1402/06/06 - 19 : 48
کد خبر: 43070
افزايش تاسيس تعاوني در دولت سيزدهم در استان
مديرکل تعاون کار رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي با اشاره به افزايش تاسيس تعاوني در دولت سيزدهم در استان، خاطرنشان کرد: در 2 سال اخير 133 تعاوني با سرمايه‌گذاري 335 ميليارد تومان تشکيل شده است که فقط 20 درصد تسهيلات دولتي و مابقي آن سهم اعضاي تعاوني است.

حسين فتحي روز دوشنبه در سومين جلسه از سلسه نشست هاي رسانه اي « به سوي قله» در خانه فرهنگ تبريز، «حکمراني تعاون، حکمراني مردم» را شعار امسال بخش تعاون اعلام و اظهار کرد: دغدغه بخش تعاون، اجتماعي، اشتغال، پر کردن خلاء جامعه، رفع نيازهاي جامعه و تجلي اقتصاد مردمي است.

 

وي مردمي سازي، هوشمندسازي، کارآمدي تعاون‌ها، شفافيت، شبکه سازي و تکميل زنجيره ارزش اقتصادي و تاکيد بر ايجاد شرکت‌هاي تعاوني دانش بنيان و نوآور را جزو اولويت‌هاي بخش تعاون اعلام کرد و گفت: در اين راستا اقدامات حمايتي با راه‌اندازي  2 خط اعتباري 2 و سه هزار ميليارد توماني در کشور انجام شده است که سهم استان از خط اعتباري 2  هزار ميليارد توماني، 280 ميليارد تومان با اشتغال زايي 903  نفر و از خط اعتباري سه هزار ميليارد توماني 53 ميليارد تومان با اشتغال زايي 299 نفر است.

 

فتحي تعداد تعاوني‌هاي فعال آذربايجان شرقي را پنج هزار تعاوني با اشتغال زايي هشت هزار و 725 نفر و سرمايه‌گذاري اوليه 9  هزار ميليارد تومان ذکر کرد و افزود: 19 تعاوني در زمينه فناوري و دانش بنيان، و1406  تعاوني در زمينه خدمات، 946  تعاوني در بخش صنعت، 499 تعاوني در بخش مسکن و 400تعاوني نيز در زمينه تامين نيازهاي مردم فعال هستند.

 

مديرکل تعاون کار رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي با اشاره به افزايش تاسيس تعاوني در دولت سيزدهم در استان، خاطرنشان کرد: در 2  سال اخير 133 تعاوني با سرمايه‌گذاري 335 ميليارد تومان تشکيل شده است که فقط 20 درصد تسهيلات دولتي و مابقي آن سهم اعضاي تعاوني است.

وي همچنين از افزايش صادرات بخش تعاوني استان خبر داد و گفت: برابر گزارش گمرک آذربايجان شرقي 32 درصد صادرات استان سهم تعاوني‌ها است.

 

فتحي رويکرد اصلي وزارت تعاون را حمايت از شرکت‌هاي فناور و نوآورانه اعلام کرد و گفت: آذربايجان شرقي جزو استان‌هاي فعال در اين زمينه است که سال گذشته هشت طرح پژوهش و فناورانه مورد حمايت قرار گرفت.

 

وي تصويب سند توسعه تعاون را که سال‌ها در انتظار تصويب هيئت وزيران بود را يکي از اقدامات جدي دولت سيزدهم در راستاي حمايت از بخش تعاون اعلام و خاطرنشان کرد: طبق اين سند 13 دستگاه اجرايي مکلف به حمايت از بخش تعاون شده‌اند و طبق سند توسعه تعاون قرار است 25 درصد بخش اقتصادي کشور در اختيار تعاون باشد و در اين راستا تکليف شده است همه ساله 2  درصد به سهم تعاوني ها در اقتصاد کشور اضافه شود تا در 10  سال آينده اين ميزان به 20 درصد برسد.

 

مدير کل تعاون کار رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي ادامه داد: همچنين طبق اين سند مقرر شده است 45 درصد سرمايه‌گذاري در طول 10 سال آينده در بخش تعاوني انجام شود.

 

وي با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب مبني بر افزايش ?? درصدي سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور گفت: در راستاي اجراي سياست‌هاي اصل 44 ، در فصل سوم مزيت هاي خوبي براي بخش تعاون ذکر شده است که طبق اين قانون تمامي تعاوني‌هاي کارگري و کارمندي از پرداخت ماليات معاف هستند و همچنين تمامي شرکت‌هاي تعاوني حداقل تا 25 درصد از پرداخت ماليات معاف هستند که قدم بسيار خوبي جهت ترغيب فعالان حوزه اقتصاد است.

 

فتحي کاهش 92 درصدي واحدهاي مشکل‌دار استان را از جمله ديگر اقدامات دولت سيزدهم در راستاي رسيدگي به امور اشتغال و کار ذکر کرد و افزود: مدت زمان رسيدگي به شکايات کارفرمايي و کارگري از 29  روز به 23  روز کاهش يافته است.

 

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي نرخ بيکاري کشور را 9 درصد اعلام کرد و گفت: اين ميزان در آذربايجان شرقي 8.3 درصد است و در سه ماهه اول امسال نيز نرخ بيکاري در کشور 8.2  و در استان 7.7 درصد بود.

 

وي خاطرنشان کرد: سال گذشته 45 . هزار و 790  فرصت شغلي در تعهد داشتيم که60  هزار و259 نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده‌اند و امسال نيز 56 درصد تعهد اشتغال استان محقق شده‌ است.

 

وي از پرداخت 190 ميليارد تومان تسهيلات براي مشاغل خانگي خبر داد و گفت: اين ميزان نسبت به 2 سال قبل که 72ميليارد تومان بود 200 درصد افزايش يافته است .

 

وي همچنين از اجراي تسهيلات روستايي براي حمايت از مشاغل روستايي در دولت سيزدهم خبر داد و گفت: چهار هزار و 806 طرح مشمول دريافت تسهيلات روستايي شدند و استان آذربايجان شرقي از نظر پرداخت تسهيلات مشاغل روستايي رتبه هفت کشوري را دارد.

 

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان شرقي نرخ بيکاري کشور را 9 درصد اعلام کرد و گفت: اين ميزان در آذربايجان شرقي 8.3 درصد است و در سه ماهه اول امسال نيز نرخ بيکاري در کشور 8.2  و در استان 7.7 درصد بود.

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.