1403/03/20 - 21 : 48
کد خبر: 50147
شهردار تبريز:
دولت طرح‌هاي ابلاغي خود را رها کرده است
احرار: شهردار تبريز گفت: دولت طرح‌هاي ابلاغي خود را رها کرده است.

يعقوب هوشيار در يکصد و نود و هشتمين جلسه شوراي اسلامي شهر ضمن تشکر از جبارعلي ذاکري معاون عمراني استاندار به جهت همراهي و مساعدت‌هاي علمي و فني پروژه‌هاي شهري همچون مترو تبريز، اظهار کرد: پيگيري‌ها و همکاري معاون عمراني استاندار، کمک‌هاي ارزنده‌اي از حيث دانش فني و علمي در پروژه‌هاي مديرت شهري کرده است.

وي با اشاره به تکاليف حوزه بازآفريني شهري در قانون پنج‌ساله ششم توسعه کشور يادآور شد: تکاليف بازآفريني بافت ناکارآمد شهري در ششمين برنامه توسعه مشخص بوده و اين برنامه توسعه امسال تمام مي‌شود، برهمين اساس نيازمند تخصيص اعتبار از محل بودجه سنواتي دولت به حوزه بازآفريني شهري هستيم.

شهردار تبريز با بيان اينکه به غير از شهر تهران و مشهد در ديگر شهرهاي کشور براي بازآفريني بافت ناکارآمد اعتباري جذب نشده است، افزود: سال گذشته نيز از محل اعتبارات دولتي براي ساماندهي سکونتگاه‌هاي غير رسمي تبريز متأسفانه بودجه‌اي جذب نشده است و اين در حالي است که شوراي شهر تبريز در اين دوره برنامه‌هاي دقيقي در حوزه ساماندهي سکونتگاه‌هاي غيررسمي تدوين کرده و شهرداري پس از انجام مطالعات مورد نياز اقدامات مطلوبي را آغاز کرده است.

يعقوب هوشيار اجراي بي وقفه عمليات عمراني مسيرگشايي ?? متري انقلاب را از مهم‌ترين اقدامات اساسي شهرداري تبريز در حوزه بازآفريني شهري خواند و گفت: اين پروژه در بافت نفوذ ناپذير شهري در حال اجرا بوده و اتمام عمليات عمراني طرح "نجات تبريز" با همدلي شورا و شهرداري تبريز در مراحل پاياني خود قرار دارد.

هوشيار همچنين با اشاره به اينکه متأسفانه بودجه دولتي مربوط به بازآفريني بافت 48 هکتاري پرخطر شمال تبريز اختصاص نيافته است، خاطر نشان کرد: شهرداري تبريز با هدف ساماندهي بافت حاشيه نشين، عمليات احداث 1200 واحد مسکوني در شهرک جوانان در راستاي اجراي سياست‌ها و اسناد بالادستي ابلاغي از سوي دولت مبني بر مولد سازي آغاز کرده و عمليات عمراني اين پروژه با 15 درصد پيشرفت فيزيکي تداوم دارد.

وي با بيان اينکه مديريت شهري در حوزه بازآفريني هيچ تکليف قانوني نداشته و بر اساس مسئوليت پذيري شورا و شهرداري پروژه اجرا مي‌کند، ادامه داد: احداث 1200 واحد مسکوني با تخصيص اعتباري بالغ بر 600 ميليارد تومان در شهرک جوانان شامل 109 بلوک با سه طبقه و هر طبقه 3 واحد مسکوني در حال اجرا بوده و تسريع عمليات عمراني اين پروژه نيازمند حمايت دولت و همگرايي دستگاه‌هاي خدمات رسان است به طوري که تلاش داريم با همراهي شوراي شهر و شهرداري اين پروژه را تا پايان دوره ششم به بهره برداري برسانيم.

شهردار تبريز با اشاره به اينکه در آخرين سفر رئيس جمهور شهيد آيت الله دکتر رئيسي به تبريز، تصميماتي مهمي در خصوص شهرک جوانان اتخاذ شد، تصريح کرد: برهمين اساس مقرر شد، شهرداري تبريز مطالعات کاشت 50 هکتاري فضاي سبز در شهرک جوانان انجام دهد و در رابطه با تحويل دادن زمين به شهرداري براي کاشت انبوه فضاي سبز تاکنون اقدامي انجام نشده است.

هوشيار با تاکيد بر اينکه مشخص کردن تکاليف دستگاه‌هاي اجرايي يکي از ضروريات تسريع عمليات عمراني پروژه‌هاي بازآفريني شهري تبريز است، افزود: پيگيري اختصاص بودجه دولتي در حوزه بازآفريني بافت ناکارآمد شهري در قالب نظارت بر برنامه ششم توسعه توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز يکي از ضروريات براي تخصيص بودجه موردنياز در اين حوزه است.

يعقوب هوشيار پروژه بازآفريني شهري "اسدگولي" يکي از پروژه‌هاي شاخص شهرداري در حوزه ساماندهي بافت ناکارآمد شهري خواند و تصريح کرد: طرح ساماندهي حاشيه نشيني اسدگلي در زميني به مساحت 11 هزار و 412 مربع در قالب ?? بلوک با گنجايش 240 واحد مسکوني، 13 واحد تجاري و 6 واحد خدماتي توسط شرکت خانه سازي پيش ساخته آذربايجان در حال اجرا و احداث است.

وي در پايان تشکيل جلسات مشترک با حضور وزير راه و شهرسازي و اعضاي شوراي اسلامي شهر را راهکار اساسي چالش‌هاي مربوط به بازآفريني بافت ناکارآمد شهري تبريز خواند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.