1402/08/14 - 20 : 41
کد خبر: 44386
مديرکل پدافند غيرعامل استان:
هر 3 دقيقه يک بار حمله سايبري در آذربايجان شرقي رخ مي‌دهد
احرار: مديرکل پدافند غيرعامل آذربايجان شرقي در خصوص حملات مختلف سايبري به سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مختلف اجرايي و خدماتي استان، افزود: به طور ميانگين هر سه دقيقه يک بار حمله سايبري در استان رخ مي‌دهد اما با توجه به رصدهاي دائمي، امنيت سايبري در استان ?? درصد است.

محمد بيگ يکشنبه، 14 آبان ماه در نشست خبري، بيان کرد: قرارگاه پرتوي، يکي از مهمترين قرارگاه‌هاي پدافند غيرعامل آذربايجان شرقي به دليل رصد ميزان آلودگي‌هاي نيروگاهي و مراکز درماني است. اين قرارگاه طي يک سال اخير رصد کامل ميزان آلودگي نيروگاه متسامور ارمنستان را در دستور کار خود قرار داد و نتايج اين پايش‌ها نشان دهنده نبود آلودگي پرتوي است. 

به گزارش ايسنا، وي افزود: اين نيروگاه ايمن بوده و هر چند وجود چنين مراکزي بالقوه خطرناک است، اما زير نظر آژانس اتمي فعاليت مي‌کند. 

وي ادامه داد: قرارگاه سايبري، يکي از مهمترين قرارگاه‌هاي پنج گانه پدافند غيرعامل آذربايجان شرقي بوده و تيم‌هاي رصد و پايش در زيرمجموعه اين قرارگاه به صورت مستمر و هفتگي مسائل مختلف امنيتي در فضاي سايبري را پايش و مشکلات را بررسي مي‌کنند. 

وي با تاکيد بر اين‌که پدافند غيرعامل با هر گونه تعلل و سهل‌انگاري نهادها به شدت برخورد مي‌کند، گفت: امنيت مردم به هيچ عنوان قابل معامله و گذشت نيست. مديران و مسئولان دستگاه‌هاي دولتي، غيردولتي و عمومي بايد توجه جدي به اين موضوع داشته باشند و بر آن تمرکز کامل کنند. 

وي با بيان اين‌که هزينه در خصوص موضوع پدافند غيرعامل، سرمايه گذاري اصولي و عميق براي در امان ماندن زيرساخت‌هاي امنيتي است، افزود: هزينه‌هاي پس از حملات سايبري به دستگاه‌هاي اجرايي به ويژه خدمات رسان عمومي، بسيار فراتر از هزينه‌هاي ايمن سازي است. 

بيگ ادامه داد: کلانشهر تبريز، تهديدات بالقوه در حوزه‌هاي مختلف پدافند غيرعامل دارد و يکي از عوامل مهم اين تهديدات، مردم و کسبه‌هاي معابر هستند که از جمله آن‌ها مي‌توان به خيابان خاقاني تبريز اشاره کرد که به دليل انباشت صنف فروش و دپوي مواد شيميايي با مخاطرات عديده مواجه است و بايد شهرداري در اين خصوص وارد عمل شود و مقررات و دستور العمل‌هاي پدافندي را اعمال کند. 

وي گفت: شهرداري بسيار راحت از اين موضوعات عبور مي‌کند، در حالي که اگر آتش سوزي مواد شيميايي در سطح شهر به خصوص هسته مرکزي روي دهد، امکانات آتش نشاني به هيچ عنوان جوابگوي عمق فاجعه نخواهد بود که بارها در مواردي تجربه اين حوادث را شاهد بوده‌ايم. 

وي، هوشمندسازي مديريت اجرايي را يکي از برنامه‌هاي اولويت دار اين مجموعه براي صيانت از امنيت سازمان‌ها دانست و گفت: برنامه استفاده از هوش مصنوعي براي حوزه‌هايي هم‌چون توزيع آب شهري و جلوگيري از مخاطرات مربوط به قطعي آب در شهرها در دست تدوين است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 4

  آخرین اخبار
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.