1402/06/13 - 10 : 40
کد خبر: 43100
نخستين بخش روانپزشکي کودکان کشور در تبريز افتتاح شد
احرار: بخش روانپزشکي کودکان براي نخستين بار در کشور در بيمارستان کودکان «زهرا مرداني آذري» شهر تبريز افتتاح شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي تبريز روز يکشنبه در مراسم افتتاح اين بخش گفت: با هدف افزايش و تکميل خدمات بهداشتي درماني در بيمارستان کودکان زهرا مرداني آذري، اين بخش براي کودکان زير 12  سال راه اندازي شده است.

 

جواد احمديان ادامه داد: اين بخش با زير بناي 750 متر مربع، داراي 17 تخت و يک تخت ايزوله با هزينه 30 ميليارد ريال به منظور آماده سازي اتاق ها و ايمن سازي آنها از طرف دانشگاه علوم پزشکي تبريز به بهره برداري مي رسد.

 

وي افزود: در اين بخش علاوه بر اينکه توسط همکاران روانپزشک به بيماراني که نيازمند بستري هستند خدمات ارائه مي شود، بيماران ساير بخش ها نيز خدمات مشاوره اي و روانپزشکي دريافت خواهند کرد.

 

احمديان گفت: اميدواريم بتوانيم بخش هاي دياليز، آنژيوگرافي بخش پيوند، دستگاه ام آر آي براي کودکان و سالن هاي آموزشي و نمازخانه را با اولويت بندي در هيات امناي بيمارستان با کمک خير بزگوار، همکاران و حمايت مسئولين دانشگاه به زودي افتتاح کنيم.

حاج کريم مرداني آذري خير بزرگوار آذربايجان شرقي نيز در اين آيين افتتاح با قدرداني و تشکر از تلاشها و فعاليت هاي شبانه روزي اساتيد، کارکنان و همکاران دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: اميدواريم با همت اساتيد و پشتيباني و حمايت مسئولين دانشگاه بتوانيم هر روز شاهد افزايش خدمات براي مردم جامعه به خصوص کودکان و آينده سازان کشورمان باشيم.

 

همچنين سيامک شيوا رئيس مرکز آموزشي، پژوهشي و درماني کودکان زهرا مرداني آذري نيز اين آيين افتتاح با بيان اينکه بهره برداري از اين بخش بيمارستاني و ارائه خدمات تخصصي به بيماران اعصاب و روان به عنوان يکي از اولويت هاي مهم مجموعه وزارت بهداشت است و اين بيمارستان از جمله نادرترين بيمارستان ها در کل کشور است که داراي بخش روان پزشکي و ايزوله در داخل بيمارستان است، افزود: اين بخش به کودکان زير 12  سال که نياز به مراقبت روانپزشکي دارند خدمات ارائه مي کند.

 

وي ادامه داد: در راستاي مجزا کردن محيط روانپزشکي بزرگسالان از بخش کودکان، اين امر مهم انجام گرفت و در اين بخش همه نيازهاي کودکان بستري اعم از عدم امکان آسيب هاي احتمالي به خود و ديگران، ايمن سازي اتاق هاي بستري مانند کليد و پريزها، شيشه هاي مخصوص، قراردادن دوربين و اتاق ايزوله با تامين امنيت و ايمن سازي کودکان طراحي و با کمک روانپزشکان اجرايي شده است

.ايوب مالک مدير گروه روانپزشکي اين مرکز نيز در اين آيين با بيان اينکه راه اندازي و توسعه اين بخش يک امتياز بزرگ براي استان آذربايجان شرقي است و اين بخش مستقل روانپزشکي براي کودکان زير 12 سال براي نخستين بار در اين بيمارستان افتتاح و راه اندازي مي شود، افزود: تفکيک بيماران بخش روانپزشکي کودکان از نوجوانان با توجه به مشکلات خاص کودک و نوجوانان يک امر ضروري است.

وي با بيان اينکه شايعترين اختلال در کودکان ناشي از اضطراب جدايي است، افزود: بر اساس آخرين آمار و اطلاعات در کشور حدود 30  هزار و 500  نفر کودک و نوجوان به نوعي دچار مشکلات روانپزشکي هستند و طبق بررسي هاي انجام شده 22 درصد آنان داراي مشکلات اختلالي هستند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.