1403/03/20 - 17 : 53
کد خبر: 50146
محروميت زدايي روستاها در سيزدهم شتاب بيشتري گرفت
احرار: در سه سال اخير 2 هزار و 741 عنوان طرح عمراني، فرهنگي، آموزشي و محروميت زدايي در روستاهاي آذربايجان شرقي اجرا شد که در گذشته به هيچ عنوان سابقه نداشت.

محمد اسکندري روز يکشنبه در نشست خبري رسم خدمت، ميزان اعتبارات هزينه شده در سه سال دولت سيزدهم در مناطق روستايي آذربايجان شرقي را حدود 26هزار ميليارد ريال اعلام و اضافه کرد: اين در حاليست که در سال هاي 1390 تا 1400 تنها هشت هزار ميليارد ريال براي روستاهاي استان اعتبار هزينه شده بود.

وي رشد چشم گير عمران و آباداني روستاها طي سه سال اخير را بسيار شگرف و قابل توجه خواند و با تاکيد بر اينکه در اين دوره کوتاه انقلابي عميق در محروميت زدايي روستاهاي آذربايجان شرقي اتفاق افتاد، افزود: در اين سه سال 2 هزار و 741 عنوان طرح عمراني، فرهنگي، آموزشي و محروميت زدايي در روستاهاي آذربايجان شرقي اجرا شد که در گذشته به هيچ عنوان سابقه نداشت.

اسکندري اين حجم فعاليت و سرمايه گذاري در روستاها را نشان دهنده باور عميق و اراده جدي دولت سيزدهم براي محروميت زدايي از چهره روستاها و و حرکت در مسير مولدسازي اين مناطق در کشور و آذربايجان شرقي قلمداد کرد.

وي اجراي تعداد 613طرح هادي به ارزش بيش از چهار هزار ميليارد ريال و مطالعه تعداد 504طرح هادي به ارزش 522 ميليارد و 191ميليون ريال را از جمله اقدامات مهم و موثر دولت سيزدهم بيان کرد که با اتمام آنها چهره روستاهاي آذربايجان شرقي دگرگون و متحول خواهد شد.

اسکندري بازسازي و بهسازي تعداد 17هزار و 794واحد مسکن روستايي با ارايه تسهيلاتي به ميزان 35هزار و 588ميليارد ريال، ارايه اسناد روستايي به تعداد دو هزار و 120برگه به ارزش 89هزار و 717ميليارد ريال، اجراي تعداد يکهزار و 73پروژه مشارکتي از طريق تحويل قير رايگان با اعتبار افزون بر پنج هزار ميليارد ريال، آسفالت معابر روستايي، اجراي 78پروژه مشارکتي راه سازي از طريق تحويل قير رايگان با اعتبار ?? ميليارد ريال، احداث يا بازسازي راه هاي شوسه به ميزان ??? کيلومتر با اعتبار 58ميليارد ريال و احداث و بازسازي راه هاي آسفالته به ميزان 588کيلومتر با اعتبار 17هزار و 640ميليايرد ريال را از اقدامات موثر دولت طي سه سال اخير در مناطق روستايي آذربايجان شرقي برشمرد.

وي توجه به خدمات زيرساختي به روستاها را از مهمترين فعاليت هاي سه ساله دولت بيان کرد و گفت: در سه سال اخير تعداد 277روستا با صرف اعتباري بالغ بر 7ميليارد ريال از نعمت گاز طبيعي بهره مند شدند تا مجموع مشترکان گکاز روستايي آذبايجان شرقي به 46هزار و 841مشترک برسد.

اسکندري مجموع انشعابات گاز نصب شده در روستاهاي آذربايجان شرقي را 24هزار و 262فقره و مجموع جمعيت تحت پوشش را يک ميليون و 78هزار نفر اعلام کرد.

وي حوزه بهداشت و درمان را از ديگر برنامه ها  در مناطق روستايي عنوان و اظهار کرد: در اين راستا تاکنون تعداد 23خانه بهداشت و مرکز سلامت در آذربايجان شرقي با اعتباري معادل ??? ميليارد ريال احداث و تجهيز شده است.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 2

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.