1402/10/03 - 19 : 55
کد خبر: 44608
اجراي تدابير ويژه براي کاهش ترافيک تبريز
احرار: شهردار تبريز همراهي ارگان‌هاي دخيل در حل معضل ترافيک را اساسي ترين درمان براي ترافيک تبريز خواند و گفت: تا دو هفته آينده با اجراي تدابير ويژه، ترافيک شهر کاهش مي‌يابد.

يعقوب هوشيار در يکصد و شصت و پنجمين جلسه شورا در تشريح وضيعت ترافيکي شهر اظهار کرد: موضوع ترافيک در کلانشهرها در دهه اخير به دلايل مختلف جزو دغدغه هاي مديريت شهري بدل شده و عوامل مختلفي باعث اين ترافيک شده است.

وي با بيان اينکه در سال 96در کلانشهر تبريز 450هزار خودرو تردد داشت ولي در حال حاضر اين رقم به 850 هزار خودرو افزايش يافته، ادامه داد: معابر شهر تبريز ظرفيت اين حجم از خودرو را ندارد اين در حالي است که برخي از موارد مشکلات ناشي از قوانين بالادستي بوده و از اراده شهرداري خارج است.

شهردار تبريز قانون تبديل واحدهاي مسکوني به مطب و دفتر پزشکي را يکي از عوامل ترافيک تبريز خواند و گفت: روزهاي جمعه و پنج‌ شنبه که مطب هاي پزشکي و درماني تعطيل هستند، شاهد ترافيک در اين معابر نيستيم. همچنين قانون ايجاد مدارس در هر نوع کاربري از ديگر عوامل افزايش ترافيک شهري است.

يعقوب هوشيار با اشاره به اينکه در ساليان قبل هر دانش آموز در نزديکترين مدرسه محل سکونت خود ثبت نام مي کرد، اما در شرايط فعلي مدارس نيز موجب افزايش تعداد سفر در شهر شده اند، افزود: توسعه معابر شهري در دوره هاي گذشته به نسبت توسعه مدارس رخ نداده و اين موضوع باعث افزايش حجم ترافيک شهر شده است.

 

هوشيار بي توجهي دولت ها در 10 سال گذشته به حمل و نقل عمومي را از ديگر عوامل تشديد ترافيک خواند و خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، دولت در موضوع تامين اتوبوس مورد نياز موظف به تامين 80 درصد ناوگان حمل و نقل عمومي است اما در عمل اين عدد بيش از 3 درصد نيست.

شهردار تبريز افزود: در يک دهه اخير تنها 51 دستگاه اتوبوس براي کلانشهر تبريز خريداري شده است. اين در حالي است که در دوره مديريت فعلي 150 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي اضافه شده است.

وي با اشاره به اقدامات حمل و نقلي دولت سيزدهم براي تبريز، تصريح کرد: اقدامات مثبتي در خصوص توسعه حمل و نقل عمومي توسط دولت فعلي انجام شده و اميدواريم در ادامه نيز دولت به تعهدات خود عمل کند.

شهردار تبريز با اشاره به آزاد سازي اتوبوس هاي شهرداري تبريز از سرويس هاي پتروشيمي و پالايشگاه در دوره مديريت فعلي، ادامه داد: با عزم راسخ شهرداري و همراهي شوراي اسلامي شهر، عمليات عمراني خط يک مترو اتمام يافته و عمليات احداث خط دو تبريز نيز بي وقفه تداوم دارد.

به گفته هوشيار اولين قدم در بهبود وضعيت ترافيکي احداث زيرساخت اساسي مورد نياز است بر همين اساس نصب دوربين هاي ترافيکي در اتوبان شهيد کسايي، مسير اتوبوس هاي تندرو و اتوبان پاسداران آغاز شده است.

وي با بيان اينکه شهرداري در موضوع حل معضل ترافيک، وظايف مشخصي داشته و ديگر ارگان هاي دخيل در اين امر نيز بايد پاي کار باشند، گفت: گره هاي ترافيکي شهر به صورت دقيق رصد مي شود تا با همراهي پليس راهور و شهرداري گام هاي مثبتي برداشته شود که در اين راستا، در هفته جاري 30دستگاه خودرو مجهز به دوربين، موتور سيکلت و جرثقيل در اختيار پليس راهور قرار مي گيرد.

يعقوب هوشيار افزايش ترافيک در يک ماه اخير را مربوط به پروژه هاي بهسازي آسفالت اتوبان هاي شهيد کسايي و پاسداران خواند و گفت: علي رغم اينکه جزو وظايف شهرداري نبوده براي تعريض اتوبان شهيد کسايي و نصب ?? کيلومتر نيوجرسي هاي آن بالغ بر 200ميليارد تومان هزينه کرده است و در نهايت عمليات عمراني اين اتوبان در روزهاي پاياني اين هفته، اتمام مي يابد.

هوشيار با اشاره به ضرورت بهسازي آسفالت اتوبان پاسداران جهت کاهش بار ترافيکي نيز يادآور شد: عمليات عمراني زيرسازي و بهسازي آسفالت اين پروژه به صورت شبانه روزي و بي وقفه تداوم داشته که به خودروها امکان عبور داده مي شود.

وي با اشاره به ضرورت و اهميت توسعه حمل و نقل عمومي تبريز و نقش 40 درصدي خودرو ها در آلودگي هواي تبريز، افزود:خريد اتوبوس و نوسازي ناوگان تاکسيراني مطابق برنامه و سياست گذاري شوراي اسلامي شهر پيش مي رود هرچند باور داريم تامين اتوبوس به صورت کلي معضل ترافيک را حل نخواهد کرد.

شهردار تبريز راه حل اساسي ترافيک تبريز را منوط به رفع ترافيک ايجاد شده توسط مجتمع هاي پزشکي، راه بندان ايجاد شده توسط مدارس غيرانتفاعي، تمرکز زدايي برخي ادارات خواند و گفت: برخي مجتمع هاي پزشکي در شريان اصلي شهر احداث شده و نقش کليدي در حل ترافيک ايفا مي کنند. براي حل ترافيک معابر مجبور به اجراي طرح زوج فرد براي شهروندان شده ايم. در اين راستا نظام پزشکي نيز مي تواند براي کاهش ترافيک معابر برخي محدوديت ها را براي پزشکان به اجرا در آورد. از طرفي هم آموزش و پروش در برخي مسيرهاي اصلي مدارس متعددي احداث کرده و موجب افزايش ترافيک شده است.

هوشيار همچنين ادامه داد: بدون همراهي ارگان هاي دخيل در رفع معضل ترافيک، اين مسئله قابل حل نيست. بسياري از پروژه هاي کلان تبريز ترافيکي است و براي اجراي پروژه هاي متعدد در اين حوزه نزديک به 300 ميليارد تومان بودجه صرف ش

يعقوب هوشيار همراهي تمام ارگان ها واصناف را شرط اصلي حل ترافيک دانست و خاطر نشان کرد:شهرداري در دو سال گذشته 1700 ميليارد تومان براي اجراي پروژه ترافيکي مترو هزينه کرده است اما در 12 سال گذشته تنها 600 ميليارد براي عمليات عمراني مترو تزريق شده بود.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد با تدابير ويژه تا دو هفته آتي فشار ترافيکي شهر کاهش يابد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 8

  آخرین اخبار
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
  پربازدیدترین اخبار
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.