احرار: شهردار تبريز به تشريح آخرين وضعيت تقاطع هاي غيرهمسطح در حال اجراي شهر پرداخت.
قوب هوشيار در گفتگو با شهريار در خصوص آخرين وضعيت پروژه هاي ترافيکي با اشاره به تقاطع غير همسطح معلم اظهار کرد: در راستاي کاهش ترافيک در نقاط مختلف شهر5 پروژه تقاطع غيرهمسطح در حال احداث است.
هوشيار افزود: عمليات عمراني احداث پل معلم باهدف کاهش ترافيک معابر و تسهيل در دسترسي به فرودگاه به طول 630متر و عرض 16متر در بافت متراکم شهري تدوام دارد.
وي از پيشرفت فيزيکي 46درصدي تقاطع غيرهمسطح معلم خبر داد و گفت: اين پروژه يکي از پروژههاي ترافيکي شهر با بهرهگيري از روش سگمنتال با اعتبار 200ميليارد تومان در حال اجرا است. اين پل با طول عرشه 16متر عريض ترين پل سگمنتال کشور خواهد بود و در خرداد ماه مطابق برنامهريزي به بهرهبرداري ميرسد.
شهردار تبريز با بيان اينکه استحکام پلهاي سگمنتال بيشتر از ديگر پلها است، افزود: 60فقره از قطعات پيش ساخته (سگمنتال) عرشه اين پل روگذر در کارخانه توليد شده است.
يعقوب هوشيار تقاطع غيرهمسطح قراملک را ديگر پروژه هاي ترافيکي شهرداري در غرب تبريز خواند و تصريح کرد: عمليات عمراني پروژه روگذر قراملک به طول 530متر و عرض 24متر، 37درصد پيشرفت فيزيکي بي وقفه تدوام دارد و با بهره برداري از اين تقاطع غيرهمسطح در خرداد شاهد روان سازي ترافيک شهري در اين محدوده خواهيم بود.
هوشيار با اشاره به پيشرفت 35درصدي دوربرگردان حيدرآباد به پاسداران خاطر نشان کرد: پروژه دوربرگردان حيدر آباد به اتوبان پاسداران با اعتبار 85ميليارد تومان يکي از مطالبات اهالي منطقه حيدر آباد است و هدف از اجراي اين تقاطع غير همسطح، اتصال شرق پاسداران به حيدرآباد به طول 460متر و دسترسي اين اتوبان از سمت ميدان آذربايجان به بزرگراه شمال غرب تبريز (طرح تبادل ارس) است.
وي همچنين از پيشرفت فيزيکي 65درصدي تقاطع غيرهسمطح خلعتپوشان خبر داد و افزود: پل خلعتپوشان با سازه قوسي فلزي به طول 100متر و به عرض 17.5و در راستاي ايجاد دسترسي هاي جديد در شهرک خاوران اجرايي مي شود.
گفتني است علاوه بر اين چهار پل، تقاطع غير همسطح شهيد حيدري نيز در فاز دوم پل ولايت در حال اجرا شدن است و شهرداري تبريز براي احداث 5پل جديد 2 هزار ميليارد تومان هزينه خواهد کرد.