1402/10/04 - 15 : 6
کد خبر: 44613
شهرداري براي مديريت بهينه ترافيک تبريز وارد فاز هوشمندسازي زيرساخت‌ها شده است
واگذاري 30 دستگاه تجهيزات کنترل ترافيک به پليس راهور
احرار: شهردار تبريز از بسترسازي براي هوشمندسازي زيرساخت‌ها با هدف مديريت بهينه ترافيک تبريز خبر داد و گفت: در راستاي اجراي مفاد تفاهم نامه همکاري مشترک شهرداري تبريز با فرماندهي نيروي انتظامي به منظور ساماندهي و مديريت ترافيک درون شهري تبريز، 30 دستگاه تجهيزات کنترل ترافيک به پليس راهور واگذار شد.

يعقوب هوشيار با اشاره به هدفگذاري توسعه 700 کيلومتري شبکه فيبر نوري تبريز اظهار کرد: تسريع عمليات عمراني احداث مرکز مديريت کنترل هوشمند در دستور کار شهرداري تبريز قرار دارد.

وي افزود: مرکز کنترل ترافيک و مديريت بحران شهرداري تبريز در زميني به مساحت 8 هزار مترمربع و زيربنايي بالغ بر 7  هزار مترمربع در حال اجراست و خرداد سال آينده به بهره برداري مي رسد.

هوشيار در بخش ديگري از سخنان خود اصلاح ساختار و نوسازي ناوگان حمل و نقل را يکي ديگر سياست هاي کلان مديريت شهري در راستاي توسعه پايدار عنوان کرد و گفت: با تحقق سياست ها و برنامه هاي راهبردي ميان مدت و بلند مدت شهرداري تبريز در حال نزديک شدن به استاندارد هاي جهاني مديريت و مهندسي ترافيک شهري هستيم.

وي ادامه داد: با همراهي و مساعدت استاندار آذربايجان شرقي، در يک و نيم سال گذشته، شهرداري تبريز موفق به نوسازي يک هزار و 700دستگاه تاکسي فرسوده شده است.

هوشيار همچنين با اشاره به اينکه شهرداري تبريز رتبه نخست نوسازي تاکسي در کشور را کسب کرده است عنوان کرد: ميانگين سالانه نوسازي تاکسي شهرداري تبريز در سال‌هاي گذشته نزديک به 20دستگاه ثبت شده است.

وي در تشريح آخرين وضعيت نوسازي اتوبوس هاي درون شهري ادامه داد: در دوره مديريت شهري فعلي عزم راسخي براي نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي شهري وجود داشته و اقدامات کم نظيري انجام شده است. هرچند کلانشهر تبريز طبق استاندارد به 700الي 800دستگاه اتوبوس نياز دارد.

شهردار تبريز در پايان ضمن قدرداني از تلاش هاي فرماندهي نيروي انتظامي، خاطرنشان کرد: شهرداري به وظايف ترافيکي خود عمل مي کند و در اين راستا آماده تعامل و همکاري بيشتر با پليس راهور و نيروي انتظامي است.

فرمانده انتظامي آذربايجان شرقي  نيز در اين مراسم با بيان اينکه در حوزه تامين تجهيزات ترافيکي تبريز در مقايسه با کلانشهرهاي همچون مشهد، اصفهان و شيراز عقب ماندگي هايي وجود دارد، گفت: در طول هفت سال  فعاليت خود در حوزه راهور، براي اولين بار شاهد تحويل تجهيزات و ماشين آلات ترافيکي از طرف شهرداري تبريز به پليس راهور هستيم.

سردار سرتيپ دوم علي محمدي ضمن قدرداني از تلاش و جديت شورا و شهرداري در دوره فعلي و با اشاره به تامين تجهيزات ترافيکي توسط شهرداري، افزود: با تحويل اين ماشين آلات، بخش کوچکي از نيازمندي هاي راهور تبريز تامين شد.

وي با اشاره به بار سنگين ترافيک و راه بندان ايجاد شده در خيابان 17 شهريور خاطر نشان کرد: حجم زيادي از مجتمع هاي پزشکي اين خيابان نيازمند تامين و احداث پارکينگ با ظرفيت بالا است. اين مجتمع ها طوري ايجاد شده است که تنها راهکار براي کنترل ترافيک اين معبر، انتقال مجتمع هاي پزشکي است.

محمدي با بيان اينکه متاسفانه برخي از شهروندان حقوق عامه را رعايت نکرده و خودرو خود را به صورت دوبله و سه رديفه پارک مي کنند، گفت: قوانين راهنمايي رانندگي بازدارندگي زيادي براي شهروندان ندارد و نيازمند انضباط شهري با تکيه بر آموزش هاي شهروندي و فرهنگ سازي هستيم.

فرمانده انتظامي آذربايجان شرقي با بيان اينکه اعمال قانون در 9 ماهه امسال نسبت به سال قبل،440درصد افزايش يافته، ادامه داد: واژگوني خودرو از عمده حوداث رانندگي در تصادفات درون شهري و برونشهري است به طوري که نبود نظم بزرگترين آفت و عامل گسترش ترافيک شهري است.

سردار سرتيپ دوم علي محمدي با بيان اينکه به غير از شهرداري ارگان هاي ديگر نيز براي ساماندهي ترافيک مسوليت دارند، افزود: مراعات حقوق شهروندان و فرهنگ سازي ترافيکي براي ايجاد نظم ترافيکي بايد با همکاري صدا و سيما و رسانه هاي محلي، شهرداري و پليس راهور فرهنگ سازي شود.

وي در پايان سخنان خود با تشکر از شهردار تبريز جهت تامين تجهيزات و ماشين آلات ترافيکي، خاطرنشان کرد: حل اساسي اين معضل نيازمند همراهي و همکاري تمامي ارگان ها و رعايت حقوق عامه توسط شهروندان است.

فرماندار شهرستان نيز با بيان اينکه شهرداري در حوزه ترافيک اراده خوبي براي حل معضلات شهري دارد، گفت: معضل بار سنگين ترافيک شهري همچون ديگر عناصر نيازمند فرهنگ سازي و نهادينه سازي شاخص هاي اجتماعي مرتبط است و در اين راستا نيازمند نگاه جامع مديريتي و همراهي دستگاه هاي دولتي هستيم.

يونس فاتح با بيان اينکه شهرداري 14 پروژه ترافيکي در دست اجرا دارد، تصريح کرد: پروژه هاي ترافيکي مطلوبي در شهرداري آغاز شده و اميدواريم با همراهي و هم افزايي به سرانجام برسد.

وي همچنين ضمن قدرداني از شهردار تبريز به جهت تسريع در اجراي پروژه هاي شهري مانند تقاطع غيرهمسطح معلم ادامه داد: فرهنگ سازي و تاکيد بر آموزش هاي شهروندي در بلند مدت مي تواند تاثير بسزايي در حل معضل ترافيک شهري داشته باشد برهمين اساس در کنار اجراي پروژه ها نبايد از حوزه آموزش و فرهنگ سازي غفلت کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
  پربازدیدترین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.