1402/06/14 - 21 : 43
کد خبر: 44107
جشنواره سماق فرصتي براي معرفي ظرفيت هاي کشاورزي و گردشگري هوراند
احرار: رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان آذربايجان شرقي گفت: جشنواره سماق مي تواند فرصتي براي معرفي ظرفيت هاي کشاورزي و گردشگري هوراند باشد.

به گزارش روابط عمومي سازمان جهادکشاورزي استان، اکبر فتحي در جلسه بررسي و پيگيري مسائل و مشکلات حوزه کشاورزي شهرستان هوراند که با محوريت برگزاري جشنواره ملي سماق و جذب سرمايه‌گذار در بخش کشاورزي هوراند برگزار شد با تسليت اربعين حسيني افزود: تا زمان جنگ اوکراين و روسيه در کشور ما و ساير ممالک اهميت امنيت غذايي خيلي مشخص نشده بود، ولي وقتي جنگ رخ داد و جلوي صادرات گندم گرفته شد کشورها متوجه اين شدند که تکميل کننده امنيت دفاعي، امنيت غذايي است، يعني اگر مي خواهيم امنيت ملي باشد حتما بايد امنيت غذايي داشته باشيم، اگر امنيت غذايي نباشد خيلي راحت به ممالک ديگر سرسپرده مي شويم و در کشور ما هم، هم در نهاده هاي دامي و هم گندم مشاهده کرديم که بايد به کشاورزي خيلي اهميت بدهيم.

 وي ادامه داد: در دولت سيزدهم به بخش کشاورزي به عنوان محور توسعه و حتي تامين کننده مواد اوليه صنايع مخصوصا صنايع کشاورزي خيلي اهميت داده شده است.  

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه کشاورزي شهرستان هوراند با توجه به ميکروکليماي خاص اين شهرستان پررنگ است گفت: انواع گياهان دارويي به خصوص فيساليس که محصولي گرمسيري است و جنبه صادراتي دارد در هوراند کشت مي شود. 

فتحي ادامه داد: عليرغم وسعت کم شهرستان هوراند، با توجه به اکوسيستم منطقه و سردسير بودن شهرستان اما چايپاره هوراند منطقه گرمسير است که ميوه استوايي فيساليس در سطح عالي کشت مي شود و به دليل چهارفصل بودن شهرستان هوراند سازمان جهادکشاورزي توجه ويژه به کاشت گياهان دارويي دارد و خوشبختانه با سرمايه گذاري بومي در سطح خوبي با حمايت جهاد کشاورزي در حال اجرا هست.

وي در ادامه افزود: همچنين سماق محصولي است که در هوراند کشت مي شود و در زندگي مردم تاثيرگذار است. سماق تا هشت سال قبل فقط محصولي خودرو بود ولي الان زراعي سازي محصول سماق انجام مي شود و بيش از 150 هکتار از اين محصول کشت شده است که طبيعتا بايد ظرفيت ايجاد کنيم و براي فرآوري اين محصول تدابيري انديشيده شود تا محصول نهايي از ارزش افزوده بيشتر برخوردار باشد. ايجاد فرآوري سماق نيز توسط بنياد تعاون بسيج و با مشارکت کشاورزان يا سرمايه گذار بومي در قالب تشکيل تعاوني امکان پذير است که سازمان جهاد کشاورزي استان آذربايجان شرقي نيز از آن حمايت و پشتيباني مي کند. 

وي با اشاره به اينکه براي سرمايه گذاري در مجتمع گلخانه اي هوراند سرمايه گذاراني شناسايي شده اند افزود: به زودي واگذاري اين مجتمع به سرمايه گذار انجام مي گيرد. 

فتحي بيان کرد: لايروبي قنات، ايجاد جاده دسترسي به مزارع و کانال کشي اولويت سازمان جهاد کشاورزي استان آذربايجان شرقي است و تمام پروژه هايي که در مناطق محروم هستند از طريق بسيج سازندگي با تهاتر اموال صورت خواهد گرفت. 

 رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه برگزاري جشنواره ها باعث شناسايي ظرفيت هاي کشاورزي و گردشگري آن منطقه مي شود گفت: ما براي برگزاري جشنواره سماق حمايت هاي لازم را انجام مي دهيم. 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.