1403/03/07 - 11 : 51
کد خبر: 50068
پيام رهبر انقلاب به مناسبت آغازبه‌کار مجلس دوازدهم
احرار: رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز به کار دوازدهمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي، پيامي صادر کردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز به کار دوازدهمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي، پيامي صادر کردند.

متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي که صبح امروز توسط حجت‌الاسلام والمسلمين محمّدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري در آئين افتتاحيه دوره جديد مجلس شوراي اسلامي قرائت شد، به شرح زير است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم

و الحمد لله ربّ العالمين و صلّي الله علي سيّدنا محمّد المصطفي و آله الطّاهرين سيّما بقيّهالله في الارضين.

 

اکنون که دوازدهمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي مانند هميشه در موعد مقرّر و بي تأخير آغاز مي‌شود، جبهه‌ي خشوع به درگاه خداوند عزيز و حکيم ميسايم و استمرار و استحکام مردم‌سالاري ديني را که هديه‌ي بزرگ الهي به ملّت ايران است، سپاس ميگويم.

هر مجلس جديد مي‌تواند درخششي تازه در افق روشن کشور پديد آورد و بر اميد و انگيزه‌ي ملّت بيفزايد. ترکيب نمايندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، اين پيام را مي‌رساند که خانه‌ي ملّت، با بهره‌گيري از اختياراتش در قانون اساسي و با التزام به مسئوليّت سنگينش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدي و نوآوري را با پختگي و سنجيدگي همراه کند و قانونگذاري و نظارت را از تلاطم و آشفتگي و نيز از رکود و سکون دور نگه دارد.

بي‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قواي ديگر و نيز رفتارِ جمعيِ صحيح و صبورانه در داخل قوّه‌ي مقنّنه، به تحقّق همه‌ي ويژگي‌هاي يک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و ياد نيک نمايندگان را ماندگار خواهد ساخت.

نکته‌اي که همواره بر آن تأکيد مي‌کنم آن است که مجلس بايد آرامش‌بخش و اميدآفرين و برانگيزاننده‌ي همّتها و دعوت‌کننده به همدلي و برادري در محيط عمومي کشور باشد. در خود مجلس نيز مسابقات بي‌فايده‌ي رسانه‌اي و مجادلات مضرّ سياسي، وقت و عمر کوتاه دوران مسئوليّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفيّت ارزشمند حضور نمايندگان در اين جايگاه والا ضايع خواهد شد و اين خسارت بزرگي است.

نکته‌ي ديگر درباره‌ي سوگند نمايندگي است. اين سوگند، نمايشي و تشريفاتي نيست؛ سوگندي حقيقي و مسئوليّت‌زا است که در دنيا و آخرت گريبان‌گير خواهد بود. نمايندگان محترم، ناگزير بايد در همه‌ي مدّت نمايندگي، بندبندِ اين سوگند شرعي را در پيش چشم داشته باشند و پايبندي به آن را معيار قضاوت درباره‌ي عملکرد خويش بدانند.

نکته‌ي بعدي مربوط به التزامات اخلاقي است. سبک زندگي اسلامي که بخش مهمّي از آن را فضائل اخلاقي تشکيل مي‌دهد، در عرصه‌ي چالشهاي سياسي و رقابتهاي مشروع، اهمّيّت بيشتر مي‌يابد. در اينجا است که کيمياي تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئوليّت‌پذيري و کار بي‌منّت، قيمت اصلي خود را آشکار مي‌سازد. شهيدان پرواز ارديبهشت -که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است- يکي از خصوصيّاتشان رعايت فضيلت‌هاي اخلاقي بود. مراقبت از خويش در اين زمينه را بايد جدّي گرفت.

نکته‌ي آخر يادآوريِ اين حقيقت است که هر يک از نمايندگان مجلس، نماينده‌ي همه‌ي ملّت ايران است؛ اين بدان معني است که کار اصلي نماينده تأمين منافع ملّي است. پيگيري مسائل حوزه‌ي انتخابيّه بايد در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گيرد و از تصويب طرح‌هاي آباداني به صورت افراطي و بيرون از حدّ طاقت بودجه‌ي عمراني پرهيز شود.

برادران و خواهران گرامي! کار با نيّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ي مأجور الهي است و خداي شاکر عليم، در دنيا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دل‌هاي مردم و سپاس بي‌دريغ آنان يکي از پاداش‌هاي الهي در دنيا است و تشييع چندين‌ميليوني رئيس‌جمهور فقيد و همراهان عزيزش نمونه‌اي از اين پاداش الهي است. مردم وفادار و هوشيار در شهرهاي مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران اين پيکرهاي پاک، ياد شهيدان دهه‌ي ?? را براي نسل جديد کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شايعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!

در پايان لازم ميدانم از نمايندگان محترم دوره‌ي يازدهم، بويژه رئيس پُرتلاش و هيئت‌رئيسه‌ي فعّال آن، تشکّر کنم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.