1402/06/09 - 21 : 26
کد خبر: 43086
اجراي بيشترين طرحهاي آزادراهي در آذربايجان شرقي
احرار: معاون وزير راه و شهرسازي گفت: استان آذربايجان شرقي به عنوان مرکز تبادل شمالغرب کشور محسوب مي گردد و داراي ظرفيت هاي متعدد حمل و نقلي ، گردشگري ،صنعتي و کشاورزي است و به اين علت بيشترين احداث و اجراي طرح هاي آزاد راهي را در اين استان داريم.

خيراله خادمي در نشست خبري با خبرنگاران با بيان اينکه در بخش توسعه شبکه هاي زير ساخت حمل و نقل کشور حدود شش هزار و 300 کيلومتر بزرگراه،  هزار و 50 کيلومترآزاد راه و سه هزار و 300 کيلومتر مسير ريلي در حال ساخت است اظهار کرد: عمليات اجرايي اين پروژه ها در حال انجام است و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته  امسال بخش هايي از اين زير ساخت هاي در حال اجرا را به بهره برداري خواهيم رساند.

وي ادامه داد : سالانه به طور متوسط  نزديک 800 تا 1000 کيلومتر بزرگراه ،  حدود 83 کيلومتر آزاد راه  و حدود 170 کيلومتر مسير ريلي در کشور مي سازيم.

وي با بيان اينکه يکي از اولويت هاي وزارت راه و شهرسازي احداث بزرگراه هاست ابراز داشت : بخش عمده اي از اين بزرگ راه ها در استان آذربايجان شرقي است  ومسير آن  از مياندواب به سمت آزاد راه تبريز، بخش هايي از آن در شهرستان مرند و بخش هاي  ديگر نيز در سراب است .

بهره برداري از 4 پروژه ريلي تا پايان سال

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين  با اشاره به اينکه  در سال جاري 4  پروژه ريلي در کشور به بهره‌برداري مي‌رسد، اظهار کرد: اولين مسير ريلي که امسال مورد بهره‌برداري قرار ، راه‌آهن بستان آباد به تبريز بود که با حضور رييس جمهور افتتاح رسمي شد و سه پروژه ديگر نيز تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد .

وي با بيان اينکه 407  کيلومتر خط ريلي تا پايان سال جاري تکميل مي‌شود گفت: اگر اين اتفاق رخ دهد  دوبرابر متوسط سالانه پروژه ريلي به بهره برداري مي رسد   و استان اردبيل و کرمانشاه و بخشي از رشت به درياي مازندران  و کاسپين به شبکه ريلي خواهد پيوست.

  مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل از برنامه ريزي براي تکميل و بهره برداري از 293کيلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاري خبر داد و افزود :  نزديک به سه برابر متوسط سالانه ، آزاد راه مورد بهره برداري قرار خواهيم داد .

خير اله خادمي با بيان اينکه تا پايان سال جاري هشت  آزاد راه در کشور مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت افزود : از اين تعداد  دو آزاد راه متعلق به استان آذربايجان شرقي است که شامل  آزاد راه مراغه و هشترود بطول 30 کيلومتر و قسمت اول آزاد راه  تبريز به مرند  به طول 24 کيلومتر است.

وي با بيان اينکه استان آذربايجان شرقي ظرفيت هاي خاص خود را دارد اظهار کرد : اين استان به عنوان مرکز تبادل شمالغرب کشور محسوب مي گردد و داراي ظرفيت هاي متعدد حمل و نقلي ، گردشگري ،صنعتي و کشاورزي است  و به اين علت بيشترين احداث ازاد راه را در اين  استان داريم.

خير اله خادمي همچنين با بيان اينکه احداث سه آزاد راه بزرگ به طول 250 کيلومتر استان اذربايجان شرقي  در دستور ساخت قرار دارد، اظهار کرد : آزاد راه تبريز به اروميه به طول 160 کيلومتريکي از آن آزاد راه هاست  که هدف از آن اين است که شهر تبريز به اروميه از مسير جديدي متصل شود ، هم اکنون از 6 قطعه، سه  قطعه از آن به بهره برداري رسيده است.

خادمي  با بيان اينکه احداث  هر کيلومتر آزاد راه به 100 ميليارد تومان هزينه نياز دارد گفت : برآورد هزينه اين 250 کيلومتر آزاد راه در حدود 25 الي 30 هزار ميليارد تومان است.

وي در خصوص قطعه 6 آزاد راه تبريز اروميه گفت : اين مسير بخشي از پروژه آزادراه تبريز – اروميه است که در مجموع حدود 30  درصد پيشرفت دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي  ادامه داد : قطعه 6 آزاد راه تبريز – اروميه بطول 28 کيلومتر که مهمترين قطعه اين آزاد راه است به صورت مشارکتي بخش خصوصي و دولت کليد خورده است و شرکت بومي به عنوان سرمايه گذار 60درصد اين پروژه را بر عهده گرفته است .

وي سرمايه گذاري دربخش هاي راه و شهرسازي را کاري عام المنفعه توصيف کرد و گفت :سرمايه گذاري در حوزه راه و شهرسازي منافع بسياري براي مردم منطقه دارد و سود کمتري نيز نصيب سرمايه گذار مي شود  و در حقيقت  نوعي جهاد تلقي مي شود.

خادمي خاطر نشان کرد: در بخش بزرگراهي  احداث و تکميل نزديک به 270 کيلومتر بزرگراه  در استان آذربايجان شرقي در دستور کار قرار دارد که  محورهاي بستان آباد به سراب ، سراب به اروميه و  ...  را شامل مي شود.

خادمي با اشاره به اينکه اعتبار سالانه پروژه هاي ريلي در حدود چهار هزار و چهار هزار و پانصد ميليارد تومان است گفت : امسال اعتبار لازم براي اتمام 400 کيلومتر پروژه هاي اين حوزه اختصاص يافته است و در بخش آزاد راهي نيز اعتبار لازم رقمي در حدود 3 هزار و 500 ميليارد تومان است .

خادمي گفت:  براي بهره برداري از حدود 800 کيلومتر پروژه بزرگراهي کشور نيز نياز به حدود 800 هزار ميليارد تومان است و  در حال حاضر  پيشرفت پروژه هايي که امسال قرار است به بهره برداري برسد بيش از 75 درصد است.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 5

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.