1402/08/08 - 16 : 56
کد خبر: 44357
خط 2 مترو تبريز نيازمند 25 هزار ميليارد تومان اعتبار است
احرار: شهردار تبريز گفت: اتمام پروژه و راه اندازي فاز اول خط 1 مترو تبريز تا پايان اين دوره از مديريت شهري از مهمترين هدفگذاري هاي شهرداري تبريز است و براي تحقق آن نيازمند تامين مالي 25 هزار ميليارد تومان هستيم.

، يعقوب هوشيار در جريان برگزاري يکصد و پنجاه و هفتمين جلسه دور ششم شوراي اسلامي شهر تبريز بر ثبت عملکرد و رکورد بي سابقه اجراي پروژه مترو در تبريز تاکيد کرد و افزود: در طول ادوار مختلف مديريت شهري تبريز اين حجم از تسريع و پيشرفت اجرايي در حوزه قطار شهري بي سابقه است و در صورت تامين مالي 25 هزار ميليارد تومان شاهد بهره برداري از خط دو مترو تبريز خواهيم بود.

وي اظهار کرد: سي درصد بودجه مصوب سال جاري براي اجراي پروژه مترو تبريز پيش بيني شده است ولي با توجه به تسريع در اجراي اين پروژه و با لحاظ رديف تملکي مسير خط دو مصمم هستيم تخصيص اعتباري، بيشتر از ميزان پيش بيني شده باشد.

هوشيار با بيان اينکه دستگاه حفاري “تي بي ام غربي” طبق برنامه ريزي هاي انجام شده، آذر ماه سال جاري از مسير خط ? خارج مي شود، ادامه داد: در حال حاضر اين دستگاه به سطح زيرين خيابان تربيت رسيده است که بر اساس زمان آغاز حفاري، يک عملکرد بي نظير در حوزه مترو محسوب مي شود.

شهردار تبريز تصريح کرد: تقويت توان عملياتي شهرداري تبريز براي اجراي پروژه کلان قطار شهري، منجر به اجراي هم زمان حفاري و احداث ايستگاه هاي خط دو مترو تبريز از ايستگاه اول قراملک شده است و پيش بيني ما اين است که بودجه مصوب امسال در رديف پروژه عمراني مترو محقق شود.

هوشيار ادامه داد: تحقق هدف بهره برداري از خط دو مترو تبريز تا ميدان فهميده نيازمند تخصيص و تزريق 25 هزار ميليارد تومان است.

خط دوم متروي تبريز به طول حدود 22.4کيلومتر، در حال حاضر طولاني‌ترين مسير از شبکه ريلي کلان‌شهر تبريز است. اين خط، شامل 20 ايستگاه است که از محدوده زمين‌هاي قراملک تبريز (کارخانه کود آلي) شروع شده، از طريق خيابان وحدت و ميدان قراملک (اولين ايستگاه) و پس از عبور از زير خيابان آخوني، خيابان قدس، در ايستگاه ميدان کهن (محققي) داراي ايستگاه تبادلي با خط يک بوده و از طريق ميدان دانشسرا، وارد خيابان عباسي شده و ضمن عبور از ميدان شهيد فهميده باغميشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمايشگاه بين المللي و نهايتاً در ميدان بسيج خاتمه مي‌يابد.

در طرح توسعه اين خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ايستگاه راه‌آهن تبريز- ميانه در نظر گرفته شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 8

  آخرین اخبار
اورژانس بيمارستان امام رضا تبريز تعطيل شد
توسعه هوشمندانه ارس با حفظ منابع طبيعي و تعامل بين بخشي
آلودگي به هواي تبريز بازگشت
زنوزي: مطمئن باشيد حق با بيرانوند است/ براي VAR از ما پول مي‌خواهند
جشنواره ملي چندرسانه‌اي «جاده سبز» در تبريز؛ تلاشي براي بهبود ايمني جاده‌ها و حمل‌ونقل کشور
ضرورت رفع موانع گلخانه‌داران منطقه آزاد ارس/توسعه گلخانه‌هاي ارس با تمرکز بر انرژي‌هاي پايدار
کارگاه‌هاي تخصصي رسانه و ارتباطات « جشنواره ملي جاده سبز» برگزار مي شود
داوران جشنواره «جاده سبز» اعلام شدند؛ از آناهيتا درگاهي تا رضا رشيدپور و علي ضيا
نمايش اصلي و کرم در تبريز به روي صحنه رفت
آماده‌سازي 120 مسجد آذربايجان شرقي براي آيين اعتکاف
  پربازدیدترین اخبار
ضرورت رفع موانع گلخانه‌داران منطقه آزاد ارس/توسعه گلخانه‌هاي ارس با تمرکز بر انرژي‌هاي پايدار
نمايش اصلي و کرم در تبريز به روي صحنه رفت
داوران جشنواره «جاده سبز» اعلام شدند؛ از آناهيتا درگاهي تا رضا رشيدپور و علي ضيا
کارگاه‌هاي تخصصي رسانه و ارتباطات « جشنواره ملي جاده سبز» برگزار مي شود
جشنواره ملي چندرسانه‌اي «جاده سبز» در تبريز؛ تلاشي براي بهبود ايمني جاده‌ها و حمل‌ونقل کشور
آلودگي به هواي تبريز بازگشت
زنوزي: مطمئن باشيد حق با بيرانوند است/ براي VAR از ما پول مي‌خواهند
توسعه هوشمندانه ارس با حفظ منابع طبيعي و تعامل بين بخشي
اورژانس بيمارستان امام رضا تبريز تعطيل شد
ادارات و مدارس آذربايجان شرقي در روز شنبه غيرحضوري شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.