سي» به عنوان آخرين پروژه مورد افتتاح رئيس جمهور نيز به عنوان پروژه بين‌المللي با توان داخلي ساخته شد؛ همچنين کانال خداآفرين نيز در روزهاي آتي به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي ابراز کرد: در شهرستان جلفا پست 130 کيلو وات براي تامين برق شبکه نيز در حال احداث است و تا پايان شهريورماه به اتمام و پست خلف بيگلو و يک پست برق در خداآفرين نيز در هفته دولت به بهره‌برداري خواهد رسيد.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان در تشريح وضعيت آب کلان شهر تبريز گفت: از محل تامين سد زرينه رود 180 کيلومتر فاصله هست که قبلا 120 کيلومتر اين مسير لوله بتني بود که تماما بل لوله‌ها فولادي جايگزين شدند، از اين‌رو پايداري خط بالا رفته و ترکيدگي نيز از بين رفته است.
وي افزود: براي آبرساني شهرهاي جلفا و هادي‌شهر نيز تصفيه‌خانه با پيشرفت 93 درصدي در حال احداث است و تا هفته دولت به بهره‌برداري خواهد رسيد.
غفارزاده تصريح کرد: در بخش آب که شامل آبرساني به شهرها و سدها و غيره است حدود 80 درصد کارهاي تعريف شده و باقيمانده پروژه هاي دولت‌هاي قبل در اين سه سال به پايان رسيده و مابقي نيز تا پايان سال به اتمام خواهد رسيد.
وي اضافه کرد: زحمات سه ساله‌اي که براي بخش آب کشيده شد، يک انقلاب بزرگ بود و قطعا در توليد و رفاه و اقتصاد مردم تاثير خواهد گذاشت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 3

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.