1402/06/16 - 11 : 36
کد خبر: 44111
ضرورت نقش آفريني متوليان فرهنگي درجشنواره فيلم اقوام ايراني 
احرار: رئيس شوراي سياست گذاري جشنواره ملي فيلم اقوام ايراني با تاکيد بر اينکه اين جشنواره در جهت وحدت اقوام است گفت: بايد متوليان فرهنگي استان با عمل به وظايف خود در جشنواره فيلم اقوام ايراني نقش آفريني کنند.

تراب محمدي در جلسه شوراي سياست گذاري اين جشنواره با بيان اينکه در جنگ شناختي دشمنان اقدام مؤثر جبهه فرهنگي انقلاب نقش بازدارنده در برابر نقشه هاي آنها دارد گفت: تقويت و تعميق همبستگي ملي در سايه توجه به عناصر جغرافيايي فرهنگي به منصه ظهور ميرسد به همين جهت بايد متوليان فرهنگي با تمام توان وارد ميدان شوند و وظايف خود را به نحو احسن انجام دهند.
معاون سياسي و اجتماعي استاندارآذربايجان شرقي و رئيس شوراي سياست گذاري جشنواره فيلم اقوام ايراني ايران را سرزميني کهن با تنوعي بسيار بالا در فرهنگ ، آيين‌ها و آداب و رسوم خواند و افزود:  اين خرده فرهنگ ها به عنوان ميراث معنوي کشور، زيباترين جلوه از عناصر همبستگي ملي است که اجراي جشنواره فيلم اقوام ايراني ميتواند اين انسجام و وحدت را به جهانيان نشان دهد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گزارش رئيس جشنواره ملي فيلم اقوام ايراني از روند اقدامات صورت گرفته با تاکيد بر اهتمام دستگاه هاي اجتماعي و فرهنگي براي تامين و تخصيص منابع مالي کافي گفت: يکي از موانع اساسي در پيشبرد اهداف جشنواره کمبود اعتبار مالي است که بايد متوليان حوزه اجتماعي و فرهنگي استان و حتي کشور با اقدام جهادي و عملي نسبت به رفع اين موضوع گام هاي موثر بردارند.
مهدي حيدري رئيس جشنواره ملي فيلم اقوام ايراني هم در اين جلسه با بيان اينکه سبقه تاريخي و فرهنگي تبريز و همچنين سينماگران برجسته اين خطه آذربايجان به اين رويداد ارزشمند صِحه گذاشته اند گفت : اين رويداد يکي از ضرورت هاي حوزه فرهنگي به حساب مي آيد تا جوانان بتوانند در آثار توليدي خود را به نمايش بگذارد و اتحاد و همدلي اقوام ايراني را در فضاي فرهنگي متجلي سازند. 
وي افزود: نخستين جشنواره ملي فيلم اقوام ايراني در سه بخش اصلي، تجربي و جنبي در محورهاي مستند، داستاني، انيميشن و نماهنگ برگزار خواهد شد که همبستگي و همدلي اقوام در آنها به تصوير کشيده شده است.
حيدري به ديدار اعضاي هيات رئيسه جشنواره با نماينده ولي فقيه درآذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز هم اشاره کرد و گفت: آيت الله آل هاشم با نگاه هنري وسيع گفتند " جشنواره ملي فيلم اقوام ايراني با زبان هنر و سينما تنوع فرهنگي و ظرفيت ها را به نمايش خواهد گذاشت و مشعل اتحاد ملت را روشن تر خواهد کرد."
وي در بخش ديگري از گزارش خود با بيان اينکه تاکنون بيش از 200 اثر به دبيرخانه اين رويداد ارسال شده است تاکيد کرد : اهتمام دستگاه هاي اجتماعي و فرهنگي براي تامين و تخصيص منابع مالي موضوعي بسيار مهم و ضروري است و موسسه برگزارکننده اين رويداد دست ياري به سوي دستگاه هاي مرتبط دولتي و سرمايه گذاران بخش هاي مختلف اقتصادي و فرهنگي  درازکرده است تا بواسطه جشنواره فيلم اقوام ايراني در جهت اعتلاي همه جانبه نام تبريز گام هاي اثرگذار بردارد.
بلاغي مديرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و عضو شوراي سياست گذاري نخستين جشنواره ملي اقوام ايراني در اين جلسه با تاکيد بر ارتقا سطح همکاري هاي بين بخشي همدلي و وحدت در اجراي اين رويداد بزرگ را مهم دانست و گفت : همه اقدام انجام گرفته شايسته تقدير است اما همچنان در تامين اعتبار لازم از سوي نهاد هاي مرتبط مشکلاتي وجود دارد که موضوع هم با همت همه تصميم گيران و تصميم سازان اين جشنواره مرتفع خواهد شد.
هوشيار شهردار تبريز و عضو شوراي سياست گذاري نخستين جشنواره ملي فيلم اقوام ايراني هم در اين جلسه با تاکيد بر اينکه اين جشنواره از تبريز و اقوام سربلند ميهن عزيزمان هويت ميگيرد گفت : برگزاري چنين رويدادهاي ارزشمند بسيار ضروري است و شهرداري تبريز با تمام توان در ميدان عمل خواهد بود تا به رسالت خود در راستاي توسعه و آباداني فرهنگي و اجتماعي اين کهن شهر جامه عمل بپوشاند.
سلمانيان معاون توسعه مديريت و منابع استانداري آذربايجان شرقي هم در اين نشست گفت: با توجه به اهميت نخستين جشنواره ملي فيلم اقوام ايراني برنامه هاي تقويمي نهادهاي فرهنگي که سالانه برگزار مي شود بايد در اولويت هاي بعدي باشد و همه بايد به برگزاري هرچه باشکوه تر اين رويداد بزرگ فرهنگي اهتمام جدي داشته باشند.
براساس اين گزارش جلسه شوراي سياست گذاري جشنواره ملي اقوام ايراني با حضور تراب محمدي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري آذربايجان شرقي، سيد محمد حسين بلاغي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي- جهانبخش سلمانيان، معاون توسعه و منايع انساني استانداري آذربايجان شرقي، احمد حمزه زاده، مدير کل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي، يعقوب هوشيار شهردار تبريز،  نماينده مدير کل صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي، امير نصير بيگي رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي شهرداري تبريز و همچنين جواد شريف نژاد، پژوهشگر و محقق برگزار شد.
در اين دوره از جلسه شوراي سياست گذاري ديگر اعضاي شورا با بيان نکته نظرات خود؛ به تبادل افکار جهت برگزاري هرچه باشکوه اين رويداد مهم فرهنگي کردند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.