احرار: سرپرست سازمان مديريت و برنامهريزي آذربايجان شرقي با اشاره به پيشرفت فيزيکي 24 درصدي آزادراه تبريز- اروميه گفت، جهت اتمام اين آزادراه به طول 28 کيلومتر، سه هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است.
سرپرست سازمان مديريت و برنامهريزي آذربايجان شرقي با اشاره به پيشرفت فيزيکي 24 درصدي آزادراه تبريز- اروميه گفت، جهت اتمام اين آزادراه به طول 28 کيلومتر، سه هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامهريزي آذربايجان شرقي، حيدر فتحزاده پيش از ظهر امروز در حاشيه بازديد از قطعه 6 پروژه آزاد راه اروميه –تبريز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: کنارگذر جنوبي دوم تبريز در قالب قطعه (6) طرح ملي مشارکت در احداث آزادراه تبريز - اروميه در دست اجرا است.
وي افزود: اين آزادراه به طول 28 کيلومتر بوده که از تقاطع ديزل آباد در انتهاي کمربندي غربي تبريز شروع و به تقاطع آزادراه تبريز – زنجان با سهراهي اهر به جاده قديم ختم ميشود.
فتحزاده ادامه داد: از اهداف اين طرح ميتوان به ارتقاء کمي و کيفي زيرساختهاي حملونقل کشور در استان آذربايجان شرقي، تسهيل ارتباط با ساير استانها، تکميل شبکه آزادراهي شمال غرب کشور در محدوده شهر تبريز و نيز عدم ورود ترافيک برونشهري به بزرگراه شهيد کسائي در راستاي کاهش بار ترافيکي آن بزرگراه و کاهش سوانح رانندگي اشاره کرد.
سرپرست سازمان مديريت و برنامهريزي آذربايجان شرقي تصريح کرد: تکميل اين آزادراه بهعنوان شبكهاي كارآمد، ايمن و مطابق با استانداردهاي فني و متناسب با تقاضاي حملونقل استان موجب اتصال آزادراههاي تبريز – زنجان - تهران به تبريز – اروميه و تبريز – مرند – بازرگان بهعنوان مسير ترانزيت اروپا خواهد بود.
وي توضيح داد: در حال حاضر فاز اول پروژه از کيلومتر 5 الي 21 به طول 16 کيلومتر با پيشرفت فيزيکي بالغبر 55.5 درصد در حال اجرا ميباشد.
فتحزاده ابراز داشت: اتمام قطعه 6 و اتصال آن به بزرگراه اروميه و تبريز موجب کاهش ترافيک در اتوبان شهيد کسايي و تسريع در حمل و نقل به سمت غرب کشور مي شود.
اين مسوول با اشاره به پيشرفت فيزيکي 24 درصدي آزادراه تبريز- اروميه گفت، جهت اتمام اين آزادراه به طول 28 کيلومتر، سه هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است.